מטריקס הקימה מערכת גישה מרחוק ללמ"ס – במיליוני שקלים

מדובר בשלב הראשון בהקמת שדרת המידע של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - פרויקט שאורכו תשע שנים ועלותו עשרות מיליוני שקלים

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מטריקס השלימה באחרונה את השלב הראשון בפרויקט הקמת ותפעול שדרת המידע הלאומית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שבו הוקמה מערכת לגישה מרחוק למידע הנדרש למחקר ומצוי בלמ"ס. ההערכות הן כי עלות השלב הראשון בפרויקט מגיעה לכמה מיליוני שקלים ועלות הפרויקט כולו – שאורכו תשע שנים (שנתיים הקמה ועוד שבע שנות תפעול ותחזוקה) – לעשרות מיליונים.

במטריקס ובלמ"ס אומרים כי המערכת תאפשר לחוקרים בכל הארץ לגשת למאגרי הנתונים של הלשכה 24/7 בצורה קלה, מהירה ומאובטחת יותר. השלב הראשון, שערך כשנה וחצי, של הפרויקט הסתיים עם הדרכת עובדי הלמ"ס על המערכת בחודש שעבר, והשלבים הבאים יימשכו עד לתחילת השנה הבאה.

יש לציין שמטריקס, בהובלת החברה הבת שלה, Matrix DnA, מבצעת את פרויקט שדרת המידע של הלמ"ס מקצה לקצה. בחברה ובלמ"ס אומרים שהוא עתיד להרחיב משמעותית את יכולות הניתוח והמחקר, ולקצר באופן משמעותי את משך הזמן שלוקח לבצע מחקרים. כתוצאה מכך, לא מן הנמנע שיחול גידול בכמות המחקרים המתבצעים לתועלת הציבור, ולרשות המדינה והאזרחים יעמוד מידע מפורט ואמין יותר בתהליכי קבלת ההחלטות – מה שיכול לחסוך כסף למדינה.

בימים אלה מבצעת מטריקס את השלב הבא בפרויקט: הקמת מעטפת שירות לקוחות באמצעות מערכת CRM ייעודית, המבוססת על כלי Microsoft Dynamics CRM. המערכת תאפשר לנהל, להקצות משאבים ולצפות בסטטוס של כל הפרויקטים והמחקרים אשר עד כה נוהלו באופן ידני. במקביל לכך, יעלה לאוויר פורטל שבו יוכלו החוקרים לנהל את התקשורת מול אנשי הלמ"ס ולקבל את המידע הנדרש להם. המערכת תתממשק באופן ישיר למערכת ה-CRM, כדי לקצר תהליכי ניהול פרויקט.

בשלב האחרון של הקמת שדרת המידע יוקם אגם נתונים מרכזי, המבוסס על פתרונות קלאודרה, אינפורמטיקה וטבלאו, שבמסגרתו ניתן יהיה לבצע שאילתות, להצליב מידע ולהפיק תובנות על סמך נתונים שעד כה היו במאגרי נתונים שונים ובפורמטים שונים.

פרופ' ירון פלוס, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס.

פרופ' ירון פלוס, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס. צילום: לע"מ

"המדינה חייבת להתייעל באמצעות מידע אמין ואיכותי"

פרופ' ירון פלוס, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס, אמר כי "מערכת הגישה מרחוק תאפשר למדינת ישראל להנגיש מידע איכותי לחוקרים ולמומחים במשרדי ממשלה ובאוניברסיטאות, ללא תלות בזמן או במרחק. מדינת ישראל, כאומת סטארט-אפ, חייבת להתייעל ולהשתפר באמצעות מידע אמין ואיכותי. אנחנו מעריכים שהשימוש במערכת יבוא לקיצור משמעותי בזמני ניתוח הנתונים, ובמקביל לגידול בכמות המחקרים ותוצרי הידע, לתועלת הציבור. כתוצאה מכך, צפויים תהליכי קבלת ההחלטות להתייעל".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, ציין כי "נתוני ומחקרי הלמ"ס – ממדד המחירים לצרכן, דרך מפקדי האוכלוסין ועד למדד השכר הממוצע במשק – מלווים אותנו ומשפיעים על תחומי חיינו, כאזרחי ישראל. מדובר במאגר המידע שהוא אולי הגדול והחשוב במדינה, ובפרויקט טכנולוגי מורכב ורחב היקף. האקו-סיסטם הטכנולוגי במטריקס, שמשלב טכנולוגיות דאטה ו-AI, דיגיטל, סייבר וענן, מאפשר ביצוע פרויקטים רחבי היקף ומגה פרויקטים, עם אחריות כוללת על כל שלבי התכנון, הביצוע והניהול".

"עבורנו", הוסיף גוטמן, "זוהי הזדמנות לקחת את הידע והניסיון שצברנו במהלך שנים לטובת פרויקט לאומי. כפי שהשלמנו את השלב הראשון בהצלחה, אנחנו עם הפנים קדימה לקראת השלמת השלבים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים