יבמ הכריזה על שבב בינה מלאכותית חדש בעל ביצועים ברמה גבוהה

החברה חשפה את המעבד NorthPole - שהוא הראשון המעבד שלה המוקדש ל-AI ושלדברי החברה מהיר פי 22 מכל הצעה אחרת בתעשיית שבבי ה-AI

NorthPole. מעבד הבינה המלאכותית החדש של יבמ.

יבמ הכריזה באחרונה על מעבד בינה מלאכותית חדש, המבוסס על פלטפורמה בשם NorthPole, שנועד עבור תחום מוגדר של הבינה המלאכותית, וזהו תחום ההיסק. הפיתוח של החברה נוצר במטרה לחסוך במידה מסוימת את האנרגיה הרבה הנדרשת עבור הרצה של יישומי בינה מלאכותית מהשורה במעבדים כלליים – או בלשון אחרת, זה לא מעבד שנועד לאימונים של מודלי בינה מלאכותית, אלא להרצה של המודלים בפועל לטובת המשתמש.

היישומים אליהם מייעדת יבמ את המעבד החדש כוללים דברים כמו זיהוי תכנים בתמונה, תמלול של קבצי אודיו ועוד, אך הם לא נועדו להפעלת מודל שפה גדול. מדובר במעבד לכל דבר, שמבצע חישובים, גם אם יבמ שילבה בו כמה רעיונות של רשת עצבית.

NorthPole מורכב ממערך גדול (16×16) של יחידות חישוב, שכל אחת מהן כוללת גם זיכרון מקומי וגם יכולת ביצוע קוד. המבנה הזה בפני עצמו עוזר לחסוך באנרגיה. ביבמ מצאו לפני תחילת הפיתוח כי חלק גדול מתצרוכת האנרגיה של הרצות בינה מלאכותית נובע מכך שיש במעבדים הפרדה בין יחידות זיכרון ויחידות הביצוע, והשילוב שלהן יחד עוזר אם כן לחסוך אנרגיה רבה.

מכיוון שמדובר במעבדים שאינם מיועדים לאימון, אפשר להסתפק ברמת דיוק נמוכה יותר, כך ניתן לבצע הרבה יותר הרצות של ביצועי היסק במקביל – עד 8,000 חישובים במקביל עבור רמת דיוק של שני ביט, וגם זה עוזר לחיסכון באנרגיה.

לפי יבמ, למרות שבוצעו כבר הרצות השוואתיות שלו מול מודלים דומים, שיוצרו כמוהו בליתוגרפיה מעט מיושנת של 12 מ"מ, עדיין מתייחסים אל המעבד המדובר כאל כזה הנמצא בשלב מחקר ויש צורך בעבודה נוספת לפי החברה לפני שהיא תכריז עליו כמסחרי. מאידך החברה טוענת כבר שהמעבד הראשון הזה שלה המוקדש ל-AI מהיר פי 22 מכל הצעה אחרת בתעשיית שבבי ה-AI.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואל

    אפשר קצת פרטים? כמו קצב עיבוד? בנצ'מארק על רשתות מוכרות מבוססות ssd או yolo? מחיר? זמינות? Sdk? מתחרים בסגמנט?

  2. אורן

    י.ב.מ מנסה להיכנס לנישה די מיותרת, רק כדי להגיד שהיא עדיין 'על המפה'. בדרכה להיות דינוזאור לתפארת.

אירועים קרובים