הנפקת Arm יוצאת לדרך – לפי שווי של 54.5 מיליארד דולר

אחרי תקופה ארוכה של הכנות, ההנפקה תחל היום (ה') עם צלצול הפעמון בוול סטריט ● סופטבנק קבעה את מחיר המניה להתחלת המסחר על 51 דולר

מציגה את הדור החדש.

ההנפקה הגדולה בשוק ההון מאז 2021 יוצאת היום (ה') לדרך: יצרנית השבבים הבריטית הענקית Arm תונפק על ידי הבעלים שלה, סופטבנק, לפי שווי שוק של 54.5 מיליארד דולר. המניה תתחיל להיסחר בבורסת נאסד"ק היום אחר הצהרים (שעון ישראל), והמחיר שנקבע לה הוא 51 דולר למניה.

בסיום ההנפקה, סופטבנק עתידה להחזיק בכ-90% מהון המניות של Arm והמשקיעים – ב-10% הנותרים.

ההנפקה הקודמת הגדולה ביותר בוול-סטריט הייתה לפני שנתיים, ובה הונפקה חברת הרכבים ריביאן. מאז לא היו עוד הנפקות גדולות בבורסה הניו יורקית בעיקר בגלל המשבר הכלכלי העולמי.

שווי גבוה מזה ש-Arm עצמה העריכה בשבוע שעבר

יצוין כי סופטבנק תנפיק את מניות Arm, שאותה היא קנתה ב-2016 תמורת 32 מיליארד דולר, בסכום הנמוך יותר מ-64 מיליארד – השווי שהוערך לחברה לפני כחודש, בעסקה למכירת מניות לקרן של סופטבנק עצמה. השווי שלפיו מבוצעת ההנפקה תואם אמנם להערכות שפורסמו ברויטרס לפני כשבועיים, שעמדו על בין 50 ל-55 מיליארד דולר, אולם מבוצעת לפי שווי גדול יותר מזה שהחברה עצמה פרסמה עם תחילת ה-Roadshow שלה בשבוע שעבר – עד 52 מיליארד. בהנפקה צפויות ליטול חלק כמה חברות ענק שהן גם לקוחות של Arm, בהן סמסונג, אפל ואנבידיה.

Arm נוסדה ב-1990 על ידי אפל ושתי חברות טק גדולות נוספות – אקרון מחשבים ו-VLSI טכנולוגיות. היא הונפקה ב-1998, ומניותיה התחילו להיסחר בבורסת לונדון ובנאסד"ק בניו יורק. ב-2016 היא נרכשה, כאמור, על ידי סופטבנק. החברה הבריטית מעסיקה כ-2,800 עובדים.

השוק שבו פועלת Arm הוא שוק קשה – הסמארטפונים. אמנם, התוצרים שלה מוטמעים ב-99% מהסמארטפונים בעולם, אך המכירות של הטלפונים החכמים לא ממריאות בתקופה האחרונה, עקב המצב הכלכלי – מה שהשפיע לרעה על ההכנסות של Arm. כמו כן, בשוק מעריכים כי החברה מעוניינת לקנות לעצמה יותר אחיזה בעולמות הענן והבינה המלאכותית – ואת זה היא תוכל לעשות עם הכסף שהיא תגייס בהנפקה.

ההערכות בשוק הן כי ההנפקה של Arm, במידה שהיא תהיה מוצלחת, עשויה להוציא את ההנפקות של חברות הטכנולוגיה מהקיפאון ולהתחיל גל של IPOs.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים