חוקרי גוגל: למדוד את קצב הלב עם אוזניות רגילות

קבוצת מדענים של גוגל פרסמה מחקר, שלפיו תכונת ביטול הרעשים באוזניות קיימות מאפשרת גם לקבל קריאת דופק

יכולות להפיק גם מדידת דופק. Pixel Buds Pro.

כל בעל שעון חכם, ואפילו לא ממש חדש, יודע שהוא יכול לבחון את קצב פעימות הלב באופן חד פעמי, או ברציפות אם יש לו מספיק זמן סוללה. יכולת זו החלה להשתלב לאחרונה גם באוזניות חכמות נטולות חוטים מתקדמות. בשני התרחישים יכולת זו מתבססת על פוטו-פלטיסמוגרפיה, או PPG בקיצור, כדי לבצע זאת, וזה אומר שהפתרונות מתבססים על דפקים של אור כדי למדוד את הפעילות.

קבוצת מדענים של גוגל פרסמה מחקר חדש, שלפיו אפשר להשתמש במקום ב-PPG ב-APG – קרי אודיו-פלטיסמוגרפיה – כדי להגיע לאותה מטרה, וזה אומר להשתמש למעשה באותות אולטרה-סאונד כדי לבצע את בדיקת הדופק.

שוק האוזניות האלחוטיות נטולות החוטים שמשולבת בהן טכנולוגיה פעילה להשתקת רעשים הולך וגדל בהתמדה, כשהטכנולוגיה הזאת מתחילה לגלוש גם למוצרים פחות יקרים, שפונים למיינסטרים. המוטיבציה למחקר נובעת מכך, שהשימוש ב-PPG רגיש מאוד לפעילות אינטנסיבית של המשתמש, וכן הוא תלוי מאוד באטימה של האוזן לאחר שמכניסים לתוכן את האוזניות.

החוקרים השתמשו בהקפת אות אולטרה-סאונד בעוצמה נמוכה מהחלק הפנימי של תעלת האוזן והשתמשו במיקרופונים המשולבים באוזניות ומשמשים את מערכת ה-ANC, כדי לבחון האם יש שינויים קלים בפני העור, הנובעים מהתכווצות ופתיחה של כלי הדם בזמן שהאות עובר דרך התעלה.

הם טוענים שלא היו בעיות גם באטימה לא מלאה בגלל גדלים שונים של תעלת האוזן, וגם לא בגלל צבע העור. אפילו בזמן שמיעת מוזיקה ניתן לבצע את הבדיקה. עם זאת, בסביבות רועשות מאוד התגלה ששיטת ה-APG יכולה להיות מושפעת בגלל תנועות גוף, אך לדבריהם ניתן להתגבר על בעיה זו על ידי שימוש במספר תדרים ובחירת המדויק ביותר תוך כדי הבדיקה.

האוזניות שנבחרו היו של גוגל עצמה, Pixel Buds Pro, כך שמדובר למעשה באוזניות מדף. הן עברו עדכון תוכנה כדי לבצע את המדידה. עם זאת, זה לא אומר שגוגל מתכוונת בקרוב להתחיל לעדכן את האוזניות כדי להביא את היכולת הזאת, אם בכלל. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים