ד"ר שלומית ווגמן-רטנר מונתה לסמנכ"לית בראפיד

ד"ר ווגמן-רטנר, שהייתה ראשת הרשות לאיסור הלבנת הון וממלאת מקום ראש הרשות להגנת הפרטיות, מונתה לסמנכ"לית רגולציה וציות בחברת הפינטק

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, סמנכ"לית הרגולציה והציות הגלובלית של ראפיד.

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, שעמדה בראש שתי רשויות ממשלתיות – הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, והרשות להגנת הפרטיות (כממלאת מקום) – מונתה לסמנכ"לית הרגולציה והציות הגלובלית של חברת הפינטק הישראלית ראפיד.

ד״ר ווגמן-רטנר היא מומחית בתחומי הפשיעה הכלכלית ושותפה לגיבוש הרגולציה הגלובלית בתחום. במסגרת תפקידה החדש בראפיד היא תביא לידי ביטוי את הידע המעמיק שלה בנושאי פשיעה כלכלית והרגולציה הפיננסית העולמית המורכבת, לשם קידום פעילותה של החברה באקו-סיסטם הפינטק העולמי. כמו כן, היא תסייע להרחבת הפעילות של ראפיד ברחבי העולם, תוך שמירה על עמידה בדרישות רגולטוריות.

בראפיד אומרים כי המינוי "מדגיש את מחויבות החברה להטמעת ויישום דרישות הרגולציה העולמית בפעילותה בתעשיית הפינטק הגלובלית המורכבת, ומהווה קפיצת מדרגה נוספת בפעילותה, כחלק מהכנותיה ליציאה להנפקה".

רפורמות בממשלה ופעילות מול השב"כ

במהלך כהונתה של ד"ר ווגמן-רטנר ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור היא הובילה כמה רפורמות משמעותיות: החלת משטר איסור הלבנת הון על נכסים וירטואליים (מטבעות קריפטו), הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי ועוד. בנוסף, היא הובילה את המהלך להצטרפות ישראל לארגון ה-FATF – כוח משימה בין מדינתי, שקובע את הסטנדרט הבינלאומי בתחום הפשיעה הכלכלית. לאחר קבלת ישראל לארגון כיהנה ד"ר ווגמן-רטנר כיו"רית קבוצת העבודה האופרטיבית ובוועדת ההיגוי שלו – התפקיד הבכיר ביותר שמילא ישראלי בזירה הגלובלית בתחום.

ד"ר ווגמן-רטנר שימשה כראשת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בין 2016 ל-2022. בחלק מהתקופה, בין 2019 ל-2022, היא עמדה, בנוסף לתפקידה זה, בראשות הרשות להגנת הפרטיות. תוארה היה ממלאת מקום, מאחר שבמרבית התקופה, ישראל הייתה תחת ממשלות מעבר, שחל עליהן קושי לבצע מינויים שמצריכים את אישור מליאת הממשלה בתקופת בחירות. במסגרת תפקידה ברשות היא נדרשה לשורה של סוגיות הנוגעות לפרטיות, בהם הדרישה לשימוש באמצעים טכנולוגיים של השב"כ למעקב אחרי חולים וחולים פוטנציאליים בקורונה. כמו כן, הרשות עברה בתקופתה לפעילות יוזמת, וביצעה אכיפה בשורה של אירועי אבטחת מידע.

לד"ר ווגמן-רטנר תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני ודוקטורט מאוניברסיטת ייל שבארצות הברית. היא מוסמכת כעורכת דין בארצות הברית ובישראל, והתמחתה אצל נשיא בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' אהרון ברק. מאז פרישתה מהממשלה היא מכהנת כעמיתה באוניברסיטת הרווארד בתחומי הפינטק ועתיד הכלכלה הגלובלית.

היא ציינה כי "אתרום מניסיוני להמשך תנופת העשייה והחדשנות של ראפיד, ולצמיחתה המואצת ברחבי העולם. ליבת המודל העסקי של ראפיד נשענת על יושרה ועמידה ברגולציה הפיננסית העולמית, ואפעל לקדם אותה בזירות העסקית והרגולטורית. הניסיון העולמי מלמד שיישום אסטרטגיית ציות מתקדמת, שכוללת טכנולוגיות חדשניות והבנה מעמיקה של סיכונים ורגולציה, יוצרת יתרון תחרותי משמעותי לחברות בתעשיית הפינטק, ואפעל ליישמן בראפיד".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים