ראפיד רכשה חברת תשלומים אונליין ביותר משני מיליארד שקלים

החברה הנרכשת, PayU GPO, מציעה פתרונות תשלומים לארגונים ולעסקים קטנים ובינוניים במעל 30 מדינות מתפתחות ● ראפיד קנתה אותה מחברת ההשקעות ההולנדית פרוסוס

אריק שטילמן, מייסד ומנכ"ל משותף בראפיד.

ראפיד הישראלית, שכבר הודיעה על כוונתה להיכנס לתחום התשלומים בארץ, נכנסת אליו במדינות מתפתחות: החברה מסרה היום (ב') כי רכשה את PayU GPO מידי חברת ההשקעות ההולנדית פרוסוס תמורת 610 מיליון דולר, שהם יותר משני מיליארד שקלים.

PayU GPO מציעה פתרונות תשלומים לארגונים ולעסקים קטנים ובינוניים בשווקים מתפתחים. היא פועלת מזה יותר משני עשורים ופרוסה במעל 30 מדינות, שהרכישה לא כוללת את כולן, אלא את הפעילות שלה באירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואמריקה הלטינית. היא לא כוללת את הפעילות של הנרכשת בהודו, טורקיה ודרום מזרח אסיה. הפתרון של PayU GPO משרת מיליוני צרכנים, שמבצעים מעל 10 מיליון תשלומים מדי יום. בנוסף, PayU GPO היא משקיעה גדולה בעולם בתחום הפינטק, עם השקעות בסך של מעל מיליארד דולר עד כה בחברות בתחום.

בראפיד אומרים כי "שילובה של PayU GPO בפלטפורמת הפינטק של החברה מבססת את מעמדה בתחום זה ומקדמת אותה צעד נוסף לקראת הנפקה".

עם השלמת הרכישה, מציינים בראפיד, היא תהיה בעלת יכולת ביצוע עסקאות במעל 100 מדינות, באמצעות יותר מ-1,200 שיטות תשלום, ובעלת היתר לפעילות פיננסית ב-41 מדינות, עם מגוון רחב של שותפים. הרכישה תגדיל את צוות העובדים של ראפיד ל-1,700 עובדים, ב-22 משרדים ברחבי העולם. על רשימת הלקוחות שלה נמנים ארגוני אנטרפרייז בולטים דוגמת אדידס, גוגל, מטא, איקאה, נטפליקס ואובר.

עוד טוענים בחברה כי "רכישת PayU GPO מרחיבה את יכולות הפעילות הגלובליות של ראפיד ומעצימה את הפעילות שלה במגוון שווקים, כולל אי-קומרס, לוגיסטיקה ותחבורה. בנוסף, בעזרת טכנולוגיה חדשנית לתשלומים בין לאומיים ולמסחר הזמינים לעסקים ברחבי העולם, היא מפחיתה את המורכבות של בניית והשקת יישומים חדשים וחדשניים".

שורה של הכרזות מראפיד

המהלך מגיע בהמשך להכרזות האחרונות של ראפיד, שכללו, בין היתר, מינוי בכירים – לרבות זה של ד״ר שלומית ווגמן-רטנר, היו"רית היוצאת של הרשות לאיסור הלבנת הון ולשעבר מ"מ ראש הרשות להגנת הפרטיות, הרחבת מצבת הלקוחות של החברה, הסכמי שותפות חדשים, חידושים במוצר והכרזה על כוונה להיכנס לפעילות בתחום התשלומים בישראל.

אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד שותף של ראפיד, אמר כי "ההתרחבות הגלובלית שלנו נמשכת ללא הפסקה, עם קצב צמיחה של כמעט 100% ב-2023. האסטרטגיה שלנו מתמקדת הן בצמיחה אורגנית והן ברכישות. הסינרגיה עם PayU מאפשרת לנו לפעול באמצעות טכנולוגיה חדשנית יותר, להרחיב את מעגל הרישיונות העולמי שלנו ולהגדיל את מספר השווקים שבהם אנחנו פועלים".

לורן לה מואל, מנכ"ל PayU GPO, ציין כי "פעילות התשלומים שלנו היוותה חלק בלתי נפרד מהצלחתה של החברה. ראפיד יכולה להרחיב באופן ניכר את הפתרונות שלנו ולעמוד באתגרי תעשיית הפינטק ברחבי העולם".

ראפיד יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין שלמה לנדרס ודן פישר ממשרד גורניצקי GNY והשלמתה מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים במדינות השונות.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים