חברת הדיפ-טק פריזמה פוטוניקס גייסה 20 מיליון דולר

החברה פיתחה מערכות חישה באמצעות סיבים, שמיועדות למפעילי תשתיות להולכת חשמל ● הסבב בוצע בהובלת אינסייט פרטנרס ● עד כה פריזמה פוטוניקס גייסה מעל 50 מיליון דולר

ד"ר ערן ענבר, מנכ"ל פריזמה פוטוניקס.

פריזמה פוטוניקס, חברה שמפתחת טכנולוגיות לניטור מערכות תשתית ארוכות בשילוב AI, הודיעה היום (ג') כי סיימה סבב גיוס C של כ-20 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת ההשקעות והון-הסיכון העולמית אינסייט פרטנרס, והשתתפו בו, בין היתר, קרן הקליימט-טק הישראלית אלמנטס, זרוע ההשקעות של שניידר אלקטריק, SE Ventures, וזרוע ההשקעות של E.ON, פיוצ'ר אנרג'י ונצ'רס.

סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של פריזמה פוטוניקס אל מעל 50 מליון דולר. בין המשקיעים הנוספים של החברה ניתן למנות את חברת החשמל, נתיבי הגז הטבעי לישראל וקרן i3 אקוויטי פרטנרס. כספי הגיוס הנוכחי ישמשו את החברה להרחבת מערך השיווק שלה ולהתרחבותה בשוק החשמל העולמי.

פריזמה פוטוניקס פיתחה מערכות חישה באמצעות סיבים, שמאפשרות למפעילי תשתית להולכת חשמל לנהל את רשתות החשמל שלהם טוב יותר, לדבריה. באמצעותן, חברות חשמל יכולות לנצל את כל יכולת הנשיאה החשמלית של הרשת הקיימת על מנת לאפשר חיבור של מקורות אנרגיה מתחדשת נוספים. כך גם החברות יכולות למלא אחר דרישות רגולטוריות, שעולות במקומות רבים בעולם, ובפרט בארצות הברית. כן ניתן לקבל התראות בזמן אמת על תקלות חשמליות ותנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו סופות קרח ושריפות יער, שמאפשרות לשמור על יציבות רשת החשמל גם בתנאי אקלים משתנים.

הפתרונות של החברה מנטרים תשתיות בשימוש בסיבים האופטיים הקיימים ומכסים מרחקים עצומים, של אלפי קילומטרים, ללא צורך להתקין חיישנים נוספים על התשתית עצמה. ההתראות והתרחישים מדווחים בזמן אמת במיקום המדויק עד כדי מטרים ספורים.

"עומס ברשת החשמל והקושי לשלב מקורות אנרגיה מתחדשת הפכו לאתגרים דחופים עבור חברות החשמל, כמו לקוחותינו בארץ ובחו"ל", אמר ד"ר ערן ענבר, מנכ"ל פריזמה פוטוניקס. "הטכנולוגיה שלנו, המשלבת בינה מלאכותית וחישה בסיבים אופטיים, תורמת רבות ליציבות רשת החשמל, וגם מאפשר מדידה דינמית של מגבלות הרשת, ובכך פותחת את הפוטנציאל המלא של התשתית הקיימת לחיבור מקורות אנרגיה חלופיים. ההשקעה בנו מדגישה את הדחיפות שיש במציאת פתרונות חדשניים, שמסוגלים לענות על צרכי תשתיות קריטיות שפרושות רחוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים