כיצד לנצל את משאבי המחשוב המקומיים להפעלת מודלים של AI?

שחר לוי, ארכיטקט פתרונות ב-דל טכנולוגיות ישראל, הרחיב בנושא בכנס שערכה החברה היום (ד') יחד עם אנבידיה ו-VMware

שחר לוי, ארכיטקט פתרונות ב-דל טכנולוגיות ישראל.

"פעמים רבות, ארגונים לא מודעים למלוא הפוטנציאל והיתרונות הטמונים בדאטה סנטר המקומי שלהם, ולכן לא ממצים אותו באופן המיטבי. ארגונים נדרשים לנצל את משאבי המחשוב הללו לטובת שימוש והפעלת מודלים של בינה מלאכותית, תוך מיקסום ומיטוב שלהם. בדרך זו, מנמ"רים יוכלו לענות לאתגרים של החוסר במשאבי מחשוב, בידע ובכוח אדם מקצועי", כך אמר שחר לוי, ארכיטקט פתרונות ב-דל טכנולוגיות (Dell Technologies) ישראל.

לדבריו, "המטרה היא למנוע היווצרות של מצב שבו המנמ"ר ירכוש ציוד מחשוב, שאותו הוא לא ינצל עד תום ולא ימצה את השימוש המיטבי בו".

לוי דיבר בכנס טכנולוגי למגזר הביטחוני שערכו דל, אנבידיה ו-VMware. הכנס, שנשא את הכותרת AI, HPC and Tanzu (בינה מלאכותית, מחשוב עתיר ביצועים ו-Tanzu), התקיים היום (ד') במלון ריץ בהרצליה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות נציגים של עשרות מלקוחות שלוש החברות. את האירוע פתח ניסים עוזר, ראש צוות מכירות למגזר הביטחוני ב-דל.

"שוק הבינה המלאכותית מקבל דחיפה רצינית מכמה עולמות תוכן: ארגוני בריאות, חינוך ואקדמיה, תעשיות וייצור, קמעונאות, ערים חכמות והמגזר הגדול ביותר – זה הביטחוני. לכל אחד מהארגונים במגזרים אלה יש לקוחות פנימיים וחיצוניים, יש להם תהליכי תפעול, שירותי לקוחות ופיתוח מוצרים. ניתן לענות לכלל הדרישות הללו על ידי הטמעת פתרונות AI מותאמים", ציין לוי.

מה דל מציעה?

לוי הסביר כי "אנחנו, ב-דל, מציעים מענה לאתגרים הללו בשתי צורות: האחת היא שילוב של מוצרים ושירותים, והצעת פתרונות מובנים מראש. חלקנו בשותפות המשולשת עם אנבידיה ו-VMware הוא באספקת החלק התשתיתי, שכולל שרתים, אחסון, ציוד תקשורת ומעטפת של שירותים נלווים. במסגרת זו אנחנו מציעים מערך פתרונות מובנה מראש, או עם יכולות התאמה".

"הצורה השנייה", הוסיף, "היא של בנייה עצמאית של הפתרון על ידי הלקוח הארגוני, באופן שתפור למידותיו. גם פה אנחנו מציעים פתרונות יחד עם אנבידיה ו-VMware, אבל החלקים התשתיתיים הם רחבים יותר. כך, ניתן לעשות התאמה לסוגי המאיצים הגרפיים (GPU), בהתאם לצורך. אפשר גם לערוך התאמה לסוג השרת שאותה תשתית אמורה לשבת עליו – האם לטפל בהיבטי חיסכון באנרגיה או צמצום הנדל"ן? זאת, כי ההיבט החשוב ביותר כיום הוא הקירור של כלל המערכות שיושבות בדאטה סנטר הפנימי".

"כמעט כל פתרון שאנחנו מציעים ללקוחות מגיע עם נתוני תצרוכת החשמל. זאת, כדי שהארגון יוכל להיערך לתפעול אופטימלי בדאטה סנטר שלו", ציין.

לוי אמר כי "כל המערכות שלנו פתוחות לחלוטין, והן מאפשרות תהליכי מיכון מלאים. עוד אנחנו מתמקדים בהיבטי אבטחת מידע והגנת סייבר. אנחנו מספקים מעטפת שמתחילה בשרשרת האספקה, ממשיכה לעולם החומרה ומגיעה עד להגנת מידע מלאה. ניהול המערכות מבוצע באופן אחוד ושלוב – החל מטיפול ברכיבי מחשוב בודדים ותזמור ביניהם, וכלה בניהול של אלפי הרכיבים בתוך המערכות".

לדבריו, "הלקוחות מקבלים גישה מרחוק למעבדות בינה מלאכותית מתקדמות, שממוקמות באוסטין, טקסס. יש שם סוגים שונים של תשתיות מחשוב להפעלה של מודלי AI, כאשר הלקוחות יכולים לבדוק את קוד שהם פיתחו, להחליט על סוג התצורה הנדרשת ועוד".

לסיכום אמר לוי ש-"אנחנו מציעים לארגונים שלא רוצים או מנועים מלעבור לענן הציבורי באופן מלא לקבל סביבה תשתיתית ומאובטחת, עם ביצועים ברמה גבוהה יותר, תוך התאמה פרטנית לצרכי הארגון. פתרון המחשוב המקומי, בתוספת מעטפת השירותים הנלווים, מעניק מיכון, ביצועים גבוהים, אבטחה משופרת, צמצום עלויות תפעול ומענה למחסור בכוח אדם מקצועי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים