אפילו עובדי זום נדרשים לחזור לעבוד מהמשרד… חלקית

מלכת העבודה מהבית החליטה לחייב את עובדיה שגרים במרחק של פחות מ-80 ק"מ מהמשרד לחזור לעבוד ממנו לפחות פעמיים בשבוע

משפרת ומוסיפה תכונות מבוססות AI. זום.

הנה דבר שאפשר בהחלט לכנות אירוני, ואפילו מאוד: זום החליטה לשים קץ לעבודה המלאה של עובדיה מהבית, ולהורות לחלק מהם לחזור לעבוד מהמשרד, ולו באופן חלקי. מדובר בעובדים במטות שלה ברחבי העולם, שגרים פחות מ-80 ק"מ מהמשרד, והם יידרשו להגיע אליו לפחות פעמיים בשבוע – בימים מוגדרים.

זום הייתה מלכת העבודה מהבית בעידן שבו השירות שלה נדרש יותר מכל – הקורונה. הפופולריות של תוכנת שיחות הווידיאו נסקה כשבבת אחת, העובדים והמנהלים נדרשו שלא להגיע למשרדים, עקב הסגרים והחשש מהתפשטות המגפה. במקום זאת, הם ניהלו ישיבות, עשו פרזנטציות, שוחחו עם לקוחות וסגרו עסקאות באמצעות זום. בתקופה של פחות מחצי שנה, בין דצמבר 2019 לאמצע 2020, מספר המשתמשים היומיים בשירות גדל מ-10 מיליון ליותר מ-300 מיליון.

עם החזרה לשגרה שאחרי המשבר, רבים מאוד מהעובדים, כולל בענף ההיי-טק, חזרו לעבוד מהמשרד, וההייפ סביב התוכנה, שהצילה חברות לא מעטות בזמן הקורונה, הלך וירד – בגלל הסיבה הזאת ועקב ההתחזקות של פלטפורמות של חברות מתחרות, כגון וובקס של סיסקו ובעיקר טימס של מיקרוסופט. חברות ענק כמו אמזון ומטא, וחברות קטנות יותר, דרשו מהעובדים לחזור בהדרגה לעבודה מהמשרד, או לעבוד באופן היברידי, וכעת, זום בעצמה מצטרפת אליהן, כאמור.

נציג מטעם החברה אמר לביזנס אינסיידר, שדיווח ראשון על המהלך, כי "אנחנו מאמינים שגישה היברידית, שלפיה עובדים שגרים קרוב למשרד צריכים להיות בו לפחות פעמיים בשבוע, על מנת לתקשר עם הצוותים שלהם – היא הגישה האפקטיבית ביותר עבור זום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים