"משבר הוא הזדמנות לארגון להיערך להתאוששות מאסון"

כך אמר היום (ג') אריאל טוסון, ארכיטקט פתרונות בכיר בבינת תקשורת ומחשבים, בוובינר "התאוששות מאסון - כיצד על הארגון להיערך בצורה מיטבית בעת מלחמה?", שיזמה קבוצת אנשים ומחשבים בשיתוף בינת ו-VMware ישראל

אריאל טוסון, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-בינת תקשורת מחשבים.

"המציאות בישראל מורכבת ומאתגרת והמצב משפיע על ארגונים רבים. לא מעט מומחים לניהול משברים קובעים כי ניתן לנצל את המצב המשברי ולהופכו לאתגר, שיאפשר צמיחה אישית ולאומית. ברמה הארגונית, המשבר מספק הזדמנות להיערך לקראת אסון ולבנות תכניות התאוששות והמשכיות עסקית – ואנו בבינת תקשורת ומחשבים ערכנו כבר מאות פרויקטים שכאלה בקרב ארגונים בישראל", כך אמר אריאל טוסון, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-בינת.

טוסון דיבר בוובינר "התאוששות מאסון – כיצד על הארגון להיערך בצורה מיטבית בעת מלחמה?". הוובינר, ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג'), בשיתוף בינת תקשורת מחשבים ו-VMware ישראל והנחתה אותו עינת קוגן, מנהלת פעילות עסקית בחטיבת המחשוב בבינת.

"האתגר שניצב בפני כל ארגון הוא המשכיות עסקית במקרה אסון – מתקפת טילים, מתקפת סייבר או אסון טבע", אמר טוסון. "תוכנית התאוששות מאסון צריכה להיות, תמיד, חלק מהאסטרטגיה של כל ארגון, על אחת כמה וכמה בעת היערכות למצבי חירום".

לדבריו, "המידע הארגוני הוא הנכס החשוב ביותר בכל ארגון – נתוני עובדים, פרטי לקוחות, קניין רוחני וסודות מסחריים. דליפתם תסב נזק כספי, נטישת לקוחות, פגיעה במוניטין ועוד. לכן, ארגונים נדרשים לגיבוי במובנו העמוק והרחב. למשל, לא יעזור לערוך גיבוי באתר משני, אם הוא סמוך לאתר הראשי. לא רק שנדרש שאתר הגיבוי יהיה מרוחק מהאתר הראשי, יש לוודא שתכנון הגיבוי נעשה באופן מושכל, על בסיס בסט פרקטיסס".

"כחלק מהתכנון", ציין, "יש למפות תחילה את הסביבה בה פועל הארגון, מה הם נכסי המידע שלו, באילו מערכות הוא משתמש ומי מהן קריטית לשעת אסון. יש לענות לשאלות מה הם הצרכים העסקיים והתפעוליים של הארגון, מהי מידת המשאבים הנדרשת, האם עליו לגבות את כל הסביבה או רק את החלק הקריטי שלה, ועוד".

חייבים לתכנן התאוששות מאסון (Disaster Recovery). ארגונים חפצי שרידות.

חייבים לתכנן התאוששות מאסון (Disaster Recovery). ארגונים חפצי שרידות. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

מושגים שיש להבין בטרם החלת הפתרון

טוסון ציין כי "בטרם הפתרון, יש להבין שלושה מושגים: שחזור מידע; התאוששות מאסון; והמשכיות עסקית. מעל פתרון ה-DR נבנה תרחישי ייחוס אסונות ונחליט על מה נרצה להגן; נבחן מה קורה למשתמשים, מי מתחבר ומהיכן. כך נקבל פתרון BC מלא, עם הבנה מהן המערכות המעורבות בתהליך".

טוסון ציין כי "עוד יש להבין את המשמעות של המושגים RPO (ר"ת Recovery Point Objectives), ו-RTO (ר"ת Recovery Time Objectives). המושג RPO מגדיר את הנקודה בזמן מבחינת נכונות ושלמות הנתונים, שאליה נחזור לאחר הפעלת תוכנית ה-DR, בעוד ש-RTO מתייחס לזמן המבוקש שייקח להתאושש. עוד נדרש להחליט בעת תכנון הפתרון האם הוא ימומש כ-Active-Active, בו שני האתרים פועלים בו-זמנית, שהוא טוב יותר בהיבט העסקי, אולם יקר יותר, לעומת Active-Passive".

טוסון סיכם באומרו כי "אנחנו מציעים לארגונים שלושה סוגי גיבויים: מקומי, גיבוי בענן של בינת בהר חוצבים ופתרון לארגונים שפועלים בסביבה היברידית או מרובת עננים (מולטי קלאוד). אנו שותף בדרגה הגבוהה ביותר של VMware ומחזיקים בהסמכות רבות במגוון תחומים, כולל פתרונות לסביבות מרובות עננים. אנחנו מעניקים פתרונות לחברות היי-טק, חברות תעשייתיות וביטחוניות, ארגונים פיננסיים וארגונים לאומיים, לרבות ארגוני בריאות ותשתיות קריטיות. אף ארגון, קטן כגדול, לא יכול לאפשר לעצמו להימצא בלא המשכיות עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים