"במלחמה עם ארה"ב – סין ורוסיה יתקפו תשתיות קריטיות בסייבר"

כך על פי מסמך אסטרטגי חדש שפרסם הפנטגון

הפנטגון: סין ורוסיה - "איום ריגול בסייבר - רחב ונרחב" על ארה"ב.

סין ורוסיה נערכות לנצל את מרחב הסייבר ולתקוף בו – במקרה שתפרוץ מלחמה עם ארה"ב, כך על פי משרד ההגנה האמריקני.

הפנטגון פרסם לפני ימים אחדים מבמך על אסטרטגיית סייבר חדשה, שבו הזהיר, כי שתי מעצמות העל היריבות שלו עלולות לבצע "מטח של מתקפות סייבר" – על מנת לפגוע בתשתיות קריטיות וברשתות הגנה בארה"ב. מטרתן של המתקפות, אם הן יקרו – היא לזרוע כאוס, לעכב את הגיוס הצבאי ולהסיט משאבים יקרים.

"ארה"ב מאותגרת על ידי גורמי סייבר זדוניים", נכתב במסמך, "המבקשים לנצל את הפגיעויות הטכנולוגיות שלנו ולערער את היתרון התחרותי של הצבא שלנו. הם מכוונים לתשתית הקריטית שלנו ומסכנים את העם האמריקני".

עוד נכתב במסמך, כי "הגנה מפני איומי סייבר אלה היא הכרח עבור ההגנה של ארה"ב".

במסמך, המפרט את האסטרטגיה, פקידי הפנטגון מתארים את סין ורוסיה כשתי מדינות המהוות "איום ריגול בסייבר – רחב ונרחב", המסוגלות לעקוב בחשאי אחר אזרחי ארה"ב ולגרום למניפולציות (שיגרמו לחבלות, י.ה.) בתשתיות קריטיות".

כדי להתמודד עם האיומים הללו, הפנטגון התווה "ארבעה קווי מאמץ", הכוללים שיבוש וצמצום של היכולות של אותם שחקני סייבר זדוניים: הגנה על האומה – זיהוי פעילות סייבר זדונית בשלביה הראשונים ופרסום מידע זה; היערכות להילחם ולנצח במרחב הקיברנטי, תוך הרתעת היריבים; הגנה על מרחב הסייבר עם בעלות ברית ושותפים; ובניית יתרונות מתמשכים במרחב הסייבר.

עוד ציינו בפנטגון, כי משרד ההגנה יגביר את חוסן הסייבר של הצבא, כדי להבטיח שהוא מוכן להילחם במרחב סייבר, מרחב המתואר כ"מעורער ועמוס". המשרד הודיע, כי ימשיך לייעל את האימון של כוחות הסייבר שלו, תוך "סיוע לבעלי הברית של ארה"ב לבנות את יכולות הסייבר שלהם".

"נמשיך לחפש שיתופי פעולה טכניים דו-צדדיים אחרים, תוך עבודה עם בעלי ברית ושותפים", נכתב במסמך, "כדי לחשוף ולהאיר פעילות סייבר זדונית ברשתות שלהם".

מומחי אבטחת מידע והגנת סייבר ציינו, כי בעוד שסין הודיעה כי היא מתנגדת נחרצות לכל הדרכים של פריצת סייבר, הרי שפקידים אמריקנים עדיין חוששים מאי יכולתה של וושינגטון להדוף מתקפות שכאלו.

ג'ן איסטרלי, מנהלת CISA, הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות, אמרה, כי "בייג'ין תנסה לפגוע בתשתית קריטית, כגון צינורות וקווי רכבת, כדי לעורר בהלה בחברה האמריקנית". היא גם הביעה חשש לגבי יכולתה של ארה"ב לתקן את נזקי מתקפות הסייבר ולשמור על חוסן סייבר – כאשר תפרוץ מלחמה. "בהינתן אופי האיום האדיר המגיע מצד גורמים סיניים בהתחשב בהיקף היכולת שלהם, ובהינתן כמות המשאבים והמאמץ שהם משקיעים בו – יהיה לנו קשה מאוד מאוד למנוע משיבושים שכאלה להתרחש".

עוד נכתב במסמך, כי "ישנם איומי סייבר הנשקפים לארה"ב ולאזרחיה מצד מדינות לאום אחרות, כמו צפון קוריאה ואיראן, כמו גם ארגוני פשע בינלאומיים, בעלי מניע פיננסי. קבוצות פליליות אלו נמצאות לעיתים קרובות בעבודה משותפת עם מדינות לאום, והן מאיימות יותר ויותר על הביטחון הלאומי של ארה"ב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים