השערורייה החדשה מבית מאסק: גישה איטית מ-X לאתרי חדשות וליריבים

בדיקה שנערכה על ידי הוושינגטון פוסט העלתה, כי X האטה את מהירויות הגישה של המשתמשים מאתר המיקרו-בלוגינג לאתרי חדשות מסוימים וליריבים שעוררו את חמתו של מאסק

מאבדים מפרסמים עקב אנטישמיות? X ואילון מאסק, הבעלים.

עוד שערורייה מבית היוצר של מאסק: לפי דיווח חדש, פלטפורמת המיקרו-בלוגינג X, טוויטר עד לפני חודש, האטה את מהירויות הגישה של המשתמשים לאתרי חדשות וליריבים שעוררו את חמתו של הבעלים אילון מאסק, לפי תחקיר שנערך על ידי ה-וושינגטון פוסט.

משתמשים שהקליקו על קישורים לניו יורק טיימס, לפייסבוק ולאתרי חדשות ומתחרים נאלצו להמתין כחמש שניות עד להופעת הדף. קישורים המובילים לדפים שהתארחו על ידי פייסבוק, בהם אינסטגרם, בלוסקיי, סאבסטאק ורויטרס הואטו אף הם, על פי הדיווח.

העיכוב הורגש על ידי משתמשים שנכנסו לדומיין t.co, שהוא שירות לקיצור קישורים ש-X משתמשת בו.

האטה ועיכוב גישה עלולים "לגרש" משתמשים, ובכך להשפיע על נתוני התנועה ולצמצם את ההכנסות ממודעות.

ביום ג' דווח ברויטרס, ש-X אישרה לאתר החדשות שההשהיה הוסרה, מבלי להוסיף פרטים נוספים.

משתמש בפורום הטכנולוגי Hacker News פרסם על העיכוב מוקדם יותר ביום שלישי וכתב ש-X החלה לעכב קישורים לניו יורק טיימס ב-4 באוגוסט. באותו יום, מאסק, שהגדיר את עצמו כ"אבסולוטיסט של חופש הביטוי", שרכש את טוויטר כדי לבטל את מדיניות ניהול התוכן המחמירה בעבר כדי לאפשר ביטוי כמעט בלתי מוגבל, מתח ביקורת על הפרסומים על דרום אפריקה, המדינה שבה נולד, והאשים את האתר כתומך בקריאות לרצח עם, והתייחס גם לדיווחים בניו יורק טיימס כ"תעמולה" ובכינויים גסים נוספים.

פייסבוק ואינסטגרם הם נכסים של מטא שבבעלות מארק צוקרברג, כמו גם ת'רדס, המתחרה ל-X שהשיקה מטא ועוררה את חמתו של מאסק, ובאחרונה מנהלים השניים קרבות תקשורתיים ואף החליטו לקיים קרב התגוששות, שבינתיים נשאר על הנייר.

בלוסקיי היא עוד אפליקציה דמוית X, שנוסדה על ידי מייסד טוויטר ג'ק דורסי לאחר שמכר את טוויטר למאסק, ובאחרונה הביע ביקורת על ניהולו של מאסק את X.

סאבסטאק, שירות של ניוזלטרים שנוסד על ידי ענקיות הון סיכון, "הסתבך" עם מאסק מוקדם יותר השנה, לאחר ש-X החלה לשבש ולחסום קישורים לסאבסטאק בפלטפורמה שלה, זאת לאחר שאחרונה הוסיפה תכונה חדשה, Notes, פלטפורמת תוכן שפעלה בדומה ל-X ולכן נתפסה כאיום. העימות עם מאסק גם גרם לכך, שמאט טאיבי, עיתונאי רולינג סטון לשעבר, שיה בעל ברית של מאסק ששיתף איתו פעולה, נטש את X, ומנחה ניוזלטר רווחי בסאבסטאק. מייסדי סאבסטאק, כריס בסט, האמיש מקנזי וג'איראג' סטי, פרסמו הצהרה משותפת לוושינגטון פוסט שבה נכתב, כי "סאבסטאק נוצר בתגובה ישירה להתנהגות מסוג זה של חברות מדיה חברתית", והוסיפו, כי "כותבים לא יכולים לבנות עסקים בני קיימא אם החיבור שלהם לקהל שלהם תלוי בפלטפורמות לא אמינות, שהוכיחו שהן מוכנות לבצע שינויים שעוינים את האנשים שמשתמשים בהם".

דובר הניו יורק טיימס אמר שהוא לא קיבל הסבר מ-X על העיכוב בקישור, ואמר לרויטרס, כי "למרות שאיננו מבינים מה ההיגיון שעומד מאחורי פעולת העיכוב, נהיה מודאגים מלחץ ממוקד המופעל על כל ארגון חדשות מסיבות לא ברורות".

דובר רויטרס הגיב גם הוא ואמר, כי "אנו מודעים לדיווח בוושינגטון פוסט על עיכוב בפתיחת קישורים לכתבות של רויטרס ב-X. אנו בודקים את הנושא".

בלוסקיי לא השיב לבקשת תגובה, וגם מטא לא הגיבה עד כה.

דובר הניו יורק טיימס אמר שהוא לא קיבל הסבר מ-X על העיכוב בקישור, ואמר לרויטרס, כי "למרות שאיננו מבינים מה ההיגיון שעומד מאחורי פעולת העיכוב, נהיה מודאגים מלחץ ממוקד המופעל על כל ארגון חדשות מסיבות לא ברורות".

דובר רויטרס הגיב גם הוא ואמר, כי "אנו מודעים לדיווח בוושינגטון פוסט על עיכוב בפתיחת קישורים לכתבות של רויטרס ב-X. אנו בודקים את הנושא".

בלוסקיי לא השיבה לבקשת תגובה, וגם מטא לא הגיבה עד כה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים