עקב הפרשת 42 מ' ש': ירידה ברווח של סלקום; ההכנסות – יציבות

החברה הפרישה את הסכום, בהפרשה חד פעמית, לטובת תשלום אפשרי בתביעות ייצוגיות - מה שהשפיע לרעה על הרווחיות שלה ● ההכנסות נותרו דומות לרבעון המקביל אשתקד, ובסעיף השירותים הן אף עלו

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום.

סלקום סיימה את הרבעון השני של השנה עם יציבות בהכנסות, אולם ירידות תלולות ברווחיות – של כמעט 90% ברווח הנקי, לחמישה מיליון שקלים, ושל כמעט חצי בזה התפעולי, ל-50 מיליון.

הרווחים הושפעו לרעה מהפרשה חד פעמית של 42 מיליון שקלים לטובת תשלום אפשרי בתביעות ייצוגיות. באחת מהן החברה הפסידה, אולם טרם נקבע הסכום לתשלום – כך שהיא עוד לא נאלצה לשלם סכום כלשהו בפועל. בנוסף, סלקום הגישה בקשה לקיים בתיק עוד דיון.

לעומת הרווחיות, סלקום מדווחת על רבעון שישי ברציפות של עלייה בהכנסות. אלא שזוהי עלייה קלה, של 10 מיליון שקלים – מ-1.069 מיליארד ל-1.070 מיליארד. למעשה, מדובר ביציבות בהכנסות. מכירות השירותים מהוות את רוב ההכנסות של סלקום, והן רשמו עלייה נאה של קרוב ל-10% ל-823 מיליון שקלים. לעומת זאת, מכירות הציוד – הן במגזר הנייד והן בזה הנייח – ירדו ב-17.7% ועמדו על 247 מיליון.

החברה הציגה עלייה קלה בהכנסות גם במחצית הראשונה של השנה – אלה גדלו ב-1.7% ל-2.15 מיליארד שקלים. גם בתקופה זו, מכירות השירותים אחראיות לחלק הארי של ההכנסות – 1.62 מיליארד שקלים. זאת, לאחר שהן עלו ב-5.7%. מכירות הציוד, לעומת זאת, רשמו ירידה של קרוב ל-11% ועמדו על 533 מיליון שקלים.

ההפרשה המשפטית השפיעה לרעה על הרווחיות של סלקום גם בששת החודשים הראשונים של השנה: הרווח התפעולי קטן בתקופה המדווחת ב-15.5% ל-142 מיליון שקלים והרווח הנקי – ב-28.4% ל-48 מיליון.

עליות במספרי המנויים בכל תחומי הפעילות העיקריים

סלקום רשמה ברבעון השני עלייה של 15 אלף במספר מנויי הסיבים האופטיים שלה, שמספרם עמד בסופו על 219 אלף, ושל 21 אלף במספר מנויי הסלולר – נתון שהגיע לכמעט 3.5 מיליון (3.49 מיליון, ליתר דיוק). מספר מנויי הטלוויזיה עלה ב-1,000 – ל-260 אלף.

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום, אמר עם פרסום התוצאות כי החברה "המשיכה במגמת הצמיחה בחציון הראשון של 2023, עם גידול משמעותי בהכנסות משירותים במגזרים הנייד והנייח, תזרים מזומנים מצטבר צומח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והקטנה של היקף החוב, המשתקפים בין היתר בהעלאת דירוג החברה השבוע – צעד משמעותי ביותר בייחוד בעת הנוכחית, שמעיד על איתנותה. בהמשך השנה נוסיף להתמקד בביסוס עוצמתה של סלקום בעולם הסלולר ובהתרחבות בתחום הסיבים, בהעמקת הפעילות במגזר העסקי ובביסוס פעילותנו בעולם החשמל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים