ארה"ב: מונתה הסנאטורית הלסבית הראשונה – איך הגיבה המדיה החברתית?

לפונזה באטלר היא הנציגה הדמוקרטית החדשה של קליפורניה ובנוסף להיותה לסבית היא גם אישה שחורה - לפיכך זכה המינוי בברכות ● מאידך, בעברה עבדה עם אובר ו-Airbnb, להן ייעצה, והדבר גרר גם ביקורת וחששות ממנויה

מונעתה כסנאטורית הלסבית הראשונה. לפונזה באטלר.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, מינה את היועצת האסטרטגית לפונזה באטלר הדמוקרטית לסנאטורית מטעם המדינה. מינויה של באטלר הוא היסטורי – היא הסנאטורית הלסבית הראשונה, וכן היא האישה השחורה השלישית בתפקיד הרם. הסנאטורית החדשה תחליף את הסנאטורית הוותיקה דיאן פיינשטיין, שהלכה לעולמה באחרונה.

"בזמן שאנו מתאבלים על האובדן העצום של הסנאטורית פיינשטיין, עצם החירויות שהיא נלחמה עליהן – חופש רבייה, הגנה שווה ובטיחות מפני אלימות נשק – מעולם לא היו תחת תקיפה עזה יותר", כתב ניוסום בהצהרה על המינוי. לדבריו, "לפונזה תישא את השרביט שהשאירה הסנטורית פיינשטיין, תמשיך לשבור תקרות זכוכית ולהילחם למען כל תושבי קליפורניה בוושינגטון הבירה".

באטלר משמשת כיום כנשיאת EMILYs List – ארגון הפועל לבחירת נשים דמוקרטיות שתומכות בזכות לבצע הפלות. היא עמדה במשך שנים רבות בראש SEIU Local 2015, שהוא איגוד המייצג מטפלים בקליפורניה, ואז הפכה לשותפה במה שהיה ידוע אז כ-SCRB Strategies, חברת הייעוץ הפוליטי של ניוסום. לאחר מכן עבדה באטלר כבכירה במחלקת המדיניות הציבורית של Airbnb.

"למען נשים ונערות, עובדים ואיגודים, הורים נאבקים שמחכים שהמנהיגים שלנו יחזירו לבתיהם את הסיכוי, עבור כל קליפורניה – אני מוכנה לשרת", הצהירה באטלר עם השבעתה.

התלהבות מההיסטוריות של האירוע, קצת פחות מעברה של הסנאטורית החדשה

המינוי של באטלר כאישה השחורה הלהט"בית הראשונה בסנאט עורר מגוון תגובות ברשתות החברתיות, בין השאר זכה לשלל התייחסויות חיוביות, שבמסגרתן אישי שמאל אמריקניים ותומכים רבים של המפלגה הדמוקרטית האמריקנית הריעו להחלטה למנותה.

הסנטור הדמוקרטי של מדינת קליפורניה, סקוט ווינר, צייץ ב-X (טוויטר): "לפונזה באטלר היא מנהיגה מוכשרת במיוחד ובחירה חזקה של גאווין ניוסום. ובהתחשב בגל הגאות של השנאה השפלה שמופנית לאנשי הלהט"ב במדינה הזו, שליחת לסבית שחורה לסנאט של ארצות הברית שולחת מסר רב עוצמה של הכללה".

גם הסנאטור מקליפורניה אלכס פדילה כתב בהצהרה שפרסם ברשתות החברתיות: "היה לי הכבוד לקבל את פני באטלר לסנאט". הוא הוסיף וציין כי "לאורך הקריירה שלה, לפונזה באטלר הייתה קול חזק עבור משפחות עובדות, זכויות להט"ב ואלופה בהגדלת ייצוג הנשים בפוליטיקה".


גם העיתונאית החוקרת ויקטוריה בראונוורת' התלהבה מהמינוי והביעה את התרגשותה מכך שסוףסוף אישה שחורה מיוצגת בסנאט, לנוכח היעדר כמעט מוחלט של שחורות בבבית העליון של הקונגרס האמריקני.

מאידך היו גם מי שהעבירו ביקורת על המינוי.

ויווק רמאסוואמי, שהוא אחד מהמתמודדים הבולטים להיות נציג המפלגה הרפובליקנית בבחירת לנשיאות 2024, כתב תגובה צינית בה נאמר: "גאווין ניוסום הבטיח למנות 'אישה שחורה' לסנאט והוא פשוט עמד במילתו. כעת, לאחר שזה נעשה, ההבטחה הבאה שלו צריכה להיות הרבה יותר נועזת: לאייש כל תפקיד עתידי במדינה בהתבסס רק על כישרון. זה מדהים מה סוג כזה של רדיקליזם יכול לעשות עבור קליפורניה".

חלק מהמשתמשים גם ציינו שבביוגרפיה בחשבון ה-X של באטלר ובביוגרפיה שלה המופיעה ב-EMILY's List מצוינת בכלל מרילנד כמקום מגוריה, ולא קליפורניה.

מאידך היו מי שאמנם נשמעו כמבקרים את העובדה שהסנאטורית החדשה כנראה אינה מתגוררת בכלל בקליפורניה, אך ציינו כי: "באטלר לא גרה בקליפורניה, וגם לא בשום מקום קרוב למדינת קליפורניה, אלא גרה בסילבר ספרינג, מרילנד, פרבר בוושינגטון הבירה. בשנת 2023, מה שחשוב זה שהיא שחורה ולהט"ב. בהצלחה🎉!"

לבאטלר יש גם היסטוריה של ייעוץ לחברה אובר. כשעבדה כיועצת ב-SCRB Strategies בקליפורניה, היא קיבלה 185 אלף דולר בין השנים 2019 עד 2020 עבור עבודה בשירות ענקית שיתופי הנסיעות. במהלך תקופה זו, אובר וחברות שיתופי נסיעות אחרות נמצאו ב"כסח" עם ארגוני עובדים ועם הדמוקרטים בקליפורניה בגין הצעת חוק שביקשה לאפשר לעובדיהן להפוך למסווגים כשכירים בעלי זכות להטבות, ולא כקבלנים עצמאיים.


בלומברג דיווח ב-2019 כי באטלר ייעצה לאובר ופעלה כאיש קשר בהתנהלותה מול איגודי העובדים, ולמעשה נלחמה בהם בזמן שהחוק גובש בבית המחוקקים. עבודתה זו של באטלר בעבר בשירות אובר הועלתה בפוסטים בנוגע למינויה, בהם נשמעו חששות מצד כמה קבוצות לזכויות עובדים ואדם. המתקוממים טענו שהקשר של הסנאטורית החדשה לאובר לא רק שאינו יאה, אלא גם בהחלט רלוונטי מבחינה מהותית לאופן שבו היא תתקדם בתפקידה כסנאטורית. הגופים הללו חוששים שהקשרים הגורפים שלה עם ענקיות טק כמו Airbnb ואובר עלולים להשפיע על עמדתה בנושאים כמו חקיקת הגבלים עסקיים וכדומה.

ואם לא די בכך, המינוי של באטלר גם ספג ביקורות מאזרחים אחרים, שעסקו בהשלכות הפוליטיות שלו, וכתבו למשל שהסנאטורית החדשה "משמשת כלי משחק" בעבור הסנאטור ניוסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים