Refine Intelligence דיווחה על גיוס סיד של 13 מיליון דולר

כספי הגיוס יסייעו לחברה להמשך עבודות מו"פ של פלטפורמת ה-AI שלה, שמזהה פעילויות לגיטימיות ומאפשרת לבנקים לצמצם אימות ידני, בתוך התמקדות בפעילויות שאינן מוסברות

מייסדי Refine Intelligence. מימין לשמאל: אורן קדם, ה-COO, אורי ריבנר, המנכ"ל ואלון שחם, ה-CTO.

Refine Intelligence דיווחה היום (ג') על גיוס סיד בסך 13 מיליון דולר. הגיוס מבוצע בהובלת Glilot Capital Partners ו-Fin Capital, ובהשתתפות של SYN Ventures, Valley Ventures – זרוע ההשקעות האסטרטגיות של Valley Bank, שהוא גם הלקוח הראשון של החברה – ו-Ground Up Ventures.

החברה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית שמזהה פעילויות לגיטימיות ומאפשרת לבנקים לצמצם אימות ידני, בתוך התמקדות בפעילויות שאינן מוסברות. לפיכך הפלטפורמה מטפלת בבעיית הפיקוח על הלבנת ההון, שכרוכה בעלויות גבוהות מצד הבנקים והמוסדות הפיננסיים. הפלטפורמה מזהה את הלקוחות ה"טובים", שפעילותם חוקית. אלגוריתם ה-AI סורק התרעות שמתקבלות ממערכות הניטור הפנימיות של הבנקים על פעולות כמו העברות כספיות ותשלום צ'קים, ומזהה פעיליות לגיטימיות. תהליך זה של מתן "דגל ירוק" ללקוחות, מסייע להסביר את הרוב המכריע של ההתרעות, מצמצם באופן דרמטי את זמן הטיפול ומאפשר לחוקרים להתמקד בחקירת פעילויות בלתי מוסברות. לדברי החברה, במקרים בהם נדרשת מעורבות אנושית של החוקרים, זמן עבודתם מתקצר ביותר ממחצית, הודות למידע וחומר הרקע שהמערכת מספקת.

הסבר מבוסס נתונים למרבית ההתרעות

מודל ה-AI של Refine Intelligence, המבוסס על מערך נתונים ייחודי, יכול להסביר עד 80% מההתרעות ברמת ביטחון גבוהה. אנשי Valley Bank, שבו הוטמעה המערכת לראשונה, ציינו שתהליך איסוף המידע בחקירה של התרעות הלבנת הון קוּצר משבועיים לדקות ספורות, והצורך של החוקרים בבקשת מידע נוסף מהסניף ירד ב-70%. תהליך האוטומציה גם סייע בהגדלת שביעות הרצון של לקוחות הקצה.

החברה הוקמה בשנת 2022 על ידי אורי ריבנר, המשמש מנכ"ל, אורן קדם, ה-COO, ואלון שחם, ה-CTO – יזמים סדרתיים בתחומי המאבק בפשיעה פיננסית ואבטחת סייבר. לשלושה הצטרף זאק דלגרן, שמוביל את תחום ניתוח הנתונים. החברה מעסיקה 15 עובדים, מתוכם 10 במרכז הפיתוח בישראל. כספי ההשקעה ישמשו להאיץ ולהרחיב את הפעילות בצפון אמריקה, אירופה ואמריקה הלטינית, כמו גם לפיתוח הפלטפורמה.

אורי ריבנר, מייסד משותף ומנכ"ל Refine: "לאורך ההיסטוריה היה לבנקים כוח-על – היכרות עמוקה של לקוחותיהם כדי לספק להם שירות פיננסי מותאם אישית. ככל שהבנקאות עוברת לאונליין וחלה ירידה באינטרקציות הפיזיות של פגישות פנים אל פנים, כך יורדת היכולת של הבנקים להבין ולנתח את ההתנהלות של הלקוחות. הטכנולוגיה של Refine משחזרת את הקשר הקריטי עם הלקוחות, מחזקת את היכולות הבנקים להעמיק את הקשר עם הלקוחות הטובים ולהבין מה עומד מאחורי חריגות מחשידות בחשבון שלהם. האם מדובר בסיפורי חיים אמיתיים לחלוטין, ולא בפעילויות מפוקפקות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים