רבים בארץ ובעולם חוו סופ"ש בלי קנדי קראש

לא ברור מדוע המשחק המפורסם והפופולרי עדיין - שכבר איתנו יותר מעשור - הפסיק לפעול בפייסבוק, או כחיבור דרך פייסבוק בניידים, אבל הגמילה הכפויה הגיעה לקיצה רק כעבור כמעט 24 שעות בלי התייחסות מהמפתחת

התמודדו בלעדיו כמעט כל הסופ"ש. קנדי קראש.

משתמשי פייסבוק רבים הרימו גבה או שתיים, או בכל מרטו שיער, בסוף השבוע האחרון, עקב היעלמותו הפתאומית של המשחק קנדי קראש סאגה (Candy Crush Saga) מהפלטפורמה, כמו גם חוסר יכולת להתחבר אליו בניידים דרך פייסבוק – נוהג מקובל שמאפשר שמירת הנתונים וההישגים בין ניתוק מהמשחק לחיבור מחודש אליו. לא ברור אם היו אלו קשיים טכניים זמניים או עדכונים שהוטמעו בפלטפורמה שהשפיעו על זמינות המשחק, בעיקר משום שהמפתחת, קינג (King), על אף תלונות רבות במדיה החברתית, לא התייחסה להפסקה בפעולת המשחק או לשחקנים המתוסכלים, ופשוט התעלמה מהתקלה החמורה.

קנדי קראש – שהושק לראשונה ב-12 באפריל 2012 בגרסת פייסבוק וב-14 בנובמבר 2012 בגרסה לטלפונים חכמים – נחשב כזיכיון הרווחי ביותר בחנויות האפליקציות בארה"ב, טייטל שבו הוא מחזיק בחמש השנים האחרונות, בנוסף המשחקים של החברה העומדת מאחוריו, קינג, משוחקים על ידי 243 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, נכון לנתוני רבעון הראשון של 2023.

למעשה קנדי קראש הוביל את הדרך לדור חדש של משחקים לנייד, והיישום שלו נחשב כאחת מאפליקציות ה-freemium (הלחם המילים 'חינם' ו'פרימיום' – אסטרטגיית תמחור שבאמצעותה מוצר או שירות בסיסי מסופקים ללא תשלום, אך נגבה כסף בתוכם על אקסטרות שונות) הראשונות שהניבו הכנסות של למעלה ממיליארד דולר. קינג מציעה מזה שנים את המשחק למשתמשי פייסבוק, בשולחן העבודה או כחיבור מבוסס פייסבוק ליישומי האנדרואיד וה-iOS.

תלונות על היעלמות קנדי קראש באתר Downdetector.

תלונות על היעלמות קנדי קראש באתר Downdetector. צילום: לכידת מסך מ-Downdetector.

המשחק פשוט נעלם וההתרעה שהתקבלה על כך היתה מטרידה

אלא שכחלק מהתקלה, שהחלה ביום ו', משתמשים רבים שמו לב שקנדי קראש פשוט כבר לא זמין בפייסבוק, והדבר גרם לתסכול ובלבול בקרב השחקנים. רבים מהם נתקלו בהודעת שגיאה מוזרה שציינה שהקנדי קראש "לא זמין עוד" כשניסו להיכנס אליו בפייסבוק או להתחבר למשחק עם פייסבוק בנייד.

בנוסף, קנדי קראש לא היה המשחק היחיד שנעלם פתאום מפייסבוק. משתמשים דיווחו על קיצור הדרך של Farm Heroes Saga ועוד כמה משחקים חסרים של קינג, שגם הם התפיידו ללא הודעה מוקדמת.

התעלמה באלגנטיות מהתקלה. המפתחת קינג.

התעלמה באלגנטיות מהתקלה. המפתחת קינג. צילום: לכידת מסך

היעלמות קנדי קראש מפייסבוק גרמה למשתמשים להביע את חששותיהם ושאלותיהם בטוויטר, ולחפש תשובות מדוע המשחק כבר לא היה נגיש, כשהיו רבים שהעלו ספקולציות וחלקם תהו האם פייסבוק הורידה את קנדי קראש לגמרי. חוסר הבהירות סביב ההיעלמות הסתיים אמש בשעות הערב, כשהמשחק פשוט חזר לרשת החברתית ולהתחבר דרך הסמארטפון כמו לא קרה דבר. 

יצוין כי בהתחשב בפופולריות העצומה של קנדי קראש, שקיימת עדיין, כשעשרות מיליוני שחקנים שמשתמשים במשחק בפייסבוק בלבד, כל הפסקה בפעילות או בעיה נרחבת יכולות להשפיע על מספר פלטפורמות ועל מיליוני משתמשים ברחבי העולם. במקרים כאלה, מפתחים ופלטפורמות נוהגים לספק לעתים קרובות הודעות רשמיות לגבי הסיבות להפסקת השירות, הבטחות שהם שוקדים על פתרון הבעיה וכדומה. מסיבות שממש אינן ברורות קינג לא בחרה לעשות כך והשאירה רבים בסוף השבוע האחרון כשרק חצי תאוותם בידם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים