מאסק טוען: הקרב עם צוקרברג ישודר בלייב ב-X

המולטי-מיליארדרים הטכנולוגיים העבירו את סוף השבוע האחרון בעיסוק ברשתות החברתיות המתחרות שלהם - X והשיבוט שלה מבית מטא ששמו ת'רדס - ב"קרב הכלוב" של שניהם, המתוכנן ביניהם מזה חודש וחצי

יפגשו בסנאט. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, ואילון מאסק, מנכ"ל X.

לקרב המגע המתוכנן בין שני קברניטי הטק המובילים, אילון מאסק הבעלים של X/טוויטר מול מארק צוקרברג המייסד השותף והמנכ"ל של מטא/פייסבוק, עדיין לא נקבע תאריך. היוזמה להתקוטט פיזית היא כבר בת כחודש וחצי, ובנתיים לא נראה שהיא אכן עומדת להתרחש, אבל מאסק בכל זאת הבטיח אתמול (א') בציוץ שפרסם כי הקרב המגה-מסקרן יוזרם בשידור חי בפלטפורמת X שלו. צוקרברג מצידו לא הגיב בנוגע לשאלה האם בכוונתו להזרים את האירוע במקביל בפלטפורמה היריבה של X שהשיק, ת'רדס (Threads), אבל בהחלט התייחס אל דברי מאסק בנדון.

"קרב Zuck v Musk  (צוק נגד מאסק – ג"פ) ישודר בשידור חי ב-X", כתב מאסק בציוץ שהעלה והוסיף: "כל ההכנסות יועברו לצדקה לחיילים משוחררים".

מולטי-מיליארדרים הולכים מכות?

הפרשה התחיל בסוף יוני, כשהתרבו הידיעות על כך שמטא וצוקרברג עומדים להשיק את ת'רדס – השיבוט של טוויטר שאכן הושק בתחילת יולי ומתיימר לאסוף אל חיקו את פורשי הפלטפורמה המצייצת, שנמלטו ממנה אחרי שמאסק לקח עליה שליטה.

בעקבות זאת הזמין מאסק האקסצנטרי את המתחרה החדש-ישן שלו, הידוע בכינויו 'צוק' ובכך שהוא מתמחה בג'יו-ג'יטסו, לקרב בזירה סגורה – ובאופן מפתיע, צוקרברג נענה להזמנה כמעט מיד.

מאסק כתב אז: "אהיה מוכן לקרב אם הוא יהיה מוכן לכך", וצוקרברג השיב: "שלח לי את המיקום".

בהמשך ניהלו שני המולטי-מיליארדרים חילופי דברים ביניהם והקרב המיועד זכה לכינוי "קרב המאה". בהתכתבויותיהם מצאו השניים כבר אפילו זירה לקרב – בלאס וגאס – אבל עדיין לא קבעו תאריך שבו יערך האירוע המחשמל.

ואולם, בסוף יולי, כחודש אחרי שהיוזמה עלתה, נראה היה שצוקרברג קיבל רגליים קרות ונסוג בו מהקרב הממשמש ובא. כפי שדיווחנו, בהקלטה שהגיעה לידי רויטרס צוקרברג לא נשמע אומר במפורש שהקרב לא יתקיים, אלא ש-"סביר להניח" שלא יקרה. בתשובה לשאלת אחד העובדים האם הקרב עומד להתקיים ענה צוק כי: "אני לא יודע. אין לי כל עדכון רשמי על זה. אני מתכוון, כפי שכולם יודעים, אני אוהב להילחם. זה אולי הדבר השני שאני אוהב אחרי לבנות דברים… אז כן, אני מאוד אוהב לעשות את זה. התחריתי בג'יו-ג'יטסו. אשמח להתחרות מתישהו בקרב MMA… אני לא בטוח שזה (הקרב בינו לבין מאסק – ג"פ) הולך להתקיים, אבל זה (MMA – ג"פ) ספורט ענק, אחרי הכל".

אז איפה יוזרם הקרב?

ואם לחזור לאירועי סוף השבוע, מסתבר שצוקרברג התייחס לדברי מאסק על ההזרמה ב-X ועל התרומה מההכנסות שלה, ותהה מולו בהתרסה בפוסט שהעלה ל-ת'רדס: "האם לא נשתמש בפלטפורמה אמינה יותר שבאמת יכולה לגייס כסף לצדקה?"

מאסק מצידו המשיך והבהיר אתמול ליותר מ-150 מיליון העוקבים שלו שהוא מרים משקולות כדי להתכונן לאירוע. "אין לי זמן להתאמן, אז אני פשוט מביא אותם לעבודה", כתב.

הגיב והציע הזרמה בפלטפורמה יציבה יותר. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא.

הגיב והציע הזרמה בפלטפורמה יציבה יותר. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא. צילום: עיבוד ממוחשב. לכידת מסך מת'רדס

בהמשך, כשההתקוטטות המילולית צולבת הפלטפורמות לא נרגעה, פרסם צוק עוד פוסט ובו כתב אודות הקרב: "אני מוכן היום". צוקרברג המשיך וציין: "הצעתי את ה-26 באוגוסט כשהוא איתגר לראשונה, אבל הוא לא אישר. אני לא עוצר את נשימתי (בציפייה שהאירוע יתרחש – ג"פ)".

למרות חילופי הדברים הללו, מעטים מאמינים שהאירוע אכן יקרה או יוזרם, ולמען האמת גם הצהרתו מיוני של מאסק שהוא יבצע על צוקרברג את 'תרגיל סוס הים' המפורסם שלו, לא העידה כי ישנה כוונה רצינית מאחורי ההטרלה. ובכל זאת, כבר מזה חודש וחצי ש"הנערים" משחקים לפני עוקביהם במדיה החברתית להנאת כולם, וכל זאת מבלי ששערה אחת משיער ראשם נפגעת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים