הכנסת אישרה את חוק האנג'לים, שמעניק הטבות למשקיעים בהיי טק

"מטרת החוק היא להסיר חסמים, ולעודד הקמה וצמיחה של חברות היי-טק בישראל", אמר שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.

ערב יציאתה לפגרה, ועל רקע הדיווחים והדו"חות על ההשלכות של התוכנית המשפטית של הממשלה על ענף ההיי-טק, אישרה אתמול (ג') הכנסת סופית את החוק לעידוד תעשיות עתירות ידע, המוכר יותר בשם חוק האנג'לים.

החוק מעניק הטבות למשקיעים בחברות היי-טק ישראליות, וכן הטבות לחברות בגין רכישת חברות אחרות או מיזוג איתן, ובלבד שהקניין הרוחני שלהן רשום בישראל ומרכז פעילותן בארץ. הטבות מס דומות כבר היו בעבר, אולם הן פקעו בסוף 2019, ומאז נעשו ניסיונות לחוקק את החוק מחדש, שלא צלחו – עד אתמול. החוק מאריך את ההטבות הללו עד 2026.

בדברי ההסבר להצעת החוק מצוין כי "ענף ההיי־טק הישראלי שמר בשנים האחרונות, ועד לפני כמה חודשים, על נתוני פעילות טובים יחסית – הן ברמת ההשקעות והן ברמת השכר, למרות המשבר הכלכלי שפקד את המדינה בשל התפשטות נגיף הקורונה. על אף הנתונים המעודדים, התחרות בין מדינות על מיקום פעילותן של פירמות, בעיקר בתחום הטכנולוגיה, ועל מיקום רישום הכנסותיהן מצריכה הקצאת משאבים לשימור ישראל כיעד אטרקטיבי להשקעות".

"החוק מבשר על תחילת מפנה בהיי-טק הישראלי"

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי "אישור החוק הוא בשורה חשובה להיי-טק הישראלי, שמצוי בהאטה מאז מחצית 2022". הוא אמר כי "מטרת החוק היא להסיר חסמים ולעודד הקמה וצמיחה של חברות היי-טק ישראליות. החוק מבשר על תחילת מפנה בהיי-טק הישראלי".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר. צילום: פלי הנמר

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הגדיר את חוק האנג'לים "צעד חשוב במיוחד, שיעזור לתעשיית ההיי-טק לצמוח, באמצעות שורה של תמריצים כלכליים שיעודדו השקעות בתעשייה עתירת הידע בישראל". ד"ר תומר אמר כי "אנחנו קוראים להמשך עידוד ההשקעה בישראל, ולעודד סקייל-אפ של חברות בארץ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורית

    כמו כוסות רוח למת המהומה שנוצרה בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית, יצרה נזק שיהיה מאד קשה לתקן

אירועים קרובים