Asus ExpertBook B7 Flip: מחשב נייד הפיך

את המסך של הנייד הזה ניתן לסובב ב-360 מעלות, עד הסוף - כדי שהוא יהפוך לטאבלט ● מה עוד הוא מציע?

עסקי, קליל והפיך. ExpertBook B7 Flip של אסוס.

אם אתם זוכרים, באחת הסקירות האחרונות שפרסמתי על הדור הנוכחי של מחשבי משפחת ה-ExpertBook של אסוס סיפרתי שהחברה משקיעה מאמצים רבים כדי לתפוס נתח של ממש בשוק הזה. מושא הבדיקה הנוכחי, ExpertBook B7 Flip, הוא אחד המחשבים עימם היא מנסה לעשות זאת.

מדובר בנייד הפיך. מה זה אומר עבור אלו שלא נתקלו במחשב כזה עד היום? שאת מסך ה-14 אינץ' שלו – שמציע רזולוציית 2560×1600 פיקסלים, או +QHD, ועם בהירות של 400 ניט, אבל בקצב רענון בסיסי של 60 הרץ – אפשר לסובב ב-360 מעלות, עד הסוף, כדי לעבוד איתו כמו עם טאבלט, עם תמיכה מלאה במגע ובלי לדאוג שהמקשים של המקלדת שנחשפים יפריעו לעבודה. יש כמובן גם תמיכה בעט אלקטרוני, אבל כנראה שתצטרכו, אם תרצו, להשיג אותו בנפרד, משום שהוא לא היה כלול במארז של המחשב שהגיע לבדיקה.

מחשב עסקי לכל עניין ודבר

זהו מחשב עסקי לכל עניין ודבר. אמנם אין לו מקשי שיחה ייעודיים לביצוע שיחות וידיאו, אבל יש לו את כל מה שצריך מסביב: כפתור להפעלת/ביטול המיקרופון ישירות משורת הפונקציות; אפשרות להפעלת יכולת שמפחיתה את רעשי הסביבה באמצעות בינה מלאכותית, כדי להבטיח שיחות ברורות ונקיות; אפשרות להפעיל נורית שיחה שמוצגת בגב המחשב באופן אוטומטי או בבחירה ידנית; שבב ההגנה המתקדם TPM 2.0, שנדרש כמובן להפעלת Windows 11; חיישן טביעות אצבע שמשולב בכפתור ההפעלה/כיבוי של המחשב שנמצא בצד הימני – וחבל שלא במקלדת; ועוד.

מצלמת הרשת מציעה חיישן ברזולוציית HD ולצידה עדשת אינפרא-אדום, כדי לאפשר כניסה על ידי זיהוי משתמש ללא צורך בהקלדה, כאמצעי משלים או חלופי לחיישן טביעות האצבע. ויש למצלמה, כנהוג כיום, תריס פרטיות. ידני במקרה הנוכחי. צריך קצת גישוש ומישוש כדי לזהות את הקצה שלו, אבל בסופו של דבר מתרגלים.

המקלדת נוחה לשימוש, מציעה הגנה נגד שפיכת מים, והמקשים יורדים היטב לעומק של עד 1.5 מ"מ, לפי החברה, והם מופרדים ביניהם היטב. כנהוג כיום, יש תאורת לד לבנה אחורית למקשים, אבל ארבעה מהם מובלטים בתאורה בולטת עוד יותר, ובמקרה או שלא אלו הם המקשי 1-4, שמשמשים לפונקציות שונות כמו בחירת רמת ביצועים, הפעלת נורית השיחות המוזכרת לעיל, הפעלת האפשרות לעקוב אחר המשתמש כדי לזהות שהוא עוזב את המחשב במטרה לעמעם את המסך, וכיבוי הפעלה של ה-WiFi. מדובר בפונקציות מיוחדות נוספות מעבר לרגיל, ואת כולן, יחד עם אלו של המקשים F10 ו-F12 ניתן להגדיר פחות או יותר עם האפליקציה הקניינית ExpertWidget.

מרכז הבקרה והשליטה MyAsus, עם התאמות עבור משפחת מחשבי ה-ExpertBook, מאפשר לבצע עדכונים קלים של המערכת, לבחור האם לשפר את התצוגה או לא לצורך צפייה בסרטים לדוגמה, לבחור בימת צלילים ועוד, והכל נגיש בקלות עם הסברים ברורים.

המחיר – מתאים במידה שווה לתכונות שהמחשב מציע

אחת האפשרויות היא מהירות העבודה של המאוורר, אבל אז מתברר שהרמה הגבוהה שלו זמינה רק כשמחוברים לחשמל – ואז אם במקביל בוחרים במצב ביצועים של המחשב, המחשב אכן מגיע לשיא הביצועים שלו. ב-Geekbench זה בא לידי ביטוי ב-14,043 נקודות במבחן Compute. עדיין בחיבור לחשמל, אבל לא בעוצמת מאוורר מלאה, הציון ירד ל-13,388 נקודות, ועדיין בביצועים גבוהים, אבל על סוללה, המספר ירד עוד יותר ל-11,854 נקודות. כשהמאוורר לא היה בעוצמה מלאה, המחשב התחמם יותר מדי לטעמי.

זהו מחשב קל יחסית עבור מסך 14 אינץ' עם משקל של 1.47 ק"ג, ועוביו 18.9 מ"מ. משטח השליטה/עכבר שלו מביא את המקלדת המספרית המוכרת, שזמינה בלחיצה על כפתור קטן בקצה המשטח, ויש תמיכה בסים 5G וב-WiFi 6E לצד Bluetooth 5.3.

המעבד, כמקובל במחשבי דקים וקלים רבים אחרים בעידן הנוכחי, הוא Core i7-1360P מהדור ה-13 של אינטל, עם 8 ליבות יעילות ו-4 ליבות ביצועים, עם TDP של 28 וואט ועם מהירות מרבית של 5 גיגה-הרץ עבור ליבות הביצועים ו-3.7 גיגה-הרץ עבור הליבות היעילות. יש 16 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR5 ואחסון SSD בנפח של 1 טרה-בייט. המחשב גם עבר את הבדיקות הצבאיות MIL-STD-810H.

ה-ExpertBook B7 Flip, במפרט בו הוא הגיע אלי לבדיקה, עולה באופן רשמי 7,499 שקלים, וזה מחיר שמתאים במידה שווה לתכונות שהוא מציע וגם לרמת המחירים בשוק – ואין ספק שהוא יכול לשפר את הפרודוקטיביות תוך כדי תנועה עבור אנשים שרוצים לנצל כל רגע פנוי לעבודה. הוא טוב גם ליוצרי תוכן שיודעים ורוצים לעבוד עם עט אלקטרוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים