יזם ההיי-טק שמגייס תרומות לרכישת ציוד קרבי ללוחמים בדרום

היזם הוותיק דוד פרידמן קרא פוסט שכתבה קבוצת מתנדבות, בהן ביתו, שקראו להתגייס לתרומה של ציוד מיגון קרמי עבור החיילים ● הוא רתם את הקשרים שלו על מנת לגייס כספים לפרויקט

יזם ההיי-טק הוותיק דוד פרידמן.

היוזמות מחממות הלב של ההיי-טק למען תושבי הדרום ולמען החיילים בחזית אינן רק של חברות וארגונים, אלא גם יוזמות אישיות של אנשי הענף. אחד מהם הוא היזם ואיש היי-טק הוותיק דוד פרידמן, שמאז תחילת המלחמה עוסק בגיוס תרומות מחו"ל כדי לרכוש קסדות קרמיות וציוד צבאי נדרש לחיילים בדרום.

פרידמן מסייע לצוותי מתנדבים מאחים לנשק. הוא התחבר לפרויקט של הארגון בעקבות פוסט שעלה במוצ"ש, שהבת שלו הייתה מעורבת בו.

בפוסט נכתב כי "אנחנו מתנדבות מקהילה בתל אביב, שדואגות לציוד מיגון קרמי עבור יחידות מילואים שחסר להן ציוד זה. כרגע אנחנו דואגות לרכישה של 48 וסטים קרמיים מצילי חיים. החיילים שנלחמים כעת חשופים ואנחנו צריכות עוד סיוע במימון. אנחנו מחפשות עכשיו גופים או חברות שמעוניינות לתרום סכום כספי לצורך הרכישה של הציוד".

עוד צוין בפוסט: "אמנם אנחנו ב-2023, אבל אנחנו לא מאמינות שאנחנו כותבות את זה. חייבים לדאוג לחיילים שלנו, שלא יהיו מופקרים. אין לנו זמן להמתין".

פרידמן החליט באותו הרגע להתגייס למשימה, בנוסף לפעילויות התנדבותיות שלו בצה"ל. "התחלתי לחקור את הנושא של קסדות קרמיות לחיילים בדרום והבנתי שיש שני אתגרים: האחד הוא המשאב הכספי – כלומר, תרומות – והאתגר השני, והמורכב יותר, הוא הצד הלוגיסטי", אמר לאנשים ומחשבים. הוא סיפר כי שוחח עם מכרים, בעלי תפקידים ומומחים, והבין שמעבר לכך, יש צורך בתיאום עם משרד הביטחון, רכישה מספקים מורשים ומהלכים אחרים שהם די מורכבים. "תוך כדי החיפושים וקריאת החומרים גיליתי שיש כבר כמה ארגונים שעוסקים בזה, שאחד מהם הוא אחים לנשק", ציין. "לארגונים אלה יש לוגיסטיקה, יש מינהלות שמטפלות בדברים וכמו בהרבה מקרים אחרים, מה שחסר להם הוא המשאבים הכספיים – ושם אני יכול לסייע להם, כי את זה אני יודע לעשות הכי טוב".

מאז יום א' השבוע, פרידמן מקדיש את מרבית זמנו לגיוס תרומות מארגונים, קהילות ואנשי קשר בחו"ל. "המשימה שלי היא לגייס תרומות בסכומים של החל מ-30 אלף דולר", אמר. פרידמן מאתר את אותם תורמים ומחבר אותם עם המינהלת שקשורה לאחים לנשק.

מהו היקף התרומות עד עכשיו?
"אני עדיין לא יכול לנקוב בסכום, אבל אני רוצה לציין שיש נכונות רבה לתרום מצד יהודים במדינות שונות, למשל דרום אמריקה".

פרידמן הביע סיפוק מהיכולת שלו לסייע למשימה כל כך חשובה, של השלמת ציוד קריטי ללוחמים, שמדינת ישראל התמהמהה בלספק להם אותו.

כאמור, פרידמן הוא דוגמה לרוח ההתנדבות שפורצת גבולות מאז תחילת המלחמה – בין אם על ידי חברות ובין אם על ידי אנשים פרטיים, שתורמים מזמנם וממרצם למען המאמץ המלחמתי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח שדואג

    שיקחו את המכוניות המשורינות של המישפחה ויתרמו להגנת החיילים, ואת המטוס של הגברת לימכור ולהשקיע בישובי הפרפרייה.

אירועים קרובים