קריאה לממשלה: לחלק מיד לכל סטארט-אפ בדרום 70-100 אלף דולר

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם, מכנה את מצב ההיי-טק בנגב "דרמטי ויותר חמור ממה שחושבים", וקורא לממשלה לפתוח את הכיס כדי להציל אותו

סא"ל (מיל') יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם ומפקד יחידת המילואים החדשה.

"המצב של ההיי-טק בנגב דרמטי ויותר חמור ממה שחושבים. ישראל עברה לא מעט מבצעים ומלחמות ותמיד היה ברור שבסוף, הכול ישוב להיות כרגיל. כעת זו הפעם הראשונה שבה החוסן של ישראל מוטל בספק. זה פוגע עסקית ביכולת של גופים להגיב נכון. אם מדובר בסטארט-אפ קטן, המשמעות היא גורלית, ואם זו חברה גדולה, המצב עלול לעכב את התקדמותה", כך אמר יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם.

דבריו של מלמד נאמרו ב-וובינר שנערך היום (ב'), ביוזמת אנשים ומחשבים, שנשא את הכותרת "היי-טק בנגב תחת אש – את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". מנחה הוובינר, שהוא השביעי בסדרה של מפגשים וירטואליים שעורכת אנשים ומחשבים בימי המלחמה, היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מלמד קרא לממשלה לפתוח את הכיס "ולחלק לכל אחד מהסטארט-אפים הנפגעים 70-100 אלף דולר, בהתאם לגודלו, ולעשות זאת מיד". הוא נימק את הקריאה בכך ש-"ההיי-טק ישראלי לא חווה בתקופה האחרונה משבר אחד, כי אם רצף מכות – משבר כלכלי, משבר משפטי ומגפת הקורונה. כל אלה, בנוסף למלחמה, דורשים מאתנו לעשות דברים אחרת. יש לוותר על תהליך המאצ'ינג, שבו המדינה משקיעה סכום כסף זהה בגודלו להשקעה פרטית, ולחלק את הכסף מיידית. החברות צריכות את הכסף הזה כדי לפעול".

לדבריו, "בימים אלה מוקם בסיס חדש בפארק ההיי-טק, בצמוד לאוניברסיטת בן גוריון. זה מהלך היסטורי, שישנה את ההיי-טק בכל המדינה".

הוא ציין כי עמותת בוגרי ממר"ם מאגדת כ-15 אלף בוגרי ובוגרות היחידה. "לפני כשנה החלטנו להגדיל את הפעילות של העמותה לטובת חברות הזנק בנגב", ציין. "ברור שזה דורש מאתנו לעשות דברים אחרת. אנחנו פועלים כדי להבין איך לייעל, כיצד לעזור בניהול התהליכים של חברות סטארט-אפ, בדגש על אלה שמצויות בשלב מוקדם. חברים בעמותה מלווים 120 סטארט-אפים, ואני יכול לומר שלמרבה הצער, יזמים של חברות שייסגרו לא יפתחו חברות חדשות בקרוב".

"המדינה חייבת להבין את המצב"

מלמד ציין כי תחום שכן יצליח לשרוד הוא הסייבר. "סטארט-אפים בעולם הסייבר יצליחו לגייס הון, אולם חברות משאר התחומים יתקשו לעשות זאת", אמר. "לכן, המדינה חייבת לומר: 'אני מבינה את המצב ועליי לעזור לאותן חברות סטארט-אפ, ולהעניק להן, ללא התניות, סכום כסף משמעותי, שייתן להן יכולת לנשום עוד כמה חודשים'. זאת, כי ההתאוששות תקרה, אבל היא תארך זמן".

עוד הוא קרא לתת לכל חברות ההיי-טק הגדולות "הטבות מס מטורפות" כדי לקבע נוכחות גם בנגב – בניגוד למצב הנוכחי, שבו רק לחלק מהן, ואפשר לומר שלחלקן הקטן יחסית, יש מתקנים בדרום. "צריך לעשות את זה, כי ההיי-טק צריך לקרות לא רק בתל אביב, זה לא חדש", הוסיף.

לסיכום ציין מלמד כי "המלחמה היוותה מכה אנושה, אך יש כאן הזדמנות אדירה. מהמקום הכואב ומהפצע הפעור, עלינו להיות מצוינים. על מנת להציל את המדינה ולהשיב אותה למסלול צריך להיות הכי טובים שיש, לשחרר כל חסם אפשרי. לסייע ככל הניתן – לתגמל את מי מהמשקיעים שמשקיע בנגב ולעזור למעסיקים להמשיך ולהעסיק, ואף להעסיק עוד עובדים. המטרה היא לקדם את הענף בכלל ואת ההיי-טק בנגב – בפרט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים