שומעים? הרי לפניכם אוזניות טובות מאוד

Barracuda Pro של רייזר מיועדות למשחקים, ומציעות לגיימרים איכות שמע טובה מאוד ● הן אמנם לא קלות משקל, כשזה מגיע לאוזניות קשת, אבל הן נוחות לשימוש

Barracuda Pro של רייזר.

אנחנו כבר בשלהי הקיץ, והילדים עוד מעט חוזרים לבית הספר, אבל החגים ממש מעבר לפינה: למקרה שלא שמתם לב, ערב ראש השנה רחוק מאיתנו מרחק של שבועיים וחצי. תקופת החגים היא ארוכה – אמנם לא כמו החופש הגדול, אבל שלושה שבועות וחצי זה לא דבר שהולך ברגל, ושוב ההורים צריכים לחשוב מה לעשות עם הילדים בימים אלה. אני, באופן אישי, מעדיף שהילדה שלי תיצמד למשחקי מחשב במקום לשטף הסרטונים הבלתי נגמר בטיק טוק, וגם קצת באינסטגרם – אם היא בכלל מקשיבה לי. בכל מקרה, אני רוצה חוצץ לחומת הרעש ששתי האפליקציות האלה עלולות לגרום.

אחד האמצעים שיכולים לספק תשובה לכך הן האוזניות Barracuda Pro של רייזר, שהיא בין היצרניות הבולטות בשוק המשחקים. רייזר נוגעת בכל תחום שקיים בשוק – כולל אפילו מחשבים. Barracuda Pro הן אוזניות קשת גדולות עם כריות שמכסות את האוזניים במלואן. הן אמנם מיועדות קודם כל למשחקים, אבל אפשר בהחלט לכנות אותן אוזניות היברידיות, כי הן מכוונות היטב גם לצריכת מדיה. בתפקיד הזה, כקצה מכונת השמע לצריכת תכנים, הן מספקות במת צליל שאמנם מרוכזת בבס איכותי, אבל לא מחסירה דיוק גם מצלילי הביניים ומהטרבל. לכן, גם אם אתם לא מגדירים את עצמכם כאודיופילים, ההנאה מהקשבה למוזיקה מהמחשב באמצעותן צפויה להיות לכם רבה במיוחד.

האיכות הקולית הזו כמובן באה לידי ביטוי גם בעת שמשחקים במשחקים, והאוזניות המדוברות מציעות פרטים רבים יותר שניתן להאזין אליהם מאשר אם משתמשים ברמקולים של המחשב. על ידי שילוב של עוצמות ויכולת כיוונון, תוכלו אף להבחין מאין מגיע הקול. הדרייברים מסוג TriForce Bio-Cellulose בגודל 50 מ"מ בהחלט מספקים את הסחורה.

לא שומעים את הטלוויזיה או את הקומקום

Barracuda Pro הן אוזניות ANC, והן מציעות השתקת קולות טובה מאוד בסביבה הביתית. גם ברמת שמע נמוכה יחסית, של כ-50%, הקולות מהטלוויזיה נעלמו להם ברקע, וגם את רעשי הקומקום לא ממש תשמעו, גם בזמן הרתחת מים. אפשר לבחור גם לוותר על השתקת הקולות, או לשמוע היטב את רעשי הסביבה, אבל אני חובב השתקת רעשים – בבית וגם ברחוב.

המיקרופון מובנה, אלא שאיכות הדיבור במשחקים מרובי משתתפים הייתה בינונית במקרה הטוב.

אם שמים את המחיר בצד, האוזניות הללו מספקות את חוויית המשחקיות המבוקשת באיכות גבוהה, מתאימות למרחב של מכשירי משחק, וגם אם תשתמשו בהן בצימוד לטלפון שלכם אתם תיהנו

מה עם המשקל? הוא עומד על 340 גרם. אולם, למרות המשקל, שהוא לא קטן לאוזניות קשת, הן נוחות מאוד לשימוש, ולא הרגשתי בעיית נוחות גם לאחר שעות שהן היו על הראש שלי. הגם שכמה טיפות זיעה חדרו אל מתחת לכריות של האוזניות, זה לא היה ולו לרגע ברמה שדורשת את הורדתן. בנוסף, מכיוון שניתן לכוון אותן היטב לגודל הראש ולמיקום האוזניים, הן לא זזו ממקומן גם כשממש ניסיתי.

מדובר באוזניות שמתחברות באמצעות Bluetooth 5.2 – חיבור שבמשחקים בא לידי ביטוי בשיהוי קטנטן, אבל עדיין מורגש. במקום זה עדיף להשתמש באפשרות השנייה – חיבור באמצעות דונגל USB-C בתדר 2.4 גיגה-הרץ, שמתאים לחיבור האוזניות ל-Switch של נינטנדו ול-PlayStation 4/5 של סוני, אבל לא ל-Xbox של מיקרוסופט.

Barracuda Pro של רייזר.

Barracuda Pro של רייזר. צילום: יח"צ

אפשר להשתמש באוזניות האלה גם בטלפון

Barracuda Pro הן אוזניות שכאמור, מיועדות לשימוש במכשירי משחקים, אבל ניתן להשתמש בהן גם בטלפון, באמצעות חיבור בלוטות' סטנדרטי. גם במקרה הזה הן עושות עבודה לא רעה בכלל, על אף שהן תומכות בתקן AAC בלבד. בחנתי אותן ברוחב בעוצמה של כ-50% לערך, כמו בבית, וגם אז, מערכת השתקת הקולות עבדה היטב במצב הפעולה המלא שלה. הקולות הסטנדרטיים מסביב, כולל רעש המכוניות מהכביש הצמוד, הושתקו באיכות גבוהה, ורק האמבולנסים עם הצופרים המחודדים שלהם, וכן צעקות רמות של אנשים, הצליחו לחדור את המוזיקה.

השיחות שביצעתי תוך שימוש באוזניות הללו היו יוצאות מן הכלל, ובצד השני, בשיחה אחר שיחה, התרשמו לטובה מהאיכות במצב ה-ANC – הרבה יותר טובה מאשר הדיבור במהלך משחקים. ביטול המצב כמובן הכניס הרבה רעשים, בוודאי במצב השמיעה הסביבתית – שלא אהבתי, מאחר שפתאום, הרוח נשמעה חזק מאוד, ואלה דברים שלא מרגישים בלי אוזניות. אלא שעדיין, במצב ANC, גם ללא מוזיקה, הקולות מסביב היו בעוצמה הנמוכה בכ-50%, גם בזכות המבנה העוטף והמלא של האוזניות.

דבר נוסף שקצת התאכזבתי ממנו היה שבעת ניהול שיחה פנים אל פנים התברר שכדאי להוריד את האוזניות מהאוזניים בכלל, גם במצב שבו ה-ANC מבוטל.

Barracuda Pro, שמיובאות לארץ, כמו כל המותגים של רייזר, על ידי בנדא מגנטיק, אינן אוזניות זולות – הן עולות 1,199 שקלים במחירי שוק. אולם, אם שמים את המחיר בצד, הן מספקות את חוויית המשחקיות המבוקשת באיכות גבוהה, מתאימות למרחב של מכשירי משחק, וגם אם תשתמשו בהן בצימוד לטלפון שלכם אתם תיהנו – כמובן, אם אתם מאלה שמעדיפים אוזניות קשת מסיביות ולא אוזניות נטולות חוטים קלאסיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים