תקלות חשמל מנעו תקשורת רציפה ביישובי העוטף שהותקפו

אספקת הגנרטורים התעכבה כי לא הייתה גישה לאזורים המותקפים ● הוקם חמ"ל שעוקב אחרי הרציפות התפקודית של רשתות התקשורת בזמן חירום ● בזק פועלת על מנת לתקן את התקלות בתשתיות שלה

טכנאים של בזק בדרום בתחילת המלחמה.

תקלות חשמל שהיו באזורי העימות בדרום בעת תקיפות הטרור של החמאס גרמו לבעיות קליטה של טלפונים סלולריים וגלישה באינטרנט, והיקשו על התושבים שם ליצור קשר – כך עולה מסיכום הערכות מצב שנערכו אתמול (א') והבוקר במשרד התקשורת.

במשרד מסבירים כי התקלות נגרמו גם בגלל פגיעות פיזיות ובמקרים כאלה, חברות התקשורת שולחות צוותים לתיקון התקלות. בזק עדכנה הבוקר כי "טכנאי החברה פועלים מאז אתמול בעוטף עזה וביישובי הדרום המאוימים, לעיתים תוך סיכון חיים, כדי לתקן תשתיות אינטרנט וטלפוניה שנפגעו במהלך הלחימה ולהחזיר את השירותים לסדרם מהר ככל הניתן".

בהודעת החברה נכתב כי "תיקון התשתיות מתבצע באופן מתואם עם כוחות הביטחון, והטכנאים מגיעים לכל מקום שכוחות הביטחון אישרו להם להיכנס אליו. בשלב זה, למרבה הצער, הצוותים לא מורשים להיכנס לחלק מיישובי עוטף עזה. בזק מחזקת את ידי התושבים ותשלח את הצוותים ליישובים ברגע שתותר הכניסה".

בבזק מציינים שמעל 250 מעובדי החברה גויסו למילואים, "ושאר העובדים פועלים בקצב מוגבר כדי לשמור על רצף פעילות סדיר. בזק ערוכה ומתורגלת לפעול במצבי חירום והיא נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון לקבלת עדכונים לגבי המשך הפעילות בחירום".

למה היישובים בדרום לא תוגברו במערכת גיבוי עד היום?

בתוך כך, בהערכת המצב של משרד התקשורת סוכם על הקמת חמ"ל שעוקב אחרי הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת. חברות התקשורת התבקשו להכין רשימה של כל המיקומים ותוכניות שיקום מיידיות של התשתיות, על מנת לאפשר לתושבים באזורים אלה לקבל שירות מהיר. עוד נמסר כי המשרד, בסיוע פיקוד הדרום של צה"ל, נערך לאשר הכנסת גנרטורים לגיבוי, במקרה של תקלות חוזרות.

גורם בענף התקשורת הביע תמיהה כיצד עד היום לא תוגברו היישובים האלה במערכות גיבוי ובגנרטורים למקרים של תקלות חשמל, בהתחשב בעובדה שיישובי העוטף סובלים כבר שנים רבות ממתקפות טילים תכופות ומירי לעבר הבתים שלהם.

על פי הודעת משרד התקשורת, עד כה קיימת בסך הכול רציפות תפקודית ברשתות הנייחות והניידות, מלבד התקלות ביישובי עוטף עזה.

מוקד חירום במשרד החדשנות

בעקבות המצב הביטחוני פתח משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מוקד חירום מיוחד, ומעמיד קו זמין 24/7 לגופי המחקר, חברות, מוסדות וארגונים, לשאלות וצרכים נוספים. מספר הטלפון של המוקד הוא 072-3452355.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים