Google Play Protect יסרוק גם אפליקציות מחוץ לחנות של גוגל

הכלי של גוגל יציע בקרוב זיהוי איומים באפליקציות בזמן אמת, גם כשהאפליקציות הורדו מחנויות צד ג' ● בעבר טענה החברה שהיא מקשה על גורמים אחרים להציע הורדת יישומים משום חששות אבטחה חמורים בפעולה זו

משתנה. Google Play Protect.

גוגל מתכוונת להרחיב את היכולות ואת תחום האחריות של שירות Google Play Protect שלה. לפי רישומים שנחשפו עבור השינויים שמתכוונת החברה לבצע בחלק מהאפליקציות שלה, חלקם עוד החודש, שירות סריקת הווירוסים של החברה יתחיל לסרוק באופן אוטומטי גם אפליקציות שמותקנות מחנויות צד שלישי, ולא רק מחנות האפליקציות של גוגל עצמה.

נכון להיום השירות, שהחל את דרכו כחלק בלתי נפרד מ-Google Play, כבר מתפקד כאפליקציה עצמאית. זה אומר שהוא יכול לקבל עדכונים בעצמו, ללא צורך בתוכנת אם, וזה גם כולל עדכוני אבטחה מהירים יותר. זה מאפשר לגוגל להשתמש בו באופן דומה למערכת האנטי וירוס המובנית של Windows 11.

עד עתה הכלי שימש את גוגל כדי לבחון כל אפליקציה שמותקנת מהחנות, ומעבר לכך הוא משמש את החברה לבדוק את האפליקציות שמוצעות על ידי מפתחים לגוגל, וכן לבדוק באופן שוטף את האפליקציות שניתן להוריד מהחנות.

גוגל מאפשרת לכל משתמש להתקין אפליקציות אנדרואיד מחנויות צד שלישי, אם כי המשתמש צריך לאפשר את המקורות הללו באופן ידני, לפחות בפעם הראשונה שמורידים מכל מקור. בדרך כלל מדובר בקבצי apk, וגוגל לא חוסכת באזהרות מפני הסכנות הגלומות במהלך שכזה. למעשה, בזמנו החברה נשענה על טיעוני האבטחה הללו כשהגנה על עצמה מהאשמות שהיא חונקת תחרות עם הבלעדיות של חנותה, ואמרה שהורדת יישומים מגורמים אחרים מסוכנת למשתמשים.

הגרסה החדשה של Google Play Protect, כאמור, תסרוק כעת גם את הקבצים הללו באופן מיידי אחרי הורדתם, כדי לוודא שלא מסתתר בהם איום כלשהו – לכל הפחות ברמה מסוימת, כמו בכל כלי אנטי וירוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים