הפקולטה לניהול באוני' ת"א – במקום ה-1 מחוץ לארה"ב בהצמחת חדי קרן

הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום הראשון מחוץ לארה"ב בהצמחת יוניקורנים, ותוכנית ה-MBA בפקולטה לניהול במקום ה-13 בדירוג והשלישית בתוכניות מחוץ לארה"ב בהצמחת יזמים

פרופ' דן עמירם, דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב.  

מחקר של אוניברסיטת סטנפורד קבע לאחרונה, כי בוגרי מינהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב הם המובילים במקום הראשון באוניברסיטאות מחוץ לארה"ב בהצמחת יוניקורנים שהוקמו על ידי יזמים בוגרי מינהל עסקים, עם 17 יוניקורנים. במקום השני – בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת INSEAD בכמה ערים בעולם עם 10 יוניקורנים, ובית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת אוקספורד באנגליה עם 9 יוניקורנים, במקום השלישי.

בנוסף, הדירוג הבינלאומי של Pitchbook לשנת 2023 שהתפרסם לאחרונה, ממצב את תוכנית ה-MBA – התואר השני במינהל עסקים של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, במקום ה 13 מבין תוכניות ה-MBA המובילות בעולם בהצמחת יזמים, לפי היקף ההון שהבוגרים שלהן גייסו למיזמים שלהם מקרנות הון סיכון – שעומד על 8.2 מיליארד דולר שגויסו על ידי 334 יזמים בוגרי MBA ב-316 חברות.

בראש דירוג תוכניות ה-MBA מובילות התוכניות בבתי הספר למינהל עסקים של אוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד ופנסילבניה, כאשר תכנית ה-MBA באוניברסיטת תל אביב מקדימה בדירוג בתי ספר למינהל עסקים באוניברסיטאות מובילות, כגון יל, דיוק, אוקספורד, קורנל ועוד.

לדברי פרופ' דן עמירם, דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב "הדירוג היוקרתי של Pitchbook, המצטרף למדד היוקרתי של סטנפורד, הם נדבכים חשובים נוספים, המלמדים על הישגים פורצי דרך של בוגרי ובוגרות מינהל עסקים ותוכנית ה-MBA שלנו, והשתלבותם בחזית ההיי-טק בישראל ובעולם. אנו בהחלט גאים על כך ועל מיקומנו בין האוניברסיטאות המובילות בעולם, ובהישגים של בוגירנו  בהובלה של הקמת היוניקרונים, המצביעה על עשייה גלובלית בקנה מידה משמעותי. יש לנו הזכות לקחת חלק בתהליך הלימוד האקדמי והקניית הידע והכלים בלימודי מינהל עסקים, השמים דגש על חדשנות ויזמות ומסייעים למנהלים ליישם זאת בהשגת מטרותיהם".

דירוג מעניין נוסף של Pitchbook מתייחס למספרן של בוגרות יזמיות שגייסו למיזמים שלהן הון מקרנות הון סיכון. תוכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום ה-14 מבין תוכניות ה-MBA המובילות בעולם בהצמחת בוגרות יזמיות, שגייסו למיזמים שלהן הון מקרנות הון סיכון, העומד על 897 מיליון דולר, שגויסו על ידי 30 יזמיות בוגרות MBA ב-30 חברות. וגם כאן התוכנית היא השלישית מבין התוכניות מחוץ לארה"ב, לאחר בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת INSEAD ולונדון ביזנס סקול.

בנוסף, הדירוג מתייחס גם לכך, שאוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום השביעי מבין האוניברסיטאות המובילות בעולם בהצמחת יזמים בוגרי תואר ראשון, על פי היקף ההון שגייסו מקרנות הון סיכון, וראשונה מחוץ לארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים