נוקיה תפטר 14 אלף עובדים עד 2026

הקיצוץ, לפי החברה, נעשה על מנת לצמצם את הוצאותיה בעד 1.4 מיליארד דולר, ומפאת האטה בביקוש לציוד 5G

מפטרת עובדים. נוקיה.

ענקית התקשורת נוקיה הודיעה על תוכניות לפטר בין 9,000 ל-14 אלף עובדים עד שנת 2026. החברה ציינה את האטה בביקוש לציוד 5G בכמה שווקים כסיבה לקיצוץ, וכן הובהר כי המהלך ישרת גם את המטרה לכווץ בהוצאות החברה בעד 1.4 מיליארד דולר בשנים האמורות.

ברבעון השלישי של 2023 המכירות של נוקיה ירדו ב-20% בהשוואה בין שנה לשנה, והרווחים ירדו ב-70% ל-147 מיליון דולר. החברה תלתה את האשם בירידה בהאטת הביקוש לציוד 5G. נוקיה קיוותה "לקזז" את ההאטה בצפון אמריקה על ידי הרחבת עסקיה בהודו, אך האסטרטגיה הזו לא הצליחה.

החברה אמרה כי היקף תוכנית קיצוץ העלויות יהיה תלוי בביקוש למוצריה ושירותיה, בו תתיקל במהלך השנה-שנתיים הקרובות, אך היא שואפת לקצץ בעלויות ב-446 מיליון דולר ב-2024 ובעוד 333 מיליון דולר ב-2025, לכל הפחות.

לנוקיה יש כיום 86 אלף עובדים ברחבי העולם, כ-37 אלף מהם באירופה, וכ-10.5 אלף – בארה"ב. החברה לא הודיעה אילו משרדים יושפעו מהקיצוצים במשרות ואיזה אזור יושפע יותר או פחות.

"יש לנו אנשים מוכשרים מאוד בנוקיה ואנחנו נתמוך בכל מי שמושפע מהתהליך", אמר דובר החברה, שהוסיף: "אנחנו מתחילים כעת בתהליך של התייעצות לגבי הקיצוצים הראשוניים".

עם הפנים לטכנולוגיות ה-AI ומחשוב הענן?

עושה רושם שנוקיה עסוקה גם בחישוב מסלול מחודש והיערכות לאג'נדה טכנולוגית חדשה לחלוטין. לדברי מנכ"ל החברה, פקה לונדמרק, התקדמות בתחום מחשוב הענן והבינה מלאכותית תצריך "השקעות משמעותיות ברשתות שיש להן יכולות משופרות מאוד".

החדשות מגיעות חודשים לאחר שיריבתה של נוקיה, אריקסון, חשפה את תוכניותיה לפטר 8.5 אלף עובדים. מנכ"ל אריקסון, בורג'ה אקהולם, הזהיר כי "אי הוודאות הבסיסית משפיעה" על עסקי הרשתות הסלולריות של החברה בהובלתו ותימשך עד 2024.

במהלך השנה האחרונה, רשימה הולכת וגדלה של חברות טכנולוגיה "השילו" מעצמן (יחד) למעלה מ-100 אלף עובדים. החברות, כך לפי אנליסטים, מגיבות לאתגרים פיננסיים בלתי צפויים ולהתכווצויות בכלכלה העולמית, בעולם שעדיין חווה את נזקי מגיפת הקורונה והשלכותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים