הממשלה אישרה את תוכניות העבודה של משרד המדע והטכנולוגיה

השר אופיר אקוניס: "בקרוב נראה שינוי מגמה בענף ההיי-טק, ועד סוף השנה נציג קוד אתי לתחום הבינה המלאכותית" ● כמה כסף יושקע בפיתוח מרכזי מו"פ וכמה בקידום המחקר היישומי?

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.

הממשלה אישרה אתמול (ד') את תוכניות העבודה לשנים 2023-2024 של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, כפי שהוצגו על ידי השר אופיר אקוניס.

תוכניות העבודה כוללות את התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית, התוכנית להגדלת ההון האנושי להיי-טק, וכן תוכניות בתחומי החלל האזרחי, הקוואנטום, מדע הנתונים, הביו-קונברג'נס, הפודטק, האנרגיות המתחדשות והבלו-טק.

בתחילת הדיון אמר השר אקוניס כי "בקרוב נראה שינוי מגמה בהיי-טק ונציג את הקוד אתי בנושא הבינה המלאכותית. החזרנו את כל המלגות שבוטלו על ידי הממשלה הקודמת, ובראשן למדענים חוזרים ולמשרתי מילואים". המשרד הגדיל את סכום המלגות הכללי והוא עומד כעת על 12 מיליון שקלים.

בדבריו הוא ציין את חוק האנג'לים, שאושר בכנסת לפני כחודשיים, "כחלק מהפעילות שלנו לשינוי המגמה של ההאטה בהיי-טק". החוק מעניק הטבות מס למשקיעים בחברות היי־טק ישראליות וכן הטבות לחברות בגין רכישת חברות אחרות או מיזוג איתן. לדברי אקוניס, "מטרת החוק היא לשמר את ישראל כיעד אטרקטיבי להשקעה בחברות טכנולוגיה ולתמוך בפיתוחה של תעשייה זו".

השר ציין בנוסף כי משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה משקיע גם בתחומים בעלי סיכון גבוה ומיעוט משקיעים מהשוק הפרטי, כמו מדעי החיים, האגריטק, הפודטק, התחבורה החכמה, האנרגיה והאקלים.

"היעד: לחזק את ישראל בתחום ה-AI"

באשר ל-AI, "המשרד שם לו ליעד לחזק את ישראל בתחום הבינה המלאכותית לטובת שיפור איכות החיים והבטחת חוסנה הלאומי וצמיחתה הכלכלית של מדינת ישראל, ועד סוף השנה יפורסם מסמך מדיניות לאתיקה ולרגולציה בתחום", אמר אקוניס.

תחומים נוספים שבהם המשרד משקיע הם קידום המחקר היישומי בתחומי העדיפות הלאומיים, שלצורך כך הוא הקצה 118 מיליון שקלים, ופיתוח עסקי של מרכזי מו"פ – 52 מיליון שקלים.

עוד יעדים של המשרד, כפי שהוצגו בישיבת הממשלה, הם הגדלת תקציב סלי המדע לטובת הקמת מרכזי פיזיקה, החזרת פעילות הקייטנות המדעיות, שפעלו בעבר ב-208 ישובים – מהלך שכבר בוצע, ופעילויות לעידוד חשיפה למדע בפריפריה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים