אורקל פרסמה תוצאות טובות – אז למה המניה צנחה?

למרות גידול של 9% בהכנסות וזינוק של 56% ברווח הנקי, מניית החברה צנחה אמש (ג') בקרוב ל-14% - הירידה הגדולה ביותר שלה ב-21 שנים ● הסיבה: התוצאות פספסו את תחזיות האנליסטים

צודק 2. לארי אליסון.

אורקל פרסמה אמש (ג') את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנתה הכספית 2024, עם תוצאות טובות – גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח הנקי כאחד. אלא שהתוצאות פספסו את תחזית האנליסטים – דבר שאכזב מאוד את שוק ההון, ובמסחר בוול-סטריט אתמול צנחה מניית החברה ב-13.6% ל-109.61 דולר. מדובר בירידה היומית החדה ביותר במניית אורקל מזה 21 שנים.

ההוצאות של החברה גדלו ברבעון הראשון של השנה הכספית גדלו ב-3.8% ל-9.2 מיליארד דולר ואילו ההכנסות עלו ב-9% ל-12.5 מיליארד. חלוקת ההכנסות מעלה שפעילות הענן של אורקל גדלה ב-13% ל-9.6 מיליארד, פעילות מתן הרישיונות פחתה ב-10% ל-809 מיליון, ההכנסות מחומרה קטנו ב-6% ל-714 מיליון ואילו אלה שמגיעות ממתן שירותים גדלו ב-2% ל-1.4 מיליארד.

הרווח התפעוליות הרבעוני צמח ב-26% ל-3.3 מיליארד דולר, הרווח הנקי זינק ב-56% ל-2.4 מיליארד והרווח למניה – ב-53.6% ל-86 סנט.

לארי אליסון, יו"ר אורקל והמנהל הטכני שלה, התייחס בדבריו לאחר פרסום התוצאות לבינה המלאכותית, וכינה אותה " התפתחות הטכנולוגית החשובה ביותר אי פעם. הבינה המלאכותית מביאה לפיתוחים חשובים – מכוניות אוטונומיות, זיהוי קולי ועוד, ומיליארדי דולרים מושקעים בפיתוחים אלה. ברבעון הנוכחי נחתמו חוזים בסך כולל של כארבעה מיליארד דולר לרכישת פתרונות הדור השני של אורקל בתחום – סכום הגדול פי שניים מצבר ההזמנות בסוף הרבעון הרביעי של שנתנו הכספית 2023".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאמן של מודלים

    אורקל עשתה שינוי ענק, חתמה עם אנוידיה והפכה לחברה האופטימלית לאימון מודלים או הטמעה של AI בארגונים, יתאוששו

    1. מודליסטית

      חברת השבבים אנווידיה חותמת הסכמים עם כל ספקי מחשוב הענן. בזמן שמייקרוסופט כבר מובילה חזק את תחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית... אורקל עדיין לא מספקת שירותים מנוהלים מודרניים בסגנון דטהבריקס. אורקל נשארה עמוק מאחור לתפיסתי.

אירועים קרובים