המהפכה המשטרית: קבוצת פייסבוק שקוראת להיפרדות נוסקת מאתמול

קבוצת "תנועת ההיפרדות" - שמספר משתתפיה גדל בקצב מהיר עקב החקיקה אתמול (ב') - רוצה "לקדם את הרעיון שמדינת ישראל צריכה להתפצל לפדרציה או לשתי מדינות נפרדות, כך שכל פלח באוכלוסייה יוכל לחיות על פי ערכיו"

נוסקת בפייסבוק. תנועת ההיפרדות.

יוזמה פרטית המוגשת לציבור הישראלי במסגרת קבוצת פייסבוק ששמה "תנועת ההיפרדות" שילשה את מספר משתתפיה בתוך יום אחד בלבד, עקב החקיקה שעברה אתמול (ב'), שרבים מתייחסים אליה כאל חלק ממהפכה משטרית שמחולל בישראל ממשל נתניהו.

מדובר ביוזמה המתוארת בפייסבוק כך: "מטרת הקבוצה היא לקדם את הרעיון שמדינת ישראל צריכה להתפצל לפדרציה או לשתי מדינות נפרדות, כך שכל פלח באוכלוסייה יוכל לחיות על פי ערכיו".

הקבוצה החלה את דרכה לפני זמן קצר, ומספר משתתפיה עמד על אלפים בודדים בבוקר יום האתמול, אך כעת היא כבר מונה 15 אלף משתמשים, ולפי מארגניה מספר החברים בקבוצה עולה במאות בכל שעה שחולפת.

לכאורה אין מדובר במספר מרשים, אך מכיוון שזו קבוצה המציגה צעד שעד היום רבים חששו אפילו לבטאו במילים, ושעדיין נחשב כשנוי במחלוקת בקרב רבים, הנסיקה במספר המתעניינים בו – מסקרנת, במיוחד אם מייחסים לרשתות חברתיות יכולת לשקף מגמות ציבוריות. 

ניצן עמית, אחד הקברניטים הראשיים שמקדמים את היוזמה, פרסם היום בקבוצה פוסט ובו ציין כי "הקבוצה שלנו צמחה בטירוף בימים האחרונים (במיוחד אתמול). אנחנו צוות שפועל במלוא הכוח כדי לקדם את האג'נדה בה כולנו מאמינים. כרגע אנחנו פועלים בכמה ערוצים כדי שנוכל להתקדם פוליטית, תקשורתית, לוגיסטית וגם כדי שנוכל לגייס כספים בצורה מסודרת (כרגע התקציב הוא 0 שקלים חדשים)".

הודעת ניצן עמית בקבוצה של "תנועת ההיפרדות" בפייסבוק.

הודעת ניצן עמית בקבוצה של "תנועת ההיפרדות" בפייסבוק. צילום: לכידת מסך מפייסבוק

תגובות

(27)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי גליקמן

    בתוכנית ההפרדות נשמח אם נעשה היפרדות לשלש חלקים אחד לימין אחד לשמאל ואחד לחרדים מאוד נשמח להיפרד ממכם

  2. דורי

    אתם אמיתיים? עושים פרסום לפיצול ישראל? עד היכן השינאה העצמית מגיעה? בכיתם פה שאין מספיק כותבים ובמה לכאלו שבעד הרפורמה המשפטית, מעל 80,000(!) חתמו על עצומה המתנגדת לסרבנות הצה"ל ולזה לא טרחתם לתת במה אבל לכמה אלפי מיואשים שרוצים לפצל את ישראל את עושים תעמולה בחינם? קצת פטריוטיות אפשר לבקש מכם??

  3. ראובן

    זה בכלל לא דומה לסקוטלנד שהיא אחת משלוש אוטונומיות המרכיבות את בריטניה עם גבולות ברורים וערי בירה (לא כולל את צפון אירלנד). היכן יעבור גבול מעשי או רעיוני? שני צבאות? שתי ממשלות? לא עדיף לאפשר לחילוניים קבורה/נישואין חילוניים וזהו? במדינה קטנה וצפופה כישראל גבול כזה אינו מעשי.

  4. דמוקרטיה דמוקרטיה

    למה מחקתם את התגובה שלי? סה'כ רק שאלתי מה יהיה אם אזרח המדינה החילונית ירצה לא לשנוא יהודים, ואולי אפילו לאכול מצה בפסח!!

  5. מעמיד פנים

    למה מחקתם את התגובה שלי?! -- דמוקרטיה בראש שלכם?!!

    1. מכור לדמוקרטיה

      זו התגובה ששלחתי ואתם מחקתם אות! מה יהיה במדינה החילונית עונשו של מי, שלא עלינו, ישמור שבת? יאכל מצה בפסח? יעשה ברית מילה לבן שלו? ילמד היסטוריה? לא ישנא יהודים?

    2. רמוש

      מה זה עניינך? אתה יהודאי. מי שיחיה במדינת ישראל החדשה יבחר לבד מה הוא יעשה או לא יעשה כדי להיחשב יהודי.

  6. ארז

    יש לי שאלה .בישראל החדשה יהיה אסור לדתיים/חרדים להיות ולגור בה? או שיהיה מותר אבל יהיה אסור כל דבר מצווה או הלכה? זאת אומרת ממה ישראל החדשה נקייה מדת או מדתיים? ואם חילוני מתוק ירצה להניח תפילין או להעלות את הבן שלו לבר מצווה בבית הכנסת אז הוא יצטרך לצאת משם עם דרכון ? הכל מרצון כמובן כלום לא בכפייה. סתם מעלה תהיות):

  7. ארז

    יש לי שאלה .בישראל החדשה יהיה אסור לדתיים/חרדים להיות ולגור בה? או שיהיה מותר אבל יהיה אסור כל דבר מצווה או הלכה? זאת אומרת ממה ישראל החדשה נקייה מדת או מדתיים? ואם חילוני מתוק ירצה להניח תפילין או להעלות את הבן שלו לבר מצווה בבית הכנסת אז הוא יצטרך לצאת משם עם דרכון ? ונניח שמסעדן רוצה שהמסעדה שלו תהיה כשרה אז אסור לו ואם מותר לו אז מי יתן לו את הכשרות או מאיפה יביא בשר כשר? מחו"ל? הכל מרמון כמובן כלום לא בכפייה. סתם מעלה תהיות):

  8. ויינגרט אביהו

    מעוניין להצטרף. איך מתבצע

    1. זמירה אינקס

      מעוניינת להצטרף עם כל המשפחה והחברים

    2. איל

      היינו בארץ 12 שבטים.שאול שהוכתר למלך התחיל לאחד את השבטים לעם.דוד שבא אחריו הימשיך לאחד את השבטים וניהיה עם.שלמה קיבל עם מאוחד וחזק.הוא הקים לעם את גולת הכותרת,בית המקדש,כמובן שכל העם השתתף בהקמה בחומרים,בפועלים וכו.את שלמה החליף ירובעם.הוא שכח שהוא מלך של כל העם,הישתמש בקואליציה ששלמה עשה עם שבט לוי ולא נתן מקום לשאר השבטים בניהול המקדש.רק דרש מהם להמשיך לממן אותו ואת שבט לוי.שם נוצר הקרע.10 שבטים וויתרו על בית המקדש המליכו לעצמם מלך חדש את ירובעם והמשיכו להתנהל שנים רבות בלי בית מקדש.אנחנו נמצאים היום במצב דומה.מתחילת הציונות ועד אתמול הציונים שרובם היו חילוניים ידעו להחיל ולכבד את החרדים ולתת להם מקום במדינה הלילונית.בבחירות האחרונות הגלגל התהפך.הדתיים תפסו את השלטון תוך שימוש בחולשתו של הליכוד ורצונו של ,ביבי להיות ראש ממשלה.יש בליכוד חילונים שבויים בתוך 64 המנדטים.יש גידול טבעי של החרדים.החרדים לא מוכנים לשמוע ולקבל את החילונים אלה רק להישתמש בהם עדיין בהסברה נכונה אוליי ניתן ליצר חוקה שתגן על החילונים מהרוב הדתי שצפוי לנו וכך להבטיח שתהייה לנו מדינה דמוקרטית ובה מקום לכולם

  9. חילוני ממוצע

    ומה תעשה עם הערבים ? מה תעשה עם דתיים שנמצאים בגבולות שלך מה עושים ביטחונית? דרך אגב גם ככה יש היפרדות כיום - רשויות מקומיות ., ראה תל אביב וירושלים

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      איזה ערבים? ערבים מוסלמים? ערבים יהודים? ערבים נוצרים? ה"ערבים היהודים" יגידו על עצמם הכל שהם ספרדים ספניולים/ צרפתים/ מזרחים העיקר לא ערבים , כי מרוקו /תימן/עירק מדינות ערביות לא מדינות שוויצריות!

    2. גרגמל

      הערבים אף פעם לא החשיבו את היהודים לחלק מהם. כמו גם האירופאים, שהקיאו ועדיין מקיאים את היהודים מתוכם. עצוב שיהודי בישראל כותב כמוך. לך ליד ושם, תלמד.

  10. ד.

    איך תרצו להיפרד לשתי פדרציות או שתי מדינות הצד החרדי לא יתן לכם כי הם נסמכים רק על החילוניים. רק שילטון אחר נגדי אולי יכול לעשות זאת. מדובר כאן בשתי מערכות שונות שהאו"ם צריך להכיר בהן. ומדובר שמהערכות שילטון מקבילות. האם פורוש, גפני ודרעי וסמוטריץ יאפשרו זאת. הם הרי רק רוצים לחלוב צד אחד ולשלם מינימום מיסים

    1. שרון

      חלוקה לקנטונים באמצעות הכרזה חד צדדית על הקמת קנטון חילוני ציוני ליברלי. רק מי שרוצה יצטרף. יש מקום לאנשים דתיים ולערבים. הכלל הוא שיש הפרדה מוחלטת בין דת למדינה. אין זרם ממלכתי דתי או רבנות או שום שיח עם ההלכה. גם לא נגד ההלכה כמובן. לפי רוב ומיעוט יקבעו הגבולות. לא תהיה כפיה חילונית למשל. חוץ ביטחון ומיסוי ופשיעה חמורה יהיו בסמכות המימשל הפדרלי. דתיים לא פחות טובים בכלכלה והם לא צריכים להיות עניים. לחיות ביחד אי אפשר כי ליהודים יש הלכה שחזקה כמו חוק המדינה. מתאים רק לדתיים.

  11. משה

    המשבר הנוכחי במדינת ישראל יחלוף, כמו תמיד. איני יודע בדיוק מה יהיה עם הרפורמה אבל הרעשים יירגעו; מדינת ישראל תשרוד, וגם תצא מתוקנת יותר מבחינה משפטית. נביאי החורבן יאכלו כרגיל את הכובע וימצאו הפחדה חדשה לפרוק את הבעיות הפסיכולוגיות שלהם. למרות חצי שנה של איומים הכלכלה נותרת יציבה; צה"ל מתפקד כרגיל ולטווח ארוך יתחדש בלוחמים מסגנון אחר; קולות בריאים יותר התגברו בתקשורת; והמערכות החשובות באמת – החינוך, התשתיות והדמוגרפיה – נמצאות בידיים הנכונות ופועלות בשקט למען העתיד. (הרב חגי לונדין) הרעל התקשורתי לא יחלוף במהרה, גופי השנאה ימשיכו בשלהם עד שיתמסמסו בהיסטוריה – ובינתיים צריך לפרוח בעבודה, להיכנס הביתה שמחים ולגדל ילדים בריאים ומלאי תקווה.

    1. מאיה

      מדינת ישראל לא מעוניינת בהפרדה באם אתה או חבריך מעוניינים להיפרד הנכם מוזמנים ליסוע לחו"ל ולחפש לכם ארץ אחרת לגור בה כי ישראל לא ניתנת לפירוד.ואנו הרוב בארץ ." אז אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת"

  12. אלון

    רק שלא ישכחו שמקור השם של המדינה והדגל שלה באים מהתורה ועל כן שייכים למדינה המסורתית. המדינה החילונית מוזמנת למצוא שם ודגל חדשים. למשל: מדינת בגצ, מדינת כל אזרחיה, מדינת הסבירות וכד'

    1. בכיף

      אם צריך להקריב את השם והדגל בשביל להפרד ולחיות במדינה דמוקרטית וליברלית, אז מבחינתי שנשנה שם ודגל. בשביל לחיות במדינה דמוקרטית אסכים אפילו לדגל עם פוקימון ושם ״מדינת הפוקימונים״.

    1. צביעות תשקרות

      כחילונית עם דעות מרכז. הזדעזעתי. הקבוצת פייסבוק של הקבוצה הזו עם הרעיון המדובר בפוסט מלאה בהסתה , קללות למי שמוגדרים אצלם " הצד השני", יענו ביבי וחרדים וגם סתם אנשים נטרלים. יש שם מלא גזענות ושנאה לצערי. חשבתי שהם מייצגים קול שפוי.. אבל מסתבר שהקולות שלהם לא ממש תקינים שזה מפחיד שנם רוצים להוות ישות אחת. של מה בידיוק,?? אלו הערכים שלהם? מוזר שאף אחד לא מפרסם באמת את מה שהולך שם... אני בכל אופן סולדת ולא מעוניינת להיות חלק מהם למרות שאני לא מעוניינת בכפייה דתית וכו '

    2. רמוש

      מעניין מאוד. אני שם בפוסטים וקורא המון ולא נתקלתי בשום קללות. ייתכן שאת שומעת דברי אמת והתפכחות שלא נעימים לך ומסיקה מזה שזו "גזענות" כלפייך. עוד סיבה להיפרדות!

אירועים קרובים