קרן אתנה חילקה מאות מחשבים למורים ולילדים מיישובי הנגב המערבי

הקרן, בראשותו של אורי בן ארי, התגייסה למען הילדים והמורים, שנאלצו להתפנות מבתיהם לאחר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, והשאירו את המחשבים מאחור ● התגובות - מרגשות

ילדי משפחת אורנר עם המחשב שקיבלו מקרן אתנה. מימין: שחר, אופיר דניאל, ואריאל.

האירועים הקשים בשבת השחורה בדרום, שפתחו את המלחמה הנוכחית, גרמו לכך שהמשפחות שניצלו עזבו את בתיהן כמעט בלי כלום. בין היתר, רבים מהילדים, וגם המבוגרים, נותרו ללא מחשבים אישיים וטלפונים סלולריים.

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, שמובילה את המיזם מחשב לכל מורה, אמר לאנשים ומחשבים כי מיד עם פרוץ המלחמה, הגיעו לקרן פניות רבות מהמורים ומהמורות, שקיבלו ממנה מחשבים בעבר, אולם הם נותרו במקומות מגוריהם בעוטף עזה. הם ביקשו מבן ארי לסייע ולספק להם מחשבים חדשים.

"התגייסנו למשימה לספק מחשבים למורים ולילדים, ובמבצע מהיר אספנו כמה מאות מחשבים וטאבלטים, וחילקנו אותם לתושבי העוטף, במקומות השונים שבהם הם שוהים כרגע", ציין בן ארי.

הורי ילדי המפונים מקיבוץ נירים מקבלים את הטאבלטים. איתם בתמונה אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה.

הורי ילדי המפונים מקיבוץ נירים מקבלים את הטאבלטים. איתם בתמונה אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: תהילה גפני קליין

נכון לעכשיו הוענקו מחשבים למפונים מהקיבוצים נירים ועלומים, ובתכנון נמצאת הענקת מחשבים גם לילדים ולמורים מאופקים ומשדרות. "כמו כן, נתנו 80 טאבלטים לילדי אומנה ששהו בעוטף עזה ופוזרו בעורף, כדי להקל עליהם את השהות והתקשורת עם הסביבה", הוסיף.

לדברי בן ארי, "אנחנו מזהים שהמלחמה תגרום לביקוש רב יותר למחשבים, עבור ילדים ומורים שיצטרכו לשהות מחוץ לבתיהם זמן רב וישולבו במסגרות חינוכיות שונות". הוא הוסיף ש-"כיום, יותר מתמיד, חשוב הרבה יותר מאשר בכל תקופה אחרת שלמורה יהיו מחשב וארגז כלים לתקשר עם הילדים, ואנחנו, כקרן אתנה, גאים בפעילות הארוכה שלנו למען המורים בישראל". הוא העריך בנוסף שהתקופה הקרובה תחזיר את הלימודים ההיברידיים למערכת החינוך, בהנחה שלא תמיד תתאפשר למידה פיזית רציפה, "ולכן, מן הראוי שצוותי ההוראה והילדים יהיו עם גישה למחשב".

התגובות: התרגשות ותודה

חלוקת המחשבים התקבלה בהתרגשות רבה במלונות ובמקומות שבהם שוהים הילדים והוריהם. בן ארי ציין את התגובה של אחת הילדות מאזור העוטף: "תודה רבה על התרומה, עם ישראל חי, אני מאוד אוהבת אותה, וזה לא מובן מאליו".

לדברי בן ארי, "כדי להמשיך בפרויקט הזה, קרן אתנה ממשיכה לגייס תרומות, ואנחנו נעזרים גם בערוץ 13 ובמשרד הפרסום אדלר חומסקי, שתרם את הכנת הסרטון הקצר שמוצג בזמן הפרסומות בערוץ. אנחנו מודים להם, כמובן. כמו כן, אני מודה לכם, קבוצת אנשים ומחשבים, על ההירתמות למבצע". קרן אתנה וקבוצת אנשים ומחשבים קוראות לחברות ההיי-טק לסייע בתרומה של מחשבים חדשים, כדי לעזור לתושבי העוטף. לתרומות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים