דיווחים: מטא תשיק את ה-Quest 3 גם בגרסה זולה

Quest 3 יוצאת מחר (ג') וקסדת ה-MR של המתחרה אפל, ה-Vision Pro, תגיע למדפים בתחילת 2024 ● אלא שככל הנראה החברות כבר עובדות על מוצרי המשך, כשמטא עתידה להשיק בצמוד לאפל דגם Quest 3 מוזל ללא בקרים

תצא מחר, ואחר כך תצא גם גרסה מוזלת שלה. קסדת המציאות המעורבת החדשה Quest 3.

בסוף החודש שעבר, בכנס Connect שלה, השיקה מטא את Quest 3 וזאת כחלק מהשקת שלל חידושים בתחומי הבינה המלאכותית והמציאות מעורבת (Mixed Reality או MR), המדומה והרבודה.

כפי שדיווחנו, קסדת המציאות המעורבת Quest 3, שלדברי הענקית ממנלו פארק היא היא הראשונה מסוגה המוצעת לקהל הצרכני, היוותה את גולת הכותרת של הכנס, שנערך בסן פרנסיסקו.

המוצר החדשני עתיד להגיע למדפים בארה"ב מחר (ג'), ה-10 באוקטובר, כשלפי מטא מחירו יחל ב-500 דולר, עבור גרסת 128GB, ומי שרוצה אחסון גדול יותר של 512GB ישלם עליה 650 דולר.

אלא שכבר כעת, על פי הדיווחים, הקסדה החדשה של מטא תיוצר גם בגרסה נוספת, עבור מי שיש לו תקציב נמוך יותר לרכישת הגאדג'ט. מדבר בקסדה בסגנון ה-Quest 3, אבל שיבוצעו בה שינויים שיוזילו אותה.

לפי הניוזלטר של מארק גורמן מבלומברג, תוכניות השיווק של ה-Quest החדשה מבית מטא השתנו בתגובה להכרזה של אפל על Vision Pro שלה – קסדת MR שהציגה הענקית מוקדם יותר השנה. כעת, לדברי גורמן, מטא מתכננת לשחרר את הקסדה החדשה גם בגרסה ללא בקרים, על מנת להוריד את מחירה. אם אכן הדבר יקרה – הגרסה הזו תושק בשנה הבאה. מטא ככל הנראה תוריד את המחיר כך שהגרסה הזולה תתומחר בעצם כמו ה-Quest 2 – ב-300 דולר, מה שהיא מאמינה שיעזור להציג מציאות מעורבת לשוק רחב יותר, כך לפי המייל של גורמן.

משקפי Vision Pro של אפל.

קסדת Vision Pro של אפל. צילום: יח"צ

האם ה-Apple Vision Pro "תשונמך" גם?

נזכיר כי Apple Vision Pro הוכרזה ב-5 ביוני 2023, בוועידת המפתחים העולמית של אפל, ואמורה לצאת לשוק בתחילת 2024 בארצות הברית ובהמשך אותה שנה – בכל העולם.

גורמן סיפר בניוזלטר שלו ששוחח עם אדם מתוך מטא שאמר לו שהחברה נמצאת בשלב של "פחד מאפל". לדבריו גם המעבר של ענקית המדיה החברתית מהתמקדות כבדה בתוכניות המטאברס שלה, וכמו גם הניסיונות לדחיפת השימושים של הקסדה לאפיקים יותר "עממיים", כמו גיימינג, מגיעים כתגובה ישירה ל-Vision Pro. 

אלא שלמרבית האירוניה, אפל גם היא, לדבריו, עובדת על קסדת מציאות מעורבת במחיר "סביר" יותר מה-Vision Pro, וכן תנסה לשנות בגרסה שכבר מוכנה פרטים שיהפכו אותה לנוחה יותר להרכבה ולבישה, באמצעות עיצוב קטן וקל יותר.

ואולם יש למטא בכל זאת סיכוי, משום שאמנם הקסדה של אפל כנראה תהיה טובה יותר, אבל מחיריה שונים לחלוטין, לפחות בגרסה הרגילה שלה. לשם השוואה, המחיר ההתחלתי של Vision Pro עומד על 3,499 דולר.

הקסדה החדשה של מטא בגרסה המלאה שלה כבר יקרה ב-200 דולר יותר מזו שקדמה לה, אבל עדיין בתחום התמחור – מטא לוקחת בגדול.

השאלה היא מה יעדיפו המשתמשים, איכות מאוד גבוהה או מחיר זול, והאם הם יסכימו לוותר על חוזקות, ובכך לגרום למטא לנצח ולהיות המצליחה הגדולה עם מכירות בהיקפי ענק לקסדת MR. 

לפי גורמן, "קשה להמר נגד אפל, וה-Vision Pro עשוי להוביל את הצרכנים לאמץ את המציאות המעורבת בצורה שלא עשו בעבר". הוא הסביר כי בכל מקרה למטא יש כנראה עוד יתרון בשרוול וזו העובדה שהיא תוכל להרשות לעצמה לחכות ולראות מה תגובת השוק למוצר שלה שיושק מחר, וכן להתאים תכונות בגרסה המוזלת שלה למה שאפל מוסיפה בסופו של דבר ל-Vision Pro וכן לאופן שבו הטכנולוגיה מתקבלת בקרב הלקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים