אנבידיה Vs אינטל: תתחיל לייצר שבבי PC מבוססי ARM

על הכניסה החדשה המתוכננת של עוד שחקנית ומתחרה לתחום שבבי המחשבים האישיים דיווחה לראשונה סוכנות רויטרס, כשהדיווח לבדו כבר גרם למניית אינטל לרדת

ציון דרך לאנבידיה.

אם יש תחום אחד מסוים של פיתוח מעבדים שאנבידיה (Nvidia) לא ממש עסקה בו עד עכשיו, לפחות לא באופן רשמי ומהותי, זה מעבדים שמיועדים למחשבים אישיים. אבל, לפי דיווחים ברשת, החברה החלה לאחרונה ללטוש עיניים לשוק הזה בדיוק, כשמדובר בשוק הנשלט בידי אינטל (Intel).

עם זאת, שלא כמו אינטל ויריבתה AMD, המעבדים שאנבידיה רוצה לפתח הרבה יותר קרובים לאלו של קוואלקום, כלומר מעבדים שמבוססים על הטכנולוגיה של ARM, אך מריצים את Windows של מיקרוסופט.

אנבידיה לא תתחרה רק ב-קוואלקום, אלא גם ב-AMD, שרוצה גם היא להיכנס לשוק המסוים הזה, של מעבדים בטכנולוגיית ARM אשר מריצים Windows, והצפי הוא שזה יקרה לא לפני 2025.

כמו במקרה של קוואלקום, ולמרות שהדוברים של החברות לא מאשרים זאת, גם הפעם מהנדסים של מיקרוסופט מעורבים בפיתוח ובהתאמה של מערכת ההפעלה.

קוואלקום לא זכתה להצלחה, שלא לומר נכשלה, עם המעבדים שלה למחשבי ה-Windragon, האם אנבידיה כן תצליח? לא ברור בינתיים, אבל הידיעה כלשעצמה הצליחה לגרום לירידה מיידית בשווי מניות אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים