יו"ר ה-SEC טען: גם לכלכלה – בינה מלאכותית היא לא רק ברכה

גארי גנסלר, יו"ר רשות ני"ע האמריקנית, הביע באחרונה בראיון פייננשל טיימס חשש שה-AI תביא למשבר פיננסי חריף בסוף שנות העשרים או בתחילת שנות השלושים

גארי גנסלר, יו"ר ה-SEC.

הבינה המלאכותית המתקדמת של ימינו היא לדעת מומחים רבים אחת מהטכנולוגיות המתפתחות בצורה המהירה ביותר כיום. בעבר הלא רחוק טכנולוגיה החליפה את האדם העובד בפעולות יצור או בעבודות משרד פשוטות. עכשיו, בעזרת ה-AI, המכונה מחליפה את האדם בפעולות מסובכות ולמעשה מחליפה את המוח האנושי. הבינה המלאכותית כבר מבצעת עבודות חישוב סבוכות בתחום ההנדסה או הרפואה וכמובן שגם בתחום הפיננסי, ויש כעת מי שטוען שטמונות במצב הזה סכנות רבות, שכן מכונות עם יכולות חשיבה עלולות לקבל החלטות עצמאיות, שיהוו סכנה ממשית לכלכלה ולעולם.

גארי גנסלר, יו"ר רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, פירט באחרונה למה המצב הזה מהווה סיכון ליציבות הפיננסית.

יו"ר הגוף האחראי על קיום התקנות הרגולטוריות בשוק ההון האמריקני, העניק ראיון ליומון הבריטי פייננשל טיימס – העיתון הכלכלי החשוב ביותר בעולם – ובו אמר שהוא מעריך כי השימוש המורחב בבינה מלאכותית בחברות פיננסיות בכלל, ובחברות השקעה בפרט, יביא למשבר פיננסי חריף בסוף שנות העשרים או בתחילת שנות השלושים.

תסכן יציבות פיננסית עולמית. AI.

תסכן יציבות פיננסית עולמית. AI. צילום: Shutterstock

עיקר החשש: הסתמכות יתר על מודלים דומים

גנסלר, כך על פי הטיימס, מודאג מהסתמכות יתר על מודלים דומים (למשל, ChatGPT), שיכולה להוביל להתנהגות שתסחוף את כל וול סטריט ותשפיע על כלל השווקים הפיננסיים בארה"ב.

גנסלר הסביר שללא רגולציות נוספות, משבר פיננסי הוא כמעט בלתי נמנע. "מערכות שמבוססות כולן על בינה מלאכותית מקבלות את אותו מידע וחשופות לאותן התפתחויות כלכליות, ולפי כך הן יגיבו בהתאם על אירועי כשל", אמר. "תגובה כזו", הסביר, "יכולה להביא לתגובת עדר", שעלולה לגרום לכאוס כללי בשוקי ההון.

"זו סוגיית יציבות פיננסית שקשה לטפל בה, מכיוון שרוב הרגולציה שלנו נוגעת למוסדות בודדים, לבנקים בודדים, לקרנות בודדות בשוק הכספים, לברוקרים בודדים; זה בטבע של מה שאנחנו עושים", אמר גנסלר לפייננשל טיימס, "ומדובר בעניין אופקי, לפיו מוסדות רבים יכולים להסתמך על אותו מודל בסיס, או מצבור נתונים בסיסי".

"אני כן סבור שבעתיד יהיה לנו משבר פיננסי… ושבדיווחים שלאחר מכן אנשים יגידו 'אהה! היה או מצבור נתונים אחד או מודל אחד… סמכנו עליו", הבהיר גנסלר את עיקר הסיבה לדאגותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים