מערך הסייבר מתריע מפני ניסיונות פריצה למצלמות

"במסגרת הלחימה, גורמים עוינים ינסו להשיג גישה למצלמות, ואלה עלולות לספק לאויב מודיעין", נכתב בהודעת המערך ● חוקרי המערך פרסמו כמה המלצות מה לעשות כדי למנוע מהאויב את המידע הזה

זהירות, מצלמה.

גופים רבים במשק הישראלי משתמשים באופן שוטף ברכיבי מצלמות לצרכים שונים. לצד השימושים החיוביים, במערך הסייבר הלאומי מזהירים היום (ד') כי "המצלמות מהוות סיכון – הן בשל תוכן המידע המשודר מהן והן כנקודת אחיזה לתקיפת רכיבים נוספים ברשת הארגונית".

להערכת חוקרי המערך, "במסגרת הלחימה צפויים להתבצע ניסיונות גישה לא מורשים של גורמים עוינים במרחב למצלמות אלה, שעלולות לספק לאויב מודיעין אודות הנעשה במרחב הישראלי. אנחנו ממליצים לנתק באופן מיידי או למנוע גישה מרשת האינטרנט למצלמותיכם, בפרט מצלמות שצופות לאזורים רגישים".

במערך הסייבר מפרטים: "ארגונים שונים ואזרחים רבים משתמשים במצלמות המקושרות לרשת האינטרנט לצרכים שונים. מצלמות אלה – חלקן חושפות ישירות את הנצפה בהן, ואת חלקן ניתן לתקוף בקלות באמצעות שימוש בסיסמאות ברירת מחדל, סיסמאות נפוצות או באמצעות פגיעויות מוכרות במצלמות – שלא תוקנו על ידי התקנת עדכוני אבטחה".

"הסיכון מגישה לתוכן המשודר מהמצלמות גובר בעיתות חירום", ציינו אנשי המערך. "כל מצלמה שכזו, בפרט כאלה שצופות לאזורים ציבוריים או למתקנים רגישים – כבישים ראשיים, מחלפים וצמתים מרכזיים, מתקנים ציבוריים וממשלתיים, מתקנים חיוניים וביטחוניים, שטחים ציבוריים, אזורים שבהם מתבצעת תנועה של כוחות צה"ל או לחימה, ריכוזי כוחות, פארקים וכדומה – עלולה לשמש את האויב לאיסוף מודיעין".

מה עושים?

"מומלץ מאוד למנוע גישה מרשת האינטרנט לכל מצלמה שנמצאת בשימושכם", ציון בהודעה. "אם לא ניתן לנתק לחלוטין את המצלמה מהרשת, מומלץ מאוד להגביל את הגישה אליה לכתובות ספציפיות מוכרות, או להשתמש בשירות כגון VPN עם הצפנה והזדהות חזקה מתאימה".

כמו כן, "מומלץ מאוד לשנות את סיסמת ברירת המחדל במצלמות לסיסמה ארוכה, מורכבת וקשה לניחוש; לוודא באופן עתי בחינה והתקנה של כל עדכוני האבטחה הרלוונטיים של היצרן על המצלמה; ולבחון את האזור הנצפה על ידי המצלמות, ואם מזוהה מתקן רגיש שנצפה על ידן, לשנות את כיוון המצלמה כך שהמתקן לא ייקלט בשדה הראיה שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים