בגלל המהפכה המשפטית: ארגון טק מהאיחוד האירופי לא יגיע לארץ

ארגון EUSP, האמון על הענקת פרסים לסטארט-אפים מטעם האיחוד, הודיע: "נבקר באירועי טכנולוגיה גדולים רק במדינות שבהן מכבדים את הערכים הדמוקרטיים ושומרים על מערכת משפט עצמאית"

המשלחת מטעמו ביטלה את הגעתה לישראל. EUSP - פרס הסטארט-אפים של האיחוד האירופי.

עוד מכה בכנף של ההיי-טק הישראלי, בעקבות העברת החוק לצמצום עילת הסבירות. ה-EUSP, הארגון של האיחוד האירופי לפרסים בתחום חברות הסטארט-אפ, הודיע כי הוא מבטל את הגעתה של המשלחת לישראל במסגרת הסיור האירופי הקרוב בחברות סטארט-אפ שזכו בשנה האחרונה בפרסים מטעם האיחוד ובחברות שותפות לדרך.

הארגון הודיע באופן מפורש כי הדבר נובע מההחלטה שקיבלה הכנסת. "נבקר באירועי טכנולוגיה גדולים רק במדינות שבהן מכבדים את הערכים הדמוקרטיים ושומרים על מערכת משפט עצמאית", נכתב בהודעה הרשמית. לפיכך המשלחת תגיע בחודשים הקרובים כדי להשתתף באירועים טכנולוגיים מובילים בבלגיה, פורטוגל ופינלנד, אך לא תגיע לישראל, שהייתה אמורה להיות התחנה האחרונה של המסע ברבעון הראשון של 2024.

"חדשנות בת קיימא יכולה להתרחש רק בסביבה יציבה, מכילה ודמוקרטית"

לא פחות מ-50 חברות סטארט-אפ ישראליות הגישו בשנה האחרונה את המועמדות שלהן ל-EUSP, שנחשבת לתוכנית ההאצה המובילה באירופה, והארגון הודיע שהבקשות המועמדות של חברות אלו, ושל חברות ישראליות אחרות בעתיד, לא ייפגעו בגין ביטול הביקור במסגרת המסע הנוכחי.

"ההחלטה שלנו מתקבלת בלב כבד, אבל היא מתקבלת לאות סולידריות עם המוני נשים וגברים ישראליים אמיצים, שמפגינים ונלחמים למען הדמוקרטיה שלהם. אלה כוללים חברות טכנולוגיה גדולות ואלפי סטארט-אפים. EUSP תישאר 'הארץ המובטחת' עבור סטארטאפים ישראליים שרוצים להגדיל את היקף הפעילות באירופה, מכיוון שחדשנות בת קיימא יכולה להתרחש רק בסביבה יציבה, מכילה ודמוקרטית, ואלו הינם הערכים שאנו מעריכים ועליהם הוקם הארגון", נמסר בהודעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים