מטריקס תפתח ותספק מערכת AI למדינה זרה ב-40 מיליון דולר

הפרויקט - במדינה ששמה לא נמסר לפרסום - יכלול הקמת תשתיות דאטה, AI, פיתוח ויישום יכולות הגנת סייבר, ומצטרף לפרויקטים דומים שהחברה מבצעת עבור מדינות שונות

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מטריקס הודיעה אתמול (ד') כי היא חתמה על עסקה עם מדינה זרה, ששמה לא נמסר לפרסום, לפיתוח ולאספקת מערכת מתקדמת בתחום הביטחוני על גבי תשתיות ענן. הפרויקט יכלול הקמת תשתיות דאטה, AI, פיתוח ויישום יכולות הגנת סייבר ייחודיות. היקפו מוערך ב-40 מיליון דולר והוא צפוי להימשך כשנתיים וחצי.

החברה לא מסרה פרטים רבים על הפרויקט. עם זאת, מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה, אמר כי "זו זכייה חשובה, המעידה על מעמדה של החברה בביצוע מגה פרויקטים, שמשלבים מחקר ופיתוח מורכבים בתחומי הסייבר, הדיגיטל, הענן וה-AI".

לדבריו, "מטריקס מיישמת כבר שנים אסטרטגיית שילוב יכולות, המכונה אצלנו D2C3 – Digital, Data, Cyber, Core, Cloud . מימוש האסטרטגיה הוביל לגל זכיות שלנו בפרויקטי ענק בשנים האחרונות בשווקים הישראלי והבינלאומי. הכניסה שלנו לעולמות הבינה המלאכותית והדאטה, לצד ניסיוננו בסביבות ענן וסייבר ביטחוני ואזרחי, מאפשרים לנו לזכות בפרויקטים רחבי היקף, מקצה לקצה: הם כוללים הקמת תשתיות, יישום כלים אנליטיים, פיתוח מודלים של בינה מלאכותית ולימוד מכונה, שירותי פיתוח דיגיטליים, והיבטים של אינטגרציה ו-Responsible AI".

"אין לי ספק", ציין גוטמן, "שהידע, היכולות והניסיון שנצבר בחברה בעולמות התוכן האלה יאפשר מענה לאתגרי הפרויקט הזה ולרבים אחרים, המחייבים שילוב יכולות מכל סביבות ההתמחות – גם במגזרי פעילות אחרים של החברה: הפיננסים, הבריאות, התחבורה ועוד".

עסקה זו מצטרפת לעסקאות קודמות מהשנים האחרונות, שבמסגרתן מפתחת מטריקס פתרונות בתחום הביטחוני עבור מדינות זרות. לרוב מדובר בפרויקטים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, המשלבים מגוון תחומים והתמחויות בעולמות הסייבר, הענן, ה-AI והאנליטיקה.

מניית מטריקס עלתה אתמול, לאחר פרסום העסקה, במסחר בבורסת תל אביב בכ-2%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים