מאסק "הגיע בטסלה לבית של צוקרברג"; האם הוא פתח?

הסוריאליסטיות סביב פרשת הקרב התעצמה אתמול (ב'), כשמאסק בישר שבכוונתו להגיע בטסלה לבית יריבו, ואם הדלת תיפתח - הם יילחמו בו במקום ● מאסק עשה את מה שאמר; מה הייתה תגובת צוקרברג?

הקרב ביניהם בעצם וירטואלי. אילון מאסק ומארק צוקרברג.

בתחילת יום האתמול (ב') חגגה התקשורת בעולם את מה שנראה כסיום הסאגה של ההיאבקות המתוכננת בין שניים מבכירי הטק העולמי, מארק צוקרברג מנכ"ל מטא ות'רדס ואילון מאסק, מנכ"ל טסלה, X (לשעבר טוויטר) ואחרות. אבל החגיגות היו כנראה מוקדמת, לפחות אם הדבר תלוי במאסק.

יזם הטק התזזיתי שידוע כחובב הטרלות וכאדם לא שגרתי, בלשון המעטה, לא הרפה אחרי שצוקרברג הכריז ביום א' שהוא "לא רציני" ובישר כי "צריך להתקדם הלאה" מרעיון הקרב הפיזי ביניהם. בתגובתו הראשונה להודעתו של 'צוק' כינה אותו מאסק "פחדן" ובכלל גלגל הרבה צחוקים וירטואליים על הפרשה ב-X שלו. אבל מאוחר יותר העלה מאסק את רמת האבסורד לשיא, כשמינף את כל העניין המתוקשר לטובת התעקשות להיאבק בצוקרברג בכל זאת, ועל הדרך גם לצורך פרסום של מנגנון הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD), עליו שוקדת חברת המכוניות החשמליות שהוא מנכ"לה.

"לצורך נסיעת המבחן של הטסלה FSD בפאלו אלטו הערב, אבקש מהמכונית לנסוע אל הבית של finkd@", צייץ מאסק בליל אמש, בתוך שהוא מתייג את חשבונו של צוקרברג ב-X. מאסק המשיך: "נבחן גם את הגרסה האחרונה של ההזרמה בלייב ב-X, כך שתוכלו לעקוב אחר ההרפתקה שלנו בזמן אמת! אם יתמזל מזלנו וצוק ה-👅 שלי באמת יפתח את הדלת – הקרב יתקיים!". בציוץ נלווה המשיך מאסק והקניט את יריבו: "בקרוב יגיע שרשור עם צוק על איך הוא כמובן ישמח להילחם בכל עת, אבל בלה בלה UFC משהו משהו".

ציוצים נוספים מטעם המולטי-מיליארדר מאסק כללו את הכיתוב: "טוק טוק טוק… האתגר התקבל… פתח את הדלת finkd@", ו"חשבתי שאולי תרצה תה, אז הבאתי את השקיות".

צוק לא בבית!

מאסק אמנם הקניט והטריל כדרכו, אבל דוברו של צוקרברג מיהר להגיב, וכפי שצפה מאסק להתחמק, וענה בהצהרה כי הבוס שלו נמצא בדרכים כעת ואינו בפאלו אלטו, כך שביקור הפתע שתכנן מאסק לא יהיה אפקטיבי. וכיאה למי שמעביר מסרים מטעם צוק כבד הראש, הדובר גם הוסיף וציין: "כמו כן, צוקרברג לוקח את הספורט הזה ברצינות ולא מתכוון להילחם במישהו שמופיע באקראי בביתו".

מאסק, שלא הרפה, צייץ בתגובה וקבע ש-"הייתה איזו אריזת תיקים נמהרת במעון צוקרברג היום! בדרכים בתחת שלי".

נזכיר כי צוקרברג, שמתאמן ב-MMA והשתתף ואף ניצח בטורנירי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי, נענה בתחילה מיידית להצעה לקיים קרב פיזי (Cage fight), שזרק לו מאסק במדיה החברתית ביוני האחרון. עם זאת, בסופו של דבר, כשמאסק המשיך ללהטט במילים וציוצים וניהל מולו דיאלוג מתסכל ואינסופי של הקנטות ב-X ות'רדס, אך מנגד התמהמה בהפיכת ההצעה לממשית, צוקרברג בישר כי פרש מיוזמה, בשל חוסר המחויבות של יריבו לקביעת תאריך.

רצינות וספורטיביות מול הטרלות וסוריאליזם

מהרגע הראשון ניתן היה להבחין שצוקרברג מתייחס לנושא ברצינות תהומית, כולל אימונים מאסיביים לקראת הקרב, בעוד שמאסק התבדח רבות ונשמע בהחלט משועשע מדי סביב היוזמה. צוקרברג ניסה לערב בקרב את ה-UFC – אליפות הלחימה האולטימטיבית האמריקנית, המשלבת אומנויות לחימה מעורבות – ואילו מאסק משך לכיוונים אחרים של ספקטקל בידורי.

במהלך השבועות האחרונים לפני הביטול שעליו הכריז צוק, מאסק רמז על קרב אפשרי בסגנון רומאי עתיק בבירת איטליה, ללא תלות ב-UFC, וטען שקיבל אישור לכך מהממשלה האיטליקית, שהפריכה טענה זו מיד. מאסק אמר שישדר את הקרב בהזרמה ב-X ושההכנסות מהשידור בלייב יועברו כתרומה לצדקה, וכל זאת בזמן שצוקרברג התעקש לארגן את הקרב בצורה מקצועית ולהגיב למאסק בכובד ראש.

כדי להביע את תסכולו מהמצב שבו הסתבך, צוקרברג שלח הודעה למאסק ואמר: "אני לא רוצה להמשיך להתלהב ממשהו שלעולם לא יקרה, אז אתה צריך להחליט שאתה הולך לעשות את זה ולעשות את זה בקרוב, או שאנחנו צריכים להמשיך הלאה". גם את ההודעה הזו שיתף מאסק באינטרנט, כמובן בלעג. לאחר מכן, מאסק הציע רעיון חדש: קרב בחצר האחורית של בית צוקרברג. הוא התגרה במנכ"ל מטא בשובבות וצייץ: "אולי יש לך את הכישורים של ברוס לי המודרני, ואולי בדרך נס אפילו תנצח".

כאמור, אתמול נשבר צוקרברג וניסה לעצור את השגעון ומיד. "אני חושב שכולנו יכולים להסכים ש-אילון לא רציני והגיע הזמן להמשיך הלאה", כתב מייסד פייסבוק בפלטפורמה החדשה שלו, ת'רדס – שהגיעה כשיבוט של טוויטר (אשר מותגה באחרונה כ-X) ושתכננה בלי להסתיר זאת לאסוף אל חיקה את משתמשי הציפור הכחולה שהעידפו להסתלק מהפלטפורמה אחרי שהפכה כל כולה לרחבת הריקודים של אילון מאסק. השקת ת'רדס, אגב, הייתה הסיבה הראשונית ליוזמה "ללכת מכות" ששני המנהיגים הטכנולוגיים נסחפו אליה, מי בששון ומי בטעות ותמימות.

"אם אילון אי פעם יהיה רציני לגבי דייט אמיתי ואירוע רשמי, הוא יודע איך להגיע אליי. אם לא, הגיע הזמן להמשיך הלאה. אני הולך להתמקד בתחרות עם אנשים שלוקחים את הספורט ברצינות", הכריז צוקרברג אתמול. אבל כאמור למאסק אין כל כוונה להרפות ממנו, והוא ממשיך לחבוט בו וירטואלית בכל הכוח – לקול מצהלות העוקבים והממים הרבים סביב הפרשה – ולהותיר אותו חבול ומגוחך, גם ללא קרב פיזי של ממש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים