גוגל תכניס שינויים לג'ימייל כדי להפחית ספאם

אם אתם שולחים מיילים במאסה נרחבת בג'ימייל, מתחילת 2024 תתבקשו לשנות את התנהלותכם באופנים שונים, כיוון שגוגל מחפשת אמצעי שיעזור למנוע מספאמרים להתחזות לשולחים לגיטימיים ● מה יכללו השינויים?

גוגל נאבקת בספאם שבו. ג'ימייל.

במאמץ להפחית דואר זבל ולשפר את אבטחת כלי הדוא"ל שלה, גוגל הודיעה באחרונה על כמה שינויים שהיא מכניסה לג'ימייל (Gmail). בפוסט שפרסמה ענקית הטכנולוגיה בבלוג שלה, תחת הכותרת "הגנות חדשות על ג'ימייל שיגרמו לתיבת הדואר הנכנס להיות בטוחה יותר ופחות ספאמית", היא מפרטת שינויים שייושמו בתחילת 2024 ויחולו על שולחים אל נפח גדול של נמענים, שגוגל מגדירה כמי ששולחים יותר מ-5,000 הודעות לכתובות ג'ימייל ביום אחד. על הפוסט חתום ניל קומרן, מנהל מוצר קבוצתי, אבטחה ואמון בג'ימייל.

לטענת קומרן, "ההגנות מבוססות ה-AI של ג'ימייל עוצרות יותר מ-99.9% מדואר הזבל, ניסיונות הדיוג והתוכנות הזדוניות מלהגיע לתיבות דואר נכנס, וחוסמות כמעט 15 מיליארד אימיילים לא רצויים מדי יום". אבל לדבריו, "כעת, כמעט 20 שנה לאחר השקת ג'ימייל, האיומים העומדים בפנינו מורכבים ודוחקים מתמיד".

בפוסט צוין כי החל מפברואר 2024, שולחים בכמות גדולה יידרשו לאמת את הודעות האימייל שלהם. המשמעות היא שהם יצטרכו ליישם פרוטוקול אבטחה שנקרא Sender Policy Framework (ר"ת SPF). ה-SPF עוזר למנוע מספאמרים להתחזות לשולחים לגיטימיים.

בנוסף, מי שמוגדרים כשולחי מיילים בכמויות גדולות יידרשו גם לספק לנמעניהם שכתובתם היא של ג'ימייל את היכולת לבטל את הרישום להודעות דוא"ל מסחריות בלחיצה אחת, דבר שאמור להקל על המשתמשים להפסיק לקבל הודעות לא רצויות. כידוע כיום יש אמנם חובה לשולחים להוסיף קישור לביטול קבלת הניוזלטר, אבל לפעמים קישורים אלו נחבאים או לא קיימים בכלל, ובנוסף הם מחייבים את המשתמש להגיע לאתר אחר כשהפעולה סביב הביטול עצמו מסורבלת לרוב. בעוד מספר חודשים השולחים יהיו חייבים לספק למנויי ג'ימייל שלהם אפשרות ללחוץ ולבטל מיידית את שותפותם ברשימה.

שמה סף לספאם ומבקשת – תדווחו!

גוגל אומרת שהיא גם תעקוב אחר שולחים בכמות גדולה לאיתור תלונות על ספאם. אם הודעות דוא"ל בכמות גדולה של שולח יסומנו לעתים קרובות מדי כדואר זבל, השולח המסוים עלול לאבד לחלוטין את הגישה שלו לג'ימייל.

בנוסף לשינויים שגוגל מבצעת, יש כמה דברים שמשתמשים יכולים לעשות כדי להגן על עצמם מפני דואר זבל: ראשית כתמיד מומלץ להיזהר לגבי המידע שאתם משתפים באינטרנט. שולחי דואר זבל אוספים לעתים קרובות כתובות דוא"ל מאתרים ומפלטפורמות מדיה חברתית.

בנוסף, מומלץ להשתמש בסיסמאות חזקות ולפעיל אימות דו-שלבי עבור חשבון הדוא"ל שלכם.

כדאי באופן גורף להיות חשדניים כשמקבלים הודעות דוא"ל לא מוכרות או רצויות, במיוחד כאלו שמבקשות מידע אישי או פרטים פיננסיים – דבר שאסור לספק אלא אם מוודאים את זהות השולח ושהוא אכן גורם לגיטימי. שימו לב שלא כל מייל מדואר ישראל, מחברת ביטוח, מבנק וכדומה הוא אכן מייל אותנטי מאותם גורמים. אם אינכם יודעים לזהות זאת, מוטב לנסות לוודא את זהות השולח במאת אחוזים.

כדאי מאוד שתטרחו לדווח על הודעות דואר זבל שאתם מקבלים לגוגל. יש בשירות האימייל עצמו אפשרות לסמן דבר דוא"ל שהתקבל כדואר זבל. כך גוגל לומדת עוד אל ספאמרים ומקורות בעיתיים שמשמשים בה כדי להפיץ ספאם.

קומרן חותם את הפוסט במילים: "השינויים האלה הם על תקן כוונון לעולם האימייל, ועל ידי תיקון של כמה דברים אשר נמצאים מתחת למכסה המנוע נוכל לשמור על הדוא"ל כך שיפעל בצורה חלקה. אבל בדיוק כמו בפעולתו של מכוון, זה לא תרגיל חד פעמי. שמירה על דוא"ל מאובטח יותר, ידידותי למשתמש וללא ספאם  דורשת שיתוף פעולה ועירנות מתמדת מכל קהילת הדוא"ל. ואנחנו נמשיך לעבוד יחד כדי לוודא שתיבת הדואר הנכנס שלכם תישאר בטוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים