OpenAI השיקה את DALL-E 3 – מה התחדש ולמה מדובר בשדרוג גדול?

בתוך הגרסה החדשה של כלי ה-GenAI של החברה, שיודע לייצר אימג'ים לפני הנחיית המשתמשים, משולב כעת ChatGPT, המסייע בכתיבת הפרומפטים

הוציאה גרסה משודרגת שהיא הכלאה סינרגטית בין יכולות ה-AI השונות שפיתחה. OpenAI.

DALL-E 2 של OpenAI הוא כלי בינה מלאכותית רב עוצמה ששוחרר בשנת 2021, ואשר יודע לייצר אימג'ים (ציורים, איורים, כרזות, עיצובים גרפיים וכדומה) על פי תיאור טקסטואלי "יבש".

למעשה, הכלי היה חלוץ בזירת הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) וההיסטריה מהיכולות החדשות של תחום ה-AI החלה בעקבותיו עוד בטרם הגיח לחיינו ChatGPT – הצ'טבוט מחולל התוכן של החברה, שרבים סבורים שמאיים לשנות עד לבלי הכר את העולם שהכרנו.

כעת החברה השיקה את הגרסה החדשה של יוצר התמונות שלה, DALL-E 3 שמה, ולמעשה זוהי הכלאה סינרגטית בין יכולות ה-AI השונות שפיתחה OpenAI עד כה, פשוט משום שאחת התכונות החדשות המרכזיות של DALL-E 3 היא השילוב שלו עם ChatGPT ההו-כה-מדובר.

כידוע, ChatGPT הוא בעצם מודל שפה גדול (LLM), שיכול ליצור טקסט, לתרגם שפות, לכתוב סוגים שונים של תוכן יצירתי ולענות על שאלות בצורה אינפורמטיבית ומקיפה במיוחד. ב-DALL-E 3 הצ'טבוט מחולל התוכן משמש כדי לעזור למשתמשים לכתוב הנחיות יעילות יותר לשם יצירת האימג'ים שבהם הם חפצים. הנחיות אלו, המכונות פרומפטים (prompts), חיוניות במיוחד לקבלת תוצרים מדויקים ואיכותיים יותר מ-DALL-E.


אז איך נעזרים בצ'טבוט ב-DALL-E?

כדי להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור פרומפט עבור DALL-E, משתמשים יכולים פשוט לשאול את ChatGPT איזה פרטים כדאי להם להוסיף לפרומפט שלהם. לדוגמה, אם משתמש רוצה ליצור תמונה של חתול יושב על ספה, הוא יכול לשאול את ChatGPT משהו כמו "אילו פרטים שאני יכול להוסיף להנחיה שלי כדי להפוך את התמונה של חתול שיושב על ספה למציאותית יותר?" לאחר מכן, ChatGPT יוכל לספק להם הצעות כיצד לשפר את הפרומפט, למשל הוא ימליץ להם לציין את גזע החתול, צבע הספה והתאורה בסצנה.

ניתן להשתמש ב-ChatGPT גם כדי לעזור למשתמשים לחדד את הנחיות ה-DALL-E שלהם גם לאחר שיצרו תמונה. לדוגמה, אם משתמש אינו מרוצה מהאופן שבו פניו של החתול נראים בתמונה, הוא יכול לבקש מ-ChatGPT הצעות כיצד לשפר זאת. עוד אפשר לגייס את עזרת ChatGPT לשם מקבלת משוב שבדיעבד על פרומפט שמשתמש כתב, והוא ידע להציע למשתמש להוסיף פרטים נוספים, אולי למשל לצייר שפם לחתול.

השילוב של ChatGPT ב-DALL-E 3 אמור להוות שידרוג משמעותי ליכולות הכלי החכם, מכיוון שהוא מקל על המשתמשים ליצור בדיוק את התמונות שהם רוצים. זה גם אומר שמשתמשים לא צריכים להיות מומחים בפרומפטים כדי להשתמש ב-DALL-E 3 ביעילות.

שימו לב שהפרומפט נכתב במבנה קבוע, שגם אותו יספק לכם כעת הצ'אטבוט מחולל התוכן הכתוב. בצילום המצורף למטה תוכלו לקבל רושם כיצד נראה פרומפט ראוי, שיסייע לכם בניצול אולטימטיבי של DALL-E 3 ונפלאותיה.

דוגמה לפרומפט ל-DALL-E.

דוגמה לפרומפט ל-DALL-E.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים