"בקטנה": אילון מאסק הפסיד 30 מיליארד דולר ביומיים

למרות זאת, מאסק הוא עדיין האיש העשיר ביותר בעולם - ובפער ניכר מברנאר ארנו שבמקום השני ● הסיבה לירידה: דברים "מדאיגים" שהוא אמר, שהביאו את המשקיעים להוריד בחדות את שער המניה של טסלה

חבילת התגמול שלו מטסלה נפסלה. אילון מאסק.

אילון מאסק, מייסד טסלה, הפסיד בסוף השבוע 30 מיליארד דולר ביומיים בלבד. עם זאת, הוא עדיין האיש העשיר ביותר בעולם, ובפער גדול מאוד מברנאר ארנו ומשפחתו, שנמצאים במקום השני. על פי רשימת המיליארדרים של פורבס, השווי של מאסק עומד כעת על 225.2 מיליארד דולר וזה של ארנו ומשפחתו – על 174.3 מיליארד.

יש לירידה הגדולה בשווי של מאסק שתי סיבות: האחת היא הדו"חות הכספיים המאכזבים שהחברה פרסמה ביום ד' והשנייה – דבריו בשיחת התוצאות הרבעונית. מאסק אוחז ב-21% ממניות טסלה, ואלה מהוות 68% מהונו. שער המניה של החברה בוול סטריט ירד ביום ה' האחרון ב-10% וביום ו' הוא קטן ב-3.7% נוספים. הדו"חות שטסלה פרסמה ביום ד' הוכיחו למשקיעים שיש מצב שהיא לא תהיה ענקית רכב, אלא עוד חברת מכוניות. החברה פספסה ברבעון השלישי את תחזיות האנליסטים, לאחר יותר מארבע שנים שהיא עמדה בתחזיות או עקפה אותן. כך, ההכנסות שלה עמדו ברבעון השלישי על 23.35 מיליארד דולר לעומת צפי ל-24.1 מיליארד, והרווח למניה הגיע ל-66 סנט – שבעה סנט פחות מהצפוי. כמו כן, הרווח הנקי של החברה נחתך כמעט בחצי לעומת הרבעון השלישי של 2022, ועמד על 1.9 מיליארד דולר.

יש לציין שאנליסטים מעריכים שהדברים שמאסק אמר בשיחת התוצאות שלאחר פרסום הדו"חות השפיעו על המשקיעים יותר מאשר התוצאות עצמן, והביאו אותם להוריד בחדות את שער המנייה של טסלה. בשיחה נימק מאסק את הצורך של טסלה להוריד מחירים ולעכב את יציאת משאית הסייבר, ה-Cybertruck, שרבים בשוק מצפים לה בכך ש-"שער הריבית בארצות הברית עלה באופן ממשי" ו-"אנחנו חיים בסביבה כלכלית מאתגרת".

אנליסטים ציינו כי התוצאות של טסלה אמנם היו לא טובות, אבל "הדברים שלו בשיחת התוצאות היו מדאיגים אפילו יותר". היו מהם אף כאלה שכינו את דבריו "מיני אסון".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראלי

    ברגע שהוא פגש את סגול השיער היה ברור שהוא יתחיל להתרסק .סגול השיער ריסק את חברת רים ,ריסק מדינה .האיש הוא עונש לכן כל מפגש איתו זה הפסד למי שהוא פוגש .

אירועים קרובים