ה-FBI: האקרים גונבים ממבוגרים בארה"ב בקמפיין הונאות חדש

על פי הבולשת, הקמפיין גרם לגניבה של מעל חצי מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2023 ● בתקופה זו נרשמו 19 אלף תלונות, כאשר כמחצית מהקורבנות היו מעל גיל 60

מבוגרות ומבוגרים - על הכוונת של ההאקרים בקמפיין זה.

ה-FBI שחרר בימים האחרונים אזהרה על קמפיין ביצוע הונאות אינטרנט שגרמו, רק בארצות הברית, לגניבה של מעל חצי מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2023. המתקפות מכוונות בעיקר לאנשים מבוגרים והן מבוצעות באמצעות הודעות תמימות לכאורה שההאקרים, שמכונים "פנטומים", שולחים אל הקורבנות, ומתחזות להודעות מהבנק או מגוף ממשלתי.

ההודעות הללו מציירות תמונה מזויפת, שלפיה גוף מוכר היטב למשתמש גילה שהמחשב נפרץ, והמטרה היא לעזור להתגבר על הבעיה. אם בעבר מתקפות כאלה היו מוגבלות להתחזות לעובדי תמיכה טכנולוגית, הפעם המתחזים עוטים על עצמם מסיכות וטוענים שהם פקידי בנק, מנהלים, אנשי ממשל או בעלי תפקידים אחרים.

על פי ה-FBI, במחצית הראשונה של השנה נרשמו כ-19 אלף תלונות – כאמור, בארצות הברית בלבד, כאשר כמחצית מהקורבנות היו מעל גיל 60.

מהן ההמלצות?

כרגיל, ההמלצה המרכזית למי שנתקל בהודעה מעין זו היא להיות סקפטי – בין אם ההודעה מתקבלת במייל, בטלפון או בכל אופן אחר. לפני שמבצעים פעולה שיכולה לתת למישהו גישה לחשבון הבנק, או לכל חשבון אחר ומידע פרטי, ההמלצה היא לבדוק את נכונות ההודעה בשיחה לבנק או לגוף הממשלתי, במספר ה-"רשמי" שלהם.

במקרה של הודעות דואר אלקטרוני שמזהירות מפני פריצות שהתגלו במחשב שלכם, או בעיה בחשבון הבנק, רוב הסיכויים שמדובר בהונאה.

ה-FBI ממליץ בנוסף לעקוב אחרי חשבון הבנק באופן קבוע, כדי לזהות העברות כספים חריגות כמה שיותר מהר. במקרה שאתם מגלים חריגות שכאלה, או בכל חשש של ניסיון רמאות, ההמלצה היא ליצור קשר ולדווח, ובמקרים שבהם קיימת ודאות לביצוע ניסיונות או חדירות כאלה, לדווח גם לחברים ולבני משפחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים