ירידות חדות בבורסה; מדד הת"א טכנולוגיה הושפע פחות

המדד הכללי, ת"א 125, רשם ירידה של 6.67%, בעוד שמדד הת"א טכנולוגיה קטן ב-4.85%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

כצפוי, המלחמה עם החמאס, שפרצה אתמול (ש'), הביאה לירידות שערים חדות מאוד בבורסה בתל אביב, והיא סיימה היום את המסחר עם צניחות בכל המדדים המובילים. לעומת זאת, מדד הת"א טכנולוגיה רשם ירידה גדולה, אבל מינורית יותר.

מדד ת"א 35, שמאגד את המניות של 35 החברות הגדולות שנסחרות בתל אביב, ירד ב 6.47% ומדד הת"א 125 קטן ב-6.67%. יחסית לימי ראשון, כשהמשקיעים הזרים נעדרים מהמסחר, המחזור היומי היה גבוה מאוד – 2.14 מיליארד שקלים. הירידה במדד הת"א טכנולוגיה עמדה על 4.85%. אחת הסיבות לכך שהיא הייתה פחותה מהירידות במדדים הכלליים היא שחלק מהמניות הנכללות במדד זה הן של חברות שפעילותן העיקרית היא מעבר לים. אחת מהן היא נייס, שירדה ב-3.58% בלבד. לעומת זאת, לדוגמה, חילן רשמה ירידה של 4.86% ופורמולה צנחה ב-8.06%.

הירידות החדות בבורסה היו, כאמור, צפויות, והיו כאלה שהציעו שלא לקיים מסחר. אולם, הנהלת הבורסה לא נענתה לקריאות האלה והחליטה לקיים את המחסר מתוך הערכה שכמו במקרים דומים, בתחילת מבצעים צבאיים, שוק המניות לא יושפע לרעה. אלא שבמקרה הנוכחי המצב שונה: המלחמה הזאת היא טראומטית, בוודאי לעומת מבצע צבאי "רגיל" בעזה, וצפויה להיות ארוכה וקשה, עם השלכות כלכליות שליליות, שישפיעו גם על הפעילות הכלכלית באופן כללי וגם על ההשקעות, בעיקר אלה הזרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים