גוגל תשקיע 1.7 מיליארד דולר בהרחבת הדאטה סנטרים שלה באוהיו

המטרה של גוגל בהשקעה היא לספק בסיס תשתית רחב יותר לפתרונות הבינה המלאכותית שלה, ולשילוב שלהם במנוע החיפוש, בשירותי המפות וגם בג'ימייל

דאטה סנטר של גוגל.

המרוץ אחר שירותי הבינה המלאכותית מעמיס יותר ויותר על שרתי הענן של הספקיות השונות. נכון לעכשיו, הרוב המכריע של השיחות, הדיונים והבקשות למיניהן ל-ChatGPT, לבארד או לכל שירות דומה אחר מבוצע מרחוק, לפחות בהיבט של השימוש הציבורי.

העומס הגדל והצפי לרמת ביקוש הרבה יותר גבוהה בעתיד הקרוב, ועוד יותר בזה הרחוק, גורם לסוג של מרוץ חימוש להכנת תשתית שתעמוד בדרישות של המשתמשים העתידיים – כולל של ארגונים רבים שפועלים כיום באופן מוחלט בענן.

הצורך בהגדלת התשתית הוביל את גוגל להכריז אתמול (ב') כי היא תשקיע 1.7 מיליארד דולר בהרחבת שלושת הדאטה סנטרים שלה באוהיו, ארצות הברית. זאת, מתוך מטרה מוצהרת לספק בסיס תשתית רחב יותר לפתרונות הבינה המלאכותית שלה, ולשילוב שלהם במנוע החיפוש, בשירותי המפות וגם בג'ימייל.

מדובר בתוספת להשקעה הקיימת בשלושת האתרים הללו, שממוקמים בקולומבוס, בניו אלבני ובלנקסטר, כשבסך הכול, גוגל מתכוונת להשקיע בשלושתם סכום של כארבעה מיליארד דולר. במהלך הבנייה החברה תעסיק כ-3,500 אנשים במשימות שונות שקשורות לכך, אבל התפעול של המרכזים ידרוש כמות קטנה מאוד של משרות.

האזור של מרכז אוהיו נחשב כיום לאחד המוקדים הגדולים של דאטה סנטרים בארצות הברית, עם 40 מרכזים שמופעלים על ידי לא פחות מ-25 חברות שונות. יתרה מזאת, זוהי אחת מ-10 התעשיות המובילות במדינה זו, מבחינת הכנסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים