מיקרוסופט תפצה ארגונים שנתבעו עקב שימוש בכלי GenAI שלה

החברה מנסה להרגיע את החששות שעלו והודיעה כי תשלם את ההוצאות המשפטיות של לקוחות ארגוניים שלה שמשתמשים ב-Copilots שלה וייתבעו על הפרת זכויות יוצרים

עוד התפתחות מעניינת בעולם הבינה המלאכותית היוצרת.

פריצתם לחיינו של כלי AI, ובמיוחד Generative AI (בינה מלאכותית יוצרת, ובקיצור GenAI), העלתה שאלות של זכויות יוצרים. חברות שיוצרות כלי GenAI משתמשות גם ביצירות שמוגנות בזכויות יוצרים כדי לאמן את המודלים של הכלים שלהן, ואלה עלולות לזלוג לשימוש בהם "על רטוב". כלומר, ייתכן שהתשובה שכלי בינה מלאכותית יוצרת זה או אחר ייתן למשתמש תכלול יצירה שמוגנת בזכויות יוצרים. זה נכון גם לגבי ארגונים, ועלול לחשוף אותם לתביעות. מיקרוסופט הוציאה בסוף השבוע הודעה חשובה לארגונים שמשתמשים בכלי ה-GenAI שלה.

על פי ההודעה, שהחברה פרסמה בבלוג שלה, היא תשפה ארגונים שנתבעו בעקבות שימוש בכלי הבינה המלאכותית היוצרת שמוטמעים במוצרים שלה על ההוצאות המשפטיות שלהם, ובלבד שהם נתבעו על הפרת זכויות יוצרים שאותם כלים יצרו, למעשה.

בראד סמית', מנהל התחום המשפטי במיקרוסופט, ציין בבלוג של החברה כי "לקוחות שואלים אותנו האם הם יכולים להשתמש בשירותי ה-Copilot שלנו ובתוצרים שלהם בלי לדאוג שיופנו כלפיהם טענות להפרת זכויות יוצרים. התשובה שלנו היא ישירה: כן, אתם יכולים, ואם תקבלו תביעה כזאת – ניקח אחריות על הסיכונים הפוטנציאליים (שעלולים להיגרם לכם – י"ה)".

"אם צד שלישי תובע לקוח מסחרי על הפרת זכויות יוצרים לאחר שימוש ב-Copilots של מיקרוסופט לטובת התוצרים שלהם, נגן על הלקוח ונשלם את הסכום שייקבע בתביעה, בין אם בעקבות החלטת שופט או הסכם פשרה, כל עוד הלקוח השתמש ב-'מעקות הבטיחות' (Guardrails) ובמסנני התוכן שהנכנסו לתוך המוצרים הללו", ציין סמית'.

למה מיקרוסופט עושה זאת?

במיקרוסופט מנמקים את ההחלטה שלהם בכך ש-"אנחנו מאמינים בעמידה מאחורי הלקוחות שלנו כשהם משתמשים במוצרינו. כמו כן, אנחנו רגישים לדאגות של יוצרי תוכן, ומאמינים שאנחנו, ולא הלקוחות שלנו, צריכים לקחת אחריות על זה; ובנינו 'מעקות בטיחות' ומסננים שאמורים למנוע הפרה של זכויות יוצרים".

החברה הביאה בחשבון בקבלת ההחלטה הנוכחית את העמדה שלה, שלפיה בעוד שליוצרי תוכן מגיע לקבל את התשלום הראוי על השימוש בו, אסור שזכויות היוצרים על תכנים שנדרשים לאימון תוכנות של GenAI יהיו מוחזקות בידי חברה אחת או מספר בודד של חברות.

Copilot הוא סל של כלים ואפליקציות מבית מיקרוסופט. זה התחיל בגיטהאב ביוני בשנה שעברה, ובמרץ השיקה החברה את הסל המלא, שמוטמע בשלל מוצרים שלה. בין היתר, הוא נכלל בתוכנות שמהוות חלק מ-Microsoft 365. סל זה מבוסס של הגרסה הרביעית של GPT-4, ומסייע לארגון ביצירת מסמכים, מיילים, מצגות ועוד – באמצעות התוכנות הללו. הוא מופיע בסרגל הכלים הצדדי בתוכנות Microsoft 365, כצ'טבוט שמאפשר ללקוחות להוסיף טקסט למסמכי Office, ליצור מצגות בפאואר פוינט (בהתבסס על מסמכי וורד) ועוד. כלי Copilot מוטמעים גם במוצרים אחרים של מיקרוסופט, כגון Windows 11, טימס, דפדפן אדג', אאוטלוק ושירות הצ'ט של בינג לארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים