אינטל הכריזה על מעבד חדש, ש-"עושה כבוד" לבינה המלאכותית

החברה הכריזה בכנס המפתחים שלה על הדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra, שמכונה Meteor Lake ● מה הוא מציע?

מעבד ה-Meteor Lake של אינטל.

כנס המפתחים של אינטל, שנפתח אתמול (ג') בסן חוזה שבקליפורניה, עומד בסימן הלא מפתיע של הדרך שבה חברת הענק מנסה להתמודד עם ההיבטים השונים של הבינה המלאכותית. כפי שציין מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, בפתיחת האירוע, אינטל פותחת עידן חדש של מחשוב, עם הבינה המלאכותית, כשהיא לא מפסיקה לראות מול עיניה את ההצלחה של היריבה הגדולה שלה, אנבידיה.

כך, למשל, גם בהכרזה על הדור הבא של המעבדים למחשבים ניידים של החברה – הדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra, שמכונה Meteor Lake – יש לבינה המלאכותית מקום של כבוד. הדור החדש יכיל יחידת עיבוד עצבי חדשה וייעודית ליישומי בינה מלאכותית, אבל האלגוריתם לא בהכרח יפעיל כל תרחיש AI ביחידה הזו: הוא ישתמש בגורמים שונים כדי לבחור האם להשתמש לשם כך בליבות המחשוב הראשיות, במעבד החדש או בכלל בשבב הגרפי.

אם כבר מדברים על השבב הגרפי – הוא מציע פי שניים ביצועים לעומת הדור הקודם, והוא כולל גם אלמנטים מסדרת מעבדי ה-Arc הגרפיים שהשיקה החברה במקביל לדור ה-Alder Lake. המטרה כאן היא לא רק לספק ביצועי משחקים טובים יותר, אלא גם להתמודד טוב יותר עם הבינה המלאכותית.

ה-Meteor Lake עתיד להגיע לשוק ב-14 בדצמבר. הוא כבר נמצא בייצור מלא, לקראת ההשקה בפועל בקרביים של ניידים שונים מהיצרניות המוכרות בשוק זה, והוא המעבד הראשון של החברה שמיוצר בליתוגרפיית Intel 4. הוא גם מביא לידי ביטוי את טכנולוגיית האריזה החדשה של החברה, 3D Foveros, שמאפשרת חיבור של שבבים קטנים ונפרדים על פיסה אחת – כרגע על מצע פלסטיק ובעתיד, כפי שדיווחנו אתמול, על מצע זכוכית. המשמעות היא שאינטל יכולה לספק תשובות מדויקות יותר לצרכי הייצור, ושהיא עושה עוד צעד במימוש כוונתה להיות חברה שמציעה שירותי ייצור עבור חברות ללא מפעלים.

זו גם תהיה הפעם הראשונה שבה החברה מציעה קו מוצרים שמופרד מזה של המעבדים לשוק הנייח. מעבדים אלה, שהדור ה-14 שלהם אמור להיות מושק בחודש הבא, ימשיכו להיקרא מעבדי Core.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון (ארכיון)

מעבדי ה-Meteor Lake יכילו בנוסף שבבי WiFi חדשים מהדור השביעי, שמבטיח מהירויות גלישה אלחוטית בקצב העברה של עד 5.8 גיגה-ביט לשנייה – קצב שעל הנייר, הוא מהיר יותר אפילו מחיבור קווי. המעבד יתמוך בנוסף בתקן החדש Bluetooth 5.4, כולל אודיו LE, שיספק איכות שמע גבוהה יותר בצריכת חשמל נמוכה.

בחזרה ל-AI – היא באה לידי ביטוי גם בהכרזה על Sierra Forest, שיהיה הדור הראשון של מעבדי ה-Xeon של אינטל שיכיל גם ליבות יעילות. מדובר במעבד שמגיע עם 288 ליבות מחשוב, שמיועד לדאטה סנטרים, לצורך משימות ענן וחישובי בינה מלאכותית. לפי אינטל, הוא צפוי להציע רמת ביצועים לוואט גבוהה ב-240% לעומת הדור הנוכחי של המעבדים לדאטה סנטרים.

עסקה עם סטארט-אפ בריטי שאינטל מתגאה בה במיוחד

בחזית הקרב הישיר מול אנבידיה נמצאת החברה הבת של אינטל, הבאנה לאבס הישראלית במקורה, עם מעבדי ה-Gaudi 2 שלה. אינטל עורכת באחרונה מסע חזק מאוד של ניסיון שכנוע שהמעבדים הללו מתאימים לתרחישי היסק הרבה יותר מאשר המעבדים של אנבידיה. חברה שהיא הצליחה לשכנע אותה בכך היא הסטארט-אפ הבריטי Stability AI, שאינטל הודיעה בכנס שהיא תספק לה 4,000 מעבדי Gaudi 2. חברה זו עוסקת בפיתוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית, ואינטל מחשיבה את ההסכם איתה להישג גדול, משום שיחד עם מעבדי ה-Xeon, שתיהן אמורות לבנות את אחד ממחשבי העל הגדולים ביותר בעולם בתחום הבינה המלאכותית.

כלי נוסף שאינטל נערכת להשתמש בו בקרב הבינה המלאכותית הוא פתרון ענן חדש שהיא תציע למפתחים. פתרון זה יאפשר להאיץ חישובי בינה מלאכותית תוך שימוש בחידושי החומרה והתוכנה המעודכנים שהחברה תוכל להציע בכל רגע נתון, ובעת השימוש בענן המפתחים יוכלו לבנות, לבדוק ולבצע מיטוב ליישומים, וכן להפעיל אימון בינה מלאכותית בקנה מידה קטן עד גדול. כל זה מגיע עם תמיכה בעומסי עבודה משתנים בצורה יעילה.

"אנחנו פועלים באגרסיביות כדי להפוך את אינטל לפלטפורמת הבינה המלאכותית המועדפת – מהדאטה סנטר ועד לקצה", סיכם גלסינגר. "אינטל תמשיך לבצע אופטימיזציות בחומרה, לצד פיתוח פתרונות תוכנה, כדי לאפשר ללקוחות להתמודד עם מודלי שפות גדולים ועומסי עבודה מורכבים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים