רבעון טוב לחילן: ההכנסות גדלו ב-14% והרווח – ב-30%

החברה הציגה ברבעון השני הכנסות של 636 מיליון שקלים ורווח נקי של 51 מיליון ● אבי באום, היו"ר: אי הוודאות במשק, שנובעת מהחקיקה המשפטית, עלולה להשפיע לרעה גם עלינו

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן.

קבוצת חילן סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות טובות, שמציגות עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחים בשתי התקופות – כך לפי הדו"חות העסקיים שהיא פרסמה היום (ה'). עם זאת, בחברה מזהירים כי המשך החקיקה המשפטית על ידי הממשלה, שיוצר אי ודאות במשק, עלול להשפיע לרעה על המשך פעילותה.

הרווח הנקי הרבעוני של החברה צמח ב-29.7% ל-51 מיליון שקלים. תרם לכך יחס חיובי – עלייה גדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות. כך, בעוד הוצאות החברה הרבעוניות רשמו עלייה של 13.3% ל-568.1 מיליון שקלים, ההכנסות גדלו ב-14% ל-636.4 מיליון. מקורו של הגידול בהכנסות הוא בעלייה אורגנית בפעילות העסקית של הקבוצה.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות עלו ב-15.77% ל-501.6 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-7.88% ל-134.8 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 21.18%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-2.5% ל-66.5 מיליון שקלים והרווח צמח ב-20.4% ל-68.3 מיליון. בחילן אומרים שהגידול ברווח התפעולי נובע מהעלייה ברווח הגולמי ומקבלת פיצוי חד פעמי בגין הקורונה, הקשור לפעילות השכר שלה בארצות הברית. זאת, בקיזוז גידול בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות.

החברה רשמה במחצית הראשונה של השנה מגמות דומות: ההוצאות גדלו ב-193.64 מיליון שקלים, שהם 20.88%, ל-1.1 מיליארד וההכנסות עלו ב-215.3 מיליון שקלים, או 20.7%, ל-1.3 מיליארד. כתוצאה בין היתר מכך, הרווח התפעולי צמח ב-19.1% ל-134.8 מיליון שקלים והרווח זינק ב-25.1% ל-101.6 מיליון.

"מביעים חשש בנוגע להתפתחויות בחקיקה המשפטית"

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן, אמר כי "אנחנו מסכמים את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות שיא בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, שהציגו צמיחה אורגנית דו ספרתית ברבעון. תוצאות התקופה משקפות את המשך הגידול בביקושים למוצרי ושירותי החברה".

במבט לעתיד, באום ציין כי "אנחנו ממשיכים לבחון הזדמנויות רכישה חדשות ולהשקיע בפיתוח הפעילויות הקיימות לטובת המשך הצמיחה בשנים הבאות. יחד עם זאת, אנחנו מביטים קדימה בזהירות ומביעים חשש בנוגע להתפתחויות בחקיקה המוצעת, שגרמו לעלייה ניכרת באי הוודאות הכלכלית במשק, שעלולה להשפיע לרעה גם על פעילותנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורי

    30% רווח נובע מאי-תחרות קשה והיותה של חילן וחברות הבנות נס/דנאל פתרונות פיננסים וכו' הינם סוג של ספק יחידי בתחומו(אולי גם מונופול? איפה הממונה באוצר על החברות הפיננסיות?) מאחר והלקוחות הקיימים לאורך שנים יודעים היטב שכל חלופה(שקיימת!)תהיה פרויקט הטמעה במליוני שקלים, ואת זאת מנצלים היטב האינטגרטורים מאחר ויודעים שהחברות לא ייצאו להרפתקה יקרה שאין בצידה ROI מובהק.

אירועים קרובים