ארגוני סביבה אירופיים: הצהרות אפל על נייטרליות פחמנית – מטעות

לאחר שהצהירה על ה-Apple Watch Series 9 כמוצר הראשון שלה שהוא נייטרלי מבחינת פליטת הפחמן – ארגוני סביבה אירופיים תוקפים את אפל וטוענים כי היא מטעה את הצרכנים

איך מודדים נייטרליות פחמנית?

מתקפה על טענות אפל לנייטרליות בפליטות פחמן: קבוצות וארגוני סביבה אירופיים טוענים כי הצהרותיה של אפל בנושא מטעות.

אפל הכריזה בחודש שעבר על ה-Apple Watch Series 9 כמוצר הראשון שלה שהוא נייטרלי מבחינת פליטת הפחמן, אבל לדברי ארגון סיני של מחקר סביבתי הוא לא יותר מ"שטיפה אקלימית".

כעת, גם ארגונים וקבוצות באירופה טוענים להטעיה. "טענות לנייטרליות של פחמן אינן מדויקות מבחינה מדעית ומטעות את הצרכנים", טוען ארגון אחד, ומוסיף, כי "ההחלטה האחרונה של האיחוד האירופי לאסור הודעות על נייטרליות של פחמן תנקה בצדק את השוק מהודעות מזויפות כאלה, והשעונים של אפל לא צריכים להיות יוצאי דופן".

הכוונה היא להסכם בין הפרלמנט האירופי למועצה האירופית, שדורש לאסור "פרסומות מטעות" כאלה המשתמשות בטענות, "המבוססות על סכימות קיזוז פליטות שלפיהן למוצר יש השפעה נייטרלית, מופחתת או חיובית על הסביבה".

למרות שיש הסכמה בעניין, ההחלטה עדיין לא אומצה כחוק באירופה.

ארגון נוסף טוען, כי זה "מטעה את הצרכנים לתת את הרושם שלקניית השעון אין השפעה על האקלים בכלל. זה טריקים חשבונאיים".

אפל סבורה שתרומתה לאיזון הפחמני הקשורות לייצור, למשלוח ולטעינה לכל החיים של ה-Apple Watch מושגת על ידי נטיעת עצים ופרויקטים של ייעור מחדש על אדמה שנכרתה בעבר בפרגוואי ובברזיל, כאשר הפחמן נספג על ידי העצים. אבל לדברי הארגונים הירוקים, לערך של הפחתת הפחמן ממטעי העצים יש "פגמים מערכתיים", מאחר שעצים מומרים לעיסה, לקרטון או לנייר טואלט, והפחמן המאוחסן במוצרים אלה משתחרר בחזרה לאטמוספירה מהר מאוד. קרן נוספת של שימור הנתמכת על ידי אפל פועלת לנטיעת עצים על אדמה ששימשה בעבר לגידולים, כשעד 25% אחוז מהשטחים נותרים "יער טבעי". עם זאת, רוב העצים הנטועים נכרתים ונמכרים כעץ רק עשור מאוחר יותר.

אפל הסבירה את הגישה שלה להפחתת פחמן של מוצריה וציינה, כי היא "מציעה מתווה קפדני לאופן שבו עסקים יכולים לתרום את חלקם, תוך מתן עדיפות להפחתת פליטות עמוקות על פני שרשרת הערך שלנו לפני היישום להפחתת הפחמן באיכות גבוהה". עוד היא מוסיפה, כי היא "מחויבת להניע חידושים להורדת פליטות ולהגדיל את קנה המידה של סילוק פחמן מבוסס טבע ככל שאנו מאיצים את ההתקדמות לקראת 2030".

אפל התחייבה בשנת 2020 להגיע לטביעת פחמן נייטרלית של 100% עד 2030.

אפל הגיבה לדו"ח ואמרה, כי "המהלך ליצור מוצרים נייטרליים בפליטות פחמן הוא הוכחה לאחת ההתחייבויות האקלימיות הנועזות ביותר בתעשייה כיום". כדי להשיג את יעדי האקלים הגלובליים, אנו זקוקים לפעולה מיידית לצמצום דרסטי בפליטות יחד עם השקעות בשימור ובהרחקת פחמן בקנה מידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים