"השלב הבא בעיר החכמה – סינרגיה בין רכיבי ה-IT שלה"

כך לדברי אורן טסה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של וואן סיטי מקבוצת וואן, שהתראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס הערים החכמות Smart Cities 3.0

אורן טסה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של וואן סיטי מקבוצת וואן.

"לא מספיק להשתמש ברשתות תקשורת מתקדמות, חיישנים ומצלמות ברשות המקומית. היום, עיריות ורשויות מקומיות צריכות כבר לתכנן את השלב הבא במסע שלהן להיות ערים חכמות ודיגיטליות, ובעיקר את הסינרגיה בין רכיבי מערכות המידע שלהן – בין כלל הרכיבים הללו, ולהשתמש בהם כ'צינור' להעברת המידע האינטגרטיבי לטכנולוגיית AI. כך ניתן יהיה לעבד בזמן אמת את הנתונים ולהפיק תובנות מתקדמות בהרבה", כך אמר אורן טסה, מנהל הטכנולוגיות הראשי של וואן סיטי (ONE City) מקבוצת וואן (ONE).

טסה התראיין במסגרת כנס הערים החכמות Smart Cities 3.0. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"הדרך להפיכת העיר לחכמה", הסביר, "עוברת בכמה מישורים: אתרי אינטרנט המשלבים אזור אישי מתקדם ומוכלל; אתרי סחר עירוני, הכוללים את העסקים העירוניים מחד ואת כלל השירותים מאידך; מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), המשלבת את ישות-תושב, והמאפשרת לרכז את כל התקשורת מול התושב במקום אחד, בכל האגפים העירוניים ובמתודולוגיית עבודה אחידה; מערך BI שירכז את המידע העירוני במקום אחד, בכלי אינטואיטיבי וזמין".

טסה שימש בעברו כמנמ"ר 012 סמייל ומנהל המו"פ בבזק. הוא הצטרף אל וואן סיטי לפני ארבע וחצי שנים, ומשמש כמנמ"ר ו-CTO שלה. "המעבר היה מאתגר עבורי, בשל הפער העמוק הקיים בין העולם העסקי למוניציפלי", אמר. "פער זה הצטמצם מהותית בשנים האחרונות, בעיקר בשל השימוש בפלטפורמות דיגיטליות, שאפשרו לייעל את הקשר שבין התושב לרשות המקומית".

"ערים חכמות", הסביר, "יודעות להשתמש בנתונים שלהן באופן מיטבי – מידע שמגיע מחיישנים ומצלמות, מהתושבים, מרשויות ומגופים עסקיים. החזון הוא שכל תושב יקבל את זכויותיו, אף מבלי שידרוש אותן, באופן מיידי, ובערוץ התקשורת המועדף עליו".

לדבריו, "עיר חכמה היא כזו בה יש תהליכי עבודה יעילים, אוטומטיים, עם תובנות עסקיות והמלצות להחלטות לעובדים ברשויות, לשם קיצור מהותי של זמן הטיפול בבקשה בודדת. עיר חכמה מסייעת לעסקים שבה ודואגת לספק לתושבים שירות מהיר ואיכותי לכל בקשה שלהם".

"פיתחנו מערך ממשקים מורכב ומאובטח – לטובת שיפור השירות לתושב"

מציעה שירותי IT עירוניים במיקור חוץ. וואן סיטי.

מציעה שירותי IT עירוניים במיקור חוץ. וואן סיטי.

"וואן סיטי", אמר, "מספקת פתרונות טכנולוגיים שישפרו את חיי המנמ"ר ולקוח הקצה שלו – התושב. החברה מעניקה פתרונות דיגיטליים, כולל אתרי אינטרנט ומודולים מובנים המאפשרים לרשות לספק שירות מלא לתושב – מקצה לקצה. כך, אנו מטמיעים מערכות CRM במתודולוגיה הכוללת שינוי תהליכים ומיטובם, לטובת החזר השקעה מהיר, לצד יכולת לניהול תהליכים פנים-ארגוניים. פיתחנו מערך ממשקים מורכב ומאובטח, לטובת שיפור השירות לתושב. בעבר, כשתושב רצה אישור טאבו היה עליו לעבור תהליך בירוקרטי. היום הוא מבצע זאת בקליק, בעזרת מערכת הטפסים הדיגיטליים שפיתחנו – הוא פשוט נכנס לפורטל ועושה את הדברים בצורה מקוונת. עוד פיתחנו את פייקאל, מערכת מסחר אלקטרוני, המאפשרת להגדיל את הכנסות הרשות משירותים שונים ומאפשרת לתושב להיחשף לשירותים אלה של הרשות – במקום אחד".

"כך", אמר טסה, "באחרונה זכינו במכרז בחריש. הקמנו שם שורה של מערכות IT, כולל מערכות ליבה פיננסיות ומערכות בילינג, לטובת ההתנהלות השוטפת של העיר, על בסיס פתרון ERP שלנו. עוד הטמענו אתר אינטרנט – עם מערכות מסחר אלקטרוני ופתרונות טפסים דיגיטליים, לטובת ייעול השירות לתושבים".

"בחלק ניכר מהרשויות, כשני שליש מהן", ציין, "אין מנמ"רים, או שצוות ה-IT הוא קטן עד מאד. לכן, הפתרון המתאים להן הוא תפעול ה-IT בתצורת מיקור חוץ, בשילוב שירותים מנוהלים. אנו פועלים באופן זה בכמה רשויות ברחבי הארץ".

"חווינו גידול בהיקף הפעילות בשנת 2022 וכך גם השנה", סיכם טסה, "ואני מעריך כי המגמה תימשך גם ב-2024. נמשיך לסייע לרשויות מקומיות לצמצם תהליכים בירוקרטיים, לשפר את השירות לתושבים ולייצר תהליכים עסקיים מיטביים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאת

    כל הכבוד על העשייה !!! ישר כוח !!!!

אירועים קרובים