הממשלה תקדם תוכנית לאומית לחדשנות ימית

מדובר בתוכנית רב שנתית לסיוע רגולטורי ולהסרת חסמים שעומדים בפני הקמת תשתיות מו"פ והשקעה של חברות, גופי מו"פ ויזמים בתחום החדשנות הימית

בוא אלינו, אלינו, אלינו לים של חדשנות.

ועדת השרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה, בראשות השר אופיר אקוניס, אישרה אתמול (ד') קידום של תוכנית לאומית לתחום החדשנות הימית, או הבלו-טק. את התוכנית יוביל משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, בשיתוף משרדי וגופי הממשלה הרלוונטיים.

ההחלטה שאותה אישרו השרים כוללת תוכנית רב שנתית לסיוע רגולטורי ולהסרת חסמים שעומדים בפני הקמת תשתיות מו"פ והשקעה של חברות, גופי מו"פ ויזמים בתחום החדשנות הימית. במשרד טוענים כי היא מאזנת בין הפיתוח הכלכלי לשמירה על הסביבה הימית.

לדברי השר אקוניס, "התוכנית צפויה לתרום לפיתוח אקו-סיסטם רחב ומגוון בתחום הבלו-טק, שיהווה מנוע צמיחה לכלכלה הכחולה ויקדם את ישראל בתחומים הכלכלי, המדיני והביטחוני".

הבלו-טק – חלק מתחומי העדיפות הלאומית

קידום הבלו-טק הוא חלק מתחומי העדיפות הלאומית שהממשלה אישרה, על פי מדיניות שהציגו אקוניס ואנשי רשות החדשנות. לשם גיבוש התוכנית הותנע שיתוף פעולה בין משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה למועצה הלאומית לכלכלה, שבמסגרתו הוקם פורום חשיבה רחב. הפורום קיים דיונים שבהם השתתפו מעל 30 גופים שפועלים במרחב הימי של ישראל. כדי לגבש תוכנית הוקמו 13 צוותי עבודה, שעבדו עם ועדת היגוי, שריכזה את פעילות הצוותים.

הוועדה קבעה כי תוכנית לאומית רב-שנתית מפורטת לשנים 2024-2028 תוגש לאישור הממשלה בתוך 240 יום, כבסיס לשימוש רחב יותר בים כמשאב לאומי. עדיין לא גובשו הערכות לגבי העלות התקציבית של תוכנית זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים