בגלל GenAI: הגרדיאן מאשים את מיקרוסופט בפגיעה במוניטין

ארגון העיתונות טוען שסקר של מיקרוסופט, שפורסם לצד ידיעה על מותה של אישה, ששאל את הקוראים את דעתם על סיבת המוות, גרם לנזק במוניטין העיתונאיים שלו

גורמת נזקים? GenAI.

הגרדיאן האשים את מיקרוסופט בפגיעה במוניטין העיתונאיים שלו בשל פרסום סקר שנוצר על ידי בינה מלאכותית בנוגע לסיבת מותה של אישה לצד ידיעה בנושא שפורסמה באתר החדשות.

שירות החדשות של מיקרוסופט פרסם את הסקר האוטומטי לצד כתבה בגרדיאן על מותה של לילי ג'יימס, מאמנת כדור מים בת 21, שנמצאה בשבוע שעבר מתה עם פציעות ראש קשות בבית ספר בסידני. הסקר, שנוצר על ידי תוכנת בינה מלאכותית, הציג את השאלה: "מהי לדעתך הסיבה למותה של האישה?" והקוראים התבקשו לבחור מבין שלוש אפשרויות של תשובה: רצח, תאונה או התאבדות.

הקוראים הגיבו בזעם לסקר, שהוסר לאחר מכן – אם כי תגובות ביקורתיות מאוד של קוראים על הסקר שנמחק פורסמו ברשת גם אתמול. אחד הקוראים כתב שיש לפטר את כתב הגרדיאן שהיה רשום כמחבר הידיעה הסמוכה לסקר, שלא היה לו שום קשר לסקר. קורא אחר כתב: "זה לבטח הסקר הכי פתטי ומגעיל שראיתי אי פעם".

המנכ"לית של גרדיאן מדיה גרופ, אנה בייטסון, הביעה את חששותיה לגבי הסקר שנוצר על ידי AI במכתב לנשיא מיקרוסופט, בראד סמית'. לדבריה, התקרית עלולה להדאיג את משפחתה של ג'יימס וגרמה ל"נזק מוניטין משמעותי" לארגון, כמו גם לפגיעה במוניטין של העיתונאים שכתבו את הידיעה.

"זהו בבירור שימוש לא הולם ב-GenAI על ידי מיקרוסופט בסיפור מטריד שיש בו פוטנציאל לעניין ציבורי, שנכתב ופורסם במקור על ידי עיתונאים של הגרדיאן", כתבה. היא גם הוסיפה, כי המקרה הוכיח את "התפקיד החשוב שממלאת מסגרת חזקה של זכויות יוצרים כדי לאפשר לבעלי אתרים להיות מסוגלים לנהל משא ומתן על התנאים שבהם נעשה שימוש בעיתונות שלנו".

למיקרוסופט יש רישיון מול הגרדיאן לפרסום ידיעותיו של אתר החדשות. הידיעה של הגרדיאן והסקר הנלווה אליו הופיעו ב-Microsoft Start, אתר ואפליקציה לדיווח חדשות.

בייטסון ביקשה מסמית' התחייבות שמיקרוסופט לא תיישם טכנולוגיית AI ניסיונית על או לצד הידיעות העיתונאיות של הגרדיאן ללא אישור מערוץ החדשות, ושמיקרוסופט תמיד תבהיר למשתמשים מתי נעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית ליצירת תכונות או פריטים נוספים בסמוך למותגי חדשות מהימנים כמו הגרדיאן. בייטסון אמרה שהייתה למיקרוסופט "סיבה טובה" להוסיף לידיעה הערה ולקחת אחריות על הסקר.

דובר של מיקרוסופט אמר: "השבתנו סקרים שנוצרו על ידי מיקרוסופט עבור כל הכתבות החדשות, ואנו חוקרים את הסיבה לתוכן הבלתי הולם. סקר לא צריך להופיע לצד ידיעה מסוג זה, ואנו נוקטים צעדים כדי למנוע שגיאות כאלה שוב בעתיד".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים